uitvaartverzekering te laag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:40

Ik heb al de helft van mijn leven een uitvaartverzekering, keert ruim voldoende uit wanneer ik kom te overlijden wat een prettige gedachte is omdat je dan zeker weet dat nabestaanden niet voor een rekening komen te staan. Alles wat aan geld overblijft wordt daarna uitbetaald aan de nabestaanden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:48

Wij zijn particulier verzekerd. Wij betalen €16,- per maand, wij krijgen alles vergoed. Hebben dit overigens ook extra geregeld vanuit onze levensverzekering, voor €1,- per maand extra wordt de uitvaart verzorgd.

Maar zowel voor ons, als voor mijn ouders is van toepassing dat het een kartonnen doos en een lucifer wordt. Niks dure poespas, de goedkoopste optie.

De vader van een collega is laatst overleden en haar moeder heeft duur 'geshopt', grapje was bijna 10k. Te gek voor woorden. Mijn collega zei dan ook 'daar gaat mijn erfenis!'. :=

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 16:48

purny schreef:
TS: Ik ben dan wel heel benieuwd bij wie jij je hebt verzekerd en wat je allemaal wilt?
Ik zit zelf nu bij Yarden maar aan het kijken voor een andere. Zelf zou ik voor een uitvaart via Monuta 6500 kwijt zijn.
Ik ben verzekerd bij Yarden en mijn moeder heeft ooit voor al haar kinderen ook iets afgesloten dus dat kan ik er bij optellen.
Ik had even snel gekeken, maar aangezien ik al 50 wordt dit jaar *\o/* en niet langer zou willen betalen dan tot mijn 65e zou ik voor 5.000 extra zo'n 22 per maand moeten betalen, dat vond ik best pittig en zet dan liever het bedrag opzij.
Ik wil niks bijzonders, ik wil niet opgebaard worden, gecremeerd en daarna mogen mijn nabestaanden lekker met de as doen wat ze willen, in een urn of uitstrooien waar zij het meeste troost uit putten. Ik wil echter wel na de uitvaart een fijne samenkomst met een paar goede borrels en hapjes zodat iedereen kan napraten over hoe geweldig ik wel niet was :D
Voor mijn vader hadden we niet veel meer, goedkoopste kist bijv. ook, en die kosten waren toch echt zo'n € 8.500. Ik heb eigenlijk geen idee of het dan uitmaakt als je in de randstad (wat het was) woont of niet.

Ik zag hier voorbij komen dat als er geen geld voor de uitvaart is de nabestaanden dat lekker mogen uitzoeken wat natuurlijk prima is als er geld uit de nalatenschap komt, maar in bijv. het geval dat er een echtgenoot met vruchtgebruik achterblijft waarbij het geld dat er misschien is in bijv. een huis zit, heb je toch echt wel een probleem. Ook als er sowieso geen geld is doe je dat je nabestaanden toch niet aan? -O-

purny

Re: uitvaartverzekering te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:50

Ik ben ook verzekerd via yarden. Maar met de huidige staat van de verzekering wil ik naar een andere.
Ik heb de goedkoopste kist, ik ga toch de oven in. Ik zal hem morgen eens narekenen met wat ik nu wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:51

Volgens mij was ik wel goed verzekerd, mijn ouders zijn ook meteen op mijn 18e begonnen en dat is sowieso wel gunstig. Tussentijds is ie nog een keer verhoogd. Maar ik zit bij Yarden en daar gaat eea veranderen, moet ik me nog ff in verdiepen..

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:22

Ik heb een levensverzekering. Kost me 16.17 per maand. Keert 5 ton uit als ik dood ga. Lijkt me genoeg om mijn uitvaart van te betalen. Als ik dan zie hoeveel sommige mensen betalen voor 6-10 duizend verzekerd......

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:24

MyChoice schreef:
Ik heb een levensverzekering. Kost me 16.17 per maand. Keert 5 ton uit als ik dood ga. Lijkt me genoeg om mijn uitvaart van te betalen. Als ik dan zie hoeveel sommige mensen betalen voor 6-10 duizend verzekerd......

Mijne is wel voor 2 personen en dan mijn kinderen nu nog erbij. Dan vind ik 22 euro niet veel :(

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:31

Mijn ouders hebben voor mij al een uitvaartverzekering afgesloten als kind, bij de Dela, Ik heb een basispakket (dienstenverzekering) waar een aantal dingen inzitten zoals een kist, ik geloof iets van 50 kaarten en 50 bedankjes en zo nog het e.e.a. Die diensten zijn gegarandeerd, maar moet ik wel via Dela afnemen, of mijn nabestaanden dan toch. Kiezen die voor iemand anders, dan krijgen ze een lager bedrag uitgekeerd. Daarnaast heb ik een geldverzekering waaruit tot een x-bedrag extra dingen kunnen worden betaald, meer kaarten, luxere kist en/of koffietafel.

Verder heb ik in elk geval op dit moment genoeg reserves om eventuele bijkomende kosten nog te bekostigen. Hoe dat in de toekomst zit, weet ik niet, ik ben afgekeurd en heb geen pensioenopbouw helaas, dus het kan best zijn dat ik tzt een beroep moet gaan doen op mijn reserves, dus voor mij is het 'veiliger' om een uitvaartverzekering te hebben. Daarbij vind ik het wel prettig al mijn nabestaanden niet te veel kopzorgen hebben aan mijn uitvaart. Ik heb bij de Dela ook (een deel van) mijn uitvaartwensen ingevuld staan. Die bekijk ik eens in de zoveel tijd even. Maar er is bv een lijstje met muziek waar ik van houd, bloemen waar ik wel en niet van houdt, wel/niet opbaren en meer van dat soort dingen.

Mijn premie gaat jaarlijks een percentage omhoog, maar doordat ik mijn verzekering van mijn ouder heb overgenomen, betaal ik relatief weinig per maand.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:45

Ik heb er een bij Monuta, bedrag voor crematie en een bedrag dat zeker uitgekeerd wordt aan mijn man of kinderen. Ik wil 1 avond voor mijn echte naasten om afscheid te nemen en verder geen poppenkast en besloten uitvaart.
Geen koffie oid bij uitvaartcentrum, heb gezegd dat ze ergens anders maar een borrel moeten drinken dus hou geld over en van het geld doen ze maar iets leuks.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:51

Nadat wij voor onverwachte kosten kwamen te staan toen mijn vader op zijn vijftigste overleed.... hij was wel verzekerd maar te weinig gezien deze verzekering er geen rekening mee hield dat mensen ook jong overlijden hebben we alle verzekeringen na gelopen.
Mijn oma die 9 maanden later overleed, bij dezelfde verzekering, was dus wel goed gedekt.
Mijn oom hebben we aan laten vullen waardoor ook wij hier een paar jaar later geen extra kosten bij hadden

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:55

Mijn opa riep altijd dat álles geregeld was want uitvaart was afgekocht en verder wilden ze er nooit over praten, brrr zeiden ze dan. Toen het zover was bleek dat hij een polis van 100 euro in de jaren 40 had afgesloten en afgekocht :')
Denk dat er nog steeds mensen zijn die dit hebben.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:09

chanicha schreef:
Mijn opa riep altijd dat álles geregeld was want uitvaart was afgekocht en verder wilden ze er nooit over praten, brrr zeiden ze dan. Toen het zover was bleek dat hij een polis van 100 euro in de jaren 40 had afgesloten en afgekocht :')
Denk dat er nog steeds mensen zijn die dit hebben.

Ja, herkenbaar, hoewel het bedrag bij mijn opa en oma wel wat hoger was, het was niet afdoende :) .

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:07

Bij het overlijden van mijn broertje bleken mijn ouders verzekerd voor 5000 euro en aangezien de vriendengroep tot buiten stond was dat lang niet genoeg en hebben ze het in termijnen moeten aflossen. Echt heel triest..

Wij zijn voor 10 of 15000 euro verzekerd

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:07

bigone schreef:
verootje schreef:

Moet t wel een e/o rekening zijn anders duurt t even.
En dan moet je vriend in je testament staan anders gaat t naar je ouders als die nog in leven zijn.

Ook een e/o rekening kun je na overlijden niet zo aan komen, maak een levenstestament op, scheelt veel gedoe.

Dank voor jullie tips. Goed om over na te denken en te gaan regelen bij de notaris :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:21

Ik heb wat geld bij verzekerd. Voor mij mag het gewoon simpel cremeren desnoods zonder dienst..

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:29

Wij krijgen +/- 8000 euro uitgekeerd.
Kids zijn mee verzekerd vanaf 20 weken in de buik tot 21 jaar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:02

verootjoo schreef:
Wij zijn niet verzekerd, betalen gewoon zelf als we komen te overlijden.

Idem, ik vind het ook gek om iets te verzekeren waarvan je toch weet dat het komt.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:06

Wij zijn bij Yarden verzekerd , zo uit het hoofd voor 10d, nog geen brief gehad. En we zijn ook nog bij de plaatselijke vereniging.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:08

Verdiep je er goed in. Er zijn namelijk soms ook addertjes onder het gras. Bijvoorbeeld dat je je verzekerd en dat ineens de regels veranderen en dat je je uitvaart in een keer verplicht bij hun moet doen, anders krijg je het niet uitbetaald.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:10

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:

Idem, ik vind het ook gek om iets te verzekeren waarvan je toch weet dat het komt.

Maar soms komt het onverwachts of veel eerder. Niet iedereen kan dat dan ophoesten.
Denk al jong ziek worden, auto ongeluk met dodelijke afloop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:12

Dat verschilt per persoon denk ik. Ik vind de kosten te overzien en wij komen niet in de problemen als we dat opeens moeten betalen :) dus waarom dan jarenlang betalen voor een verzekering. Hou ik dat geld liever ook zelf.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-07-19 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:12

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:

Zeker maar ik heb niet 5x 7000 euro op me rekening.
(Ben hoog zwanger nu dus straks is het gewoon 6x).

Ik betaal circa 8 euro in de maand 30 jaar lang daarna stopt de maandelijkse betaling en blijft het geld op een rekening staan. En dan krijg je het bij overlijden.

Eigenlijk spaar je via hun. We hebben er al 10 jaar op zitten nog 20 jaar te gaan. En de kinderen zitten er bij in. Betaal je niets voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:14

Onze plaatselijke is een aantal jaren geleden overgenomen door yarden. Wij waren verzekert voor 3000 euro , rest passen we wel bij. Betaalden daar iets van 25 euro per jaar voor. Binnen een maand na overname al een brief van yarden, ze deden een aanbod want we waren slecht verzekerd . En dus mochten we 25 euro per maand gaan betalen dus voor 2000 meer ongeveer 225 op per jaar meer. We hebben vriendelijk bedankt. En ze konden er niets aan veranderen want de oude voorwaarden bleven geldig.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:15

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:

Je weet nooit hoe je leven loopt, en ik zou niet graag mijn nabestaanden ermee willen opzadelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:15

verootjoo schreef:
Dat verschilt per persoon denk ik. Ik vind de kosten te overzien en wij komen niet in de problemen als we dat opeens moeten betalen :) dus waarom dan jarenlang betalen voor een verzekering. Hou ik dat geld liever ook zelf.

Zeker met al die 'trucjes' die de verzekeringen steeds uithalen...