Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladyson schreef:Dank voor de beterschapswensen! Ik heb specifiek gevraagd inderdaad of ik wel of niet tot een dergelijke klacht moest doorgaan en kreeg meerdere keren als antwoord dat ik dat moment kon opzoeken zolang ik dan maar direct zou stoppen (het vermijden van prikkels vertraagt het herstel). Ik zal daarom in eerste instantie gewoon het advies van de artsen blijven volgen.
Thanks zelda_link! Mijn leidinggevende had het inderdaad ook over het vragen van collega's om goed op te letten.
De bedrijfsarts gaf aan dat het niet hetzelfde is als opbouw bij een burn-out omdat je dan met een vast aantal uren per dag/week werkt, maar dat dat met een hersenschudding niet zo werkt en niet goed is. Als ik mij na een half uur meeting niet meer goed voel, moet ik dus rust nemen/naar huis gaan.
Je kan je voorstellen dat het dan in deze situatie even zoeken is welk stukje van mijn werk ik ga oppakken. Ik zit namelijk niet in een team waarbij we allemaal hetzelfde doen dus ze het hooguit alleen maar drukker hebben als ik er niet ben, maar ik heb een individueel takenpakket waarbij ik moet coordineren/aansturen/afstemmen. Ik ben niet onmisbaar, dus zal een deel ook over moeten gaan dragen. Alleen welk deel dan? Ik vind het lastig te bepalen en ben erg benieuwd naar ervaringen hiermee. Advies is overigens om op te bouwen nu in intensiteit/belastbaarheid/moeilijkheid en niet in uren, dus ik moet niet mn makkelijkste werktaken uitzoeken.
Ladyson schreef:Bedankt voor jullie zorgzaamheid en linkjes met informatie. Ik heb een beetje het gevoel dat ik mij moet verdedigen/verantwoorden ondanks dat er 4(!) artsen (ziekenhuis, huisarts, bedrijfsarts) achter mij staan en vinden dat ik netjes, rustig en verantwoord herstel en opbouw. Ik heb mij online ook goed ingelezen en heb de eerste 2 weken helemaal niet gewerkt, daarna ben ik begonnen met een uurtje. Er wordt mij geen druk opgelegd vanuit de werkgever.
@Daariskaas, ik stop met een activiteit zodra ik me suf, moe, narrig, ongeconcentreerd, traag, hoofdpijn krijg of overweldigd voel. Dit zijn dus mijn grenzen. Op mijn werk hebben we verschillende soorten werkplekken en ook een rustruimte. Ik word ook niet opgejaagd/gepusht. Alleen aangezien ik best complex werk doe, is het nu even zoeken hoe ik daar rustig een stukje van kan oppakken. Naar die ervaringen ben ik vooral benieuwd
Ladyson schreef:Heel herkenbaar. Ik ben ook aan het opbouwen na een hersenschudding en van alle kanten vind iedereen dat ik teveel doe terwijl het allemaal in overleg is met verschillende artsen.Bedankt voor jullie zorgzaamheid en linkjes met informatie. Ik heb een beetje het gevoel dat ik mij moet verdedigen/verantwoorden ondanks dat er 4(!) artsen (ziekenhuis, huisarts, bedrijfsarts) achter mij staan en vinden dat ik netjes, rustig en verantwoord herstel en opbouw.
Renee1991 schreef:Dat 'prikkels opzoeken' snap ik niet helemaal als advies. Ik ben ontzettend verkeerd hersteld van een zware hersenschudding en ben nu voor de rest van m'n leven getekend met acute duizeligheid, evenwichtsproblemen, etcetera. Nee, liefst zo veel mogelijk rust.