Onregelmatige cyclus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:00

magda_90 schreef:
Ik weet niet beter dan dat pijn er hier altijd bij heeft gehoord, in alle maten zijn ze al gepasseerd. Hoort er volgens de huisarts bij en ik heb bij gebrek aan beter mij er bij neergelegd. :n

Teunisbloem olie kan helpen, evenals magnesium.
Ook kan veel pijn komen door te lage ijzer of vitamine b12.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:08

Na er van mijn 10 e tot pakweg 32 mee te hebben geworsteld een mirena laten plaatsen, daarna wat een heerlijkheid :j nu werkt de boel helemaal niet meer gelukkig.

Maar mijn cyclus was ongeveer 10 weken niks dan twee weken continue ongesteld. Dan bv een week niet en dan drie dagen wel. Dan 5 weken niet en een week wel 12 wekene niks en twee dagen wel. 10 dagen niks en drie weken wel enz. Oftewel geen enkele logica erin

Tweede en derde dag altijd zware migraine. Baarmoeder kramp van dag ervoor tot dag nadat het over was. Kortom heel veel narigheid mee gehad. Met de pil zat er iets meer logica in maar liep ik in de wtopweeg gewoon extreem leeg.

Enige dat hielp was flinke pijnstilling de migraine dagen in bed doorbrengen en verder veel warme kruiken en dubbelgevouwen zitten. Was eigenlijk niks dat hielp.

De mirena was echt een verademing

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:10

Freya6 schreef:
magda_90 schreef:
Ik weet niet beter dan dat pijn er hier altijd bij heeft gehoord, in alle maten zijn ze al gepasseerd. Hoort er volgens de huisarts bij en ik heb bij gebrek aan beter mij er bij neergelegd. :n

Teunisbloem olie kan helpen, evenals magnesium.
Ook kan veel pijn komen door te lage ijzer of vitamine b12.

Teunisbloemolie slik ik al, dito met magnesium. Ijzer en vitamine B pak ik in mijn voeding mee.
Ik vermoed een groter probleem maar de huisarts vind doorverwijzen niet nodig. Ik sta nu gelukkig op de wachtlijst bij een andere praktijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:19

Anoniem schreef:
Oh en ik gebruik alvast foliumzuur en de andere kinderwens/zwangerschapsvitamine, maar dat helpt niet met sneller zwanger worden :=

Please, doe niet alleen B11 (foliumzuur), maar een combinatie met B6 en B12.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:23

Citaat:
Teunisbloemolie slik ik al, dito met magnesium. Ijzer en vitamine B pak ik in mijn voeding mee.
Ik vermoed een groter probleem maar de huisarts vind doorverwijzen niet nodig. Ik sta nu gelukkig op de wachtlijst bij een andere praktijk.

....het hoeft niet per se een grter probleem te zijn, maar wellicht heb je behoefte aan nog minder eicanosanoiden dan teunisbloemolie kan bufferen.

En je kunt ook je licht opsteken bij een orthomoleculaire arts (http://www.mbog.nl).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:14

Janneke2 schreef:
Anoniem schreef:
Oh en ik gebruik alvast foliumzuur en de andere kinderwens/zwangerschapsvitamine, maar dat helpt niet met sneller zwanger worden :=

Please, doe niet alleen B11 (foliumzuur), maar een combinatie met B6 en B12.

Kun je mij toelichten waarom? En waar dat in zit/waar ik dat haal? :) zit dat niet al in de alles in 1 vitamine?

Omenstabij

Re: Onregelmatige cyclus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:23

Een wat ongebruikelijker antwoord, maar ik heb vanaf moment 1 dat ik ongesteld werd een heel onregelmatige cyclus gehad.
Bij de pil was hij wel regelmatig en bij de prikpil is hij er helemaal mee gestopt. Nadat ik gestopt ben met de prikpil bleef hij onregelmatig en zelfs in zo'n mate onregelmatig dat ik mazzel had als ik 2 keer per jaar ongesteld werd. Soms 1x. Soms eens na drie maanden weer. Er was echt geen kaas van te maken.
Ben naar de gyna ervoor geweest, die heeft het over PCOS gehad.
Vervolgens is er bij mij bij een therapeut/psycholoog tot op toen onbekende trauma op de proppen gekomen en sindsdien is mijn cyclus regelmatig. Vanuit daar heb ik dus geleerd dat ook onbekende trauma voor een onregelmatige cyclus kan zorgen.

Er kunnen enorm veel zaken reden zijn voor een onregelmatige cyclus. Als het aan blijft houden zou een bezoekje aan de huisarts geen kwaad kunnen. Uitsluiten dat het geen vervelende lichamelijke oorzaken heeft, was bij mij prioriteit één.

Heel veel succes in ieder geval, TS! (en de rest die ermee dealt.)

Oh, Yalou, kleine toevoeging over B12: mijn moeder had een B12 deëficientie. Ze maakt het niet aan. Ik ben te vroeg geboren met een aangeboren hartafwijking. Zij heeft me wel eens artikels doorgestuurd waarin benoemd werd dat het verband houdt met elkaar, maar ik kan het niet zo een-twee-drie terug vinden. Wel doet een korte search dat:
B12 ter preventie van een open ruggetje.
B6 ter preventie van neurologische ziekten, hoge bloeddruk, overmatig overgeven.

Bronnen: https://bibliotheek.ortho.nl/ziektebeel ... wijkingen/
https://www.babyopkomst.nl/article/welk ... oor-nodig/

(Ik durf dus geen garantie te geven dat dit 100% betrouwbaar is, heb enkel een korte search voor je gedaan dus ik vermoed dat dit de hoofdlijnen zijn.)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:28

Ik weet dat alternatieve geneeswijzen hier op Bokt vaak een hoop commentaar krijgen. Maar iets wat voor mij werkte bij menstruatieklachten was het dragen van een malachietketting. (Dat is een groene edelsteen).Momenteel ben ik 65+ dus na de overgang. Maar hormonen houd je toch nog wel,dus die malachiet komt geregeld van pas.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:46

Een onregelmatige cyclus is vrij normaal. Het is gek dat we dat blijkbaar niet van elkaar weten of leren op school. Die ideale situatie in de biologieboeken is om het leren overzichtelijk en toetsbaar te houden. Niet omdat het de situatie van de meeste vrouwen is.

Veel pijn is echter niet normaal. Echt, als je veel pijn hebt zorg dan dat ze onderzoeken wat er aan de hand is en vraag om een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Ik ben er op mijn 31e pas achter gekomen wat er bij mij aan de hand is en dat heeft nogal wat consequenties. Een beetje kramp hoort er bij, maar niet meer kunnen functioneren van de pijn is echt niet normaal.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:20

Bij mij was stress wel de hoofdfactor. Tot mijn 24e altijd super regelmatig geweest. Je kon er de klok op zetten. Ineens werd ik ongesteld door de pil heen, zogenaamde doorbraakbloedingen. Dit laten onderzoeken toen en bleek een bacterie dit te veroorzaken. Dit is verholpen, maar de problemen bleven. Tijdelijk een zwaardere pil gekregen, deze werkte 3 maanden en toen weer mis. Kreeg er nog pfeiffer bovenop, stress op me werk.. Gestopt met de pil sindsdien. Vanaf toen een heel druk leven gehad met 45 urige werk weken wat de nodige stress meebracht plus lichamelijke inspanning. Ik liep van 08.00 tot 18.00 aan 1 stuk door. Inmiddels was mijn cyclus helemaal van zijn ritme af. 3 weken ongesteld, 1 week niet. Meerdere onderzoeken gehad, konden niks vinden op de stress na. Ik had me er inmiddels bij neergelegd, maar voor je relatie is het niet prettig om constant bloedingen te hebben. Zodra ik even niks meer had en we waren intiem samen, bloedde ik gelijk erna. Zeer vervelend. Op me 28e ineens een andere baan genomen. En op dit werk kwam ik volledig tot mijn rust omdat ik daar vaste uren en dagen kreeg, dus alles werd voorspelbaar. Paardje verhuist naar een andere stal waar het ons veel beter beviel. Ik voelde mezelf weer normaal worden. Mijn cyclus veranderde ook langzaam weer. Ik bleef wel nog onregelmatig, maar meer in de zin van enkele dagen eerder ongesteld worden. Maar wel gewoon normale dagen en geen 3 weken meer. Ik ben getrouwd met mijn man en we besloten onze kinderwens te verwezenlijken. Ik heb toen via internet een ovulatie schema opgezocht, maar geloof daar niet heilig in omdat ik niet 100% regelmatig was. De aangegeven ovulatie datum bleek toch zijn werk gedaan te hebben :) 3 weken later ontdekte ik dat ik 1 dag te laat was.. En ik ben in al die tijd noooooit te laat geweest. Altijd vroeger, maar nooit te laat. Dus na een test bleek ik zwanger! Inmiddels is ons meisje alweer 2 jaar geworden. En sinds mijn zwangerschap heeft mijn lijf een boost gekregen. Alles werkt weer zoals voorheen, voor die giga stress periode. Soms als ik toch stress ervaar door werk, heeft dat gelijk invloed op mijn cyclus, maar niet meer zoals voorheen. Dus ik ben er echt gevoelig voor.

Lang verhaal geworden!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:06

Mooi dat ik dit topic tegenkwam. Ik zat eigenlijk een paar dagen in onzekerheid omdat ik nu op dag 32 zit en nog niet ongesteld ben, maar ik ben ook na 12 jaar de pil geslikt te hebben en sinds een paar maand ermee gestopt. Voornamelijk ivm de migraine die ik ervan kreeg.

Was inmiddels 4x ongesteld geweest, de eerste 2x na 27 dagen en de andere 2x na 28 dagen. Ik zou nu dus voor de 5e keer na het stoppen met de pil ongesteld moeten worden.

Omdat het nu nog steeds niet is, maak ik mij dan meteen zorgen van ik zal toch niet zwanger zijn. Maar dat kan eigenlijk niet. Afgelopen maand maar 1x gedaan en ook veilig.
(daarna iets met door je rug gaan, verkouden worden, toch nog een migraine krijgen, waarschijnlijk is veel koffie dus ook een trigger, en ellendig voelen van de hitte )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:16

Mandy, kan prima onregelmatig zijn, maar als je het zeker wilt weten kan je natuurlijk altijd een testje doen :)

Vorige keer na het stoppen waren mijn cyclussen 35-50 dagen. Deze keer na het stoppen zit ik tussen de 32-37 dagen dus nog steeds lang, maar al meer regelmaat tot nu toe. En ondanks dat het nu regelmatiger is en ik mijn eisprong voel, helaas nog niet zwanger geworden.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:21

Nu op dag 36,dus of 't komt echt gewoon te laat, misschien mede door de zware verkoudheid en de stress van het overtijd zijn.

Ik ga iig maar even een test halen, en hopen dat ie negatief is. Dan kan ik weer opgelucht ademhalen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:27

Ik ben in september gestopt met de pil, sindsdien de meest onregelmatige cyclussen ever: soms 10 dagen, soms 42 dagen. Maar zwanger worden is gelukt zonder extra testen of het voelen van de eisprong, dus nu een paar maanden geen cyclus.