Kind loopt ineens mank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 22:44

Bij de spoedpost geweest. Namen de tijd te luisteren en kijken. Vermoeden toch een kneuzing of zwikking, waarbij het door de nacht(rust) wat erger werd. Hoofdpijn was geen plek (kon ze precies aanwijzen en telkens zelfde plek) waardoor ze bang waren voor zwelling in hersenen. Hij dacht dat ze haar hoofd flink heeft gestoten in haar bed, zou natuurlijk best kunnen.
Bloed is afgenomen maar dit was oké, geen ontstekingswaarden.
Dokter mocht been overal aanraken, buigen en drukken net zoals ik. Advies is toch even door te gaan met paracetamol en mocht het erger worden of na paar dagen niet afzwakken dan contact opnemen met huisarts en zullen ze afhankelijk van hoe ze loopt of een echo maken of röntgen foto.

Inmiddels wel wat geruster erop. We blijven opletten, ze belast het been nu voorzichtig dus daar ben ik al blij mee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:50

Gewoon simpelweg verstapt of spierpijn?
Zou niet teveel heisa maken en gewoon even afwachten. Gaat vanzelf wss wel over.

IMJ

Re: Kind loopt ineens mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:16

Hoe gaat het nu?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:27

Ik heb niet alles gelezen:

Mijn dochtertje heeft een keer verkeerd gesprongen op de trampoline toen was ze 2,5 ze konden niets vinden (lichamelijk onderzoek).
Door naar de huisartsenpost en daarna spoedeisende hulp. Tal van foto's gemaakt. Uiteindelijk twee dagen later een afspraak bij de orthopeed gehad en die zei dat er in de groeischijf van der knie een mini scheurtje zat. Binnen een week begon ze langzaam weer te lopen. Ze heeft geen gips gehad.
Ze was gewoon aan het springen en opeens huilde ze. Daarna wou ze der been niet meer belasten. Kruipen etc deed ze wel maar echt staan of lopen niet.

Heeft ze een teek gehad de laatste 3 maanden?
Mijn zoontje en dochtertje hebben vaak teken en de huisarts zei toen dat als ze slechter gaan lopen je aan de bel moet trekken. Geloof dat ze dan vooral geen controle meer hebben.(Echt totaal wat anders maar wou het ff noemen)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 13:35

Heel soms mankt ze nog een klein beetje maar ergste is inmiddels voorbij. Teken heeft ze niet gehad, gaan elke avond samen in bad dus dan had ik zoiets wel gezien. Denk toch in de speeltuin verstapt of iets gekneusd/verstuikt.
Schrok er echt even van omdat ze normaal bikkel hard is en nooit piept. Soms schrikken wij echt van de vak die ze maakt waarna ze gewoon weer verder gaat.

Bedankt voor al het meedenken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:43

Ik denk nog steeds aan spierpijn door het heftige klimmen etc! Fijn dat het haast over is!