Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:14

nine1987 schreef:
Ierpier schreef:
Ik vind het een beetje onnozel om te zeggen dat je het vies en onhygiënisch vind maar dat dat niks te maken heeft met de samenleving en de standaarden daarin. Natuurlijk komt dat daar wel vandaan, met als veel andere dingen die we vies of ongepast vinden. Dat is niet erg of onredelijk, maar dat hoef je ook niet te ontkennen.

Ik scheer zelf alleen mijn oksels als ik weet dat ze zichtbaar zijn. Heb geen zin in vies gevonden worden :+. Benen heb ik blond haar op dus dat doe ik nooit, ook niet als ze bloot zijn.

Maar jij kan toch niet voor mij (even mezelf als voorbeeld) beslissen of ik hierbij maatschappelijke druk ervaar? Omdat "de samenleving" dat vindt? Er zijn zat zaken waarin ik niet meega met de samenleving.. Maar als ik voor mezelf spreek, dan zeg ik gerust dat 't mijn persoonlijke mening is dat ik lichaamshaar vies, onverzorgd en onhygiënisch vind.. :)

Wat we wel en niet verzorgd en onhygiënisch vinden is ingegeven door de manier waarop we opgevoed zijn en onze samenleving. Misschien niet bewust, maar dat is gewoon hoe mensen voor een groot deel in elkaar steken. Niet voor niets dat in onze cultuur waar scheren de norm is en hygiënisch wordt bevonden, mensen "toevallig gewoon zelf" dat vies vinden, terwijl dat in andere culturen waar scheren niet het ideaal is niet zo is.

https://www.quora.com/Why-dont-some-Chi ... s-cultural
Hier bijvoorbeeld een Chinese met nogal een cultuurshock over het scheren van oksels. Nooit in haar opgekomen dat harige oksels vies zouden zijn, want dat was gebruikelijk in haar cultuur.

nine1987

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:22

Meh, toch oneens.. Moederliefde is ook een type "laat maar waaien" :')

Dus ik ben zo zekers niet opgevoed.. :) en ik hou me totaal niet bezig met mode, make up of wat dan ook.. Ben er dus nog steeds van overtuigd dat 't mijn persoonlijke mening/visie is.. :j

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:25

Fijn dat jij zo bijzonder bent dan, maar het blijft het geval dat voor het overgrote deel van de mensen onze ideeën over wat vies, gepast, mooi, acceptabel etc. is worden ingegeven door onze cultuur. Dat hoeft niet per se de mening van je ouders te zijn en daar hoef je ook niet de mode voor te volgen.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 28-06-19 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:31

Ik vind lichaamsbeharing gewoonweg smerig...het gaat stinken en ook ik vind het onhygienisch...waar mijn mening vandaan komt maakt me dan weer niks uit...gewoon kaal, alles behalve het hoofd, ook bij partner graag alles kaal (meer omdat hij weet dat ik echt gruwel van lichaamsbeharing, dan dat hij er zelf last van heeft, hij vind alles scheren dan weer een rotklus haha, maar hij doet dat voor mij)

Wat een amder doet, moet diegene natuurlijk zelf weten, zolang ik er maar geen last van krijg vind ik alles prima

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:43

Ik vind het niet smerig. Ik laat het gerust staan als ik er geen zin in heb.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:53

Ik heb niks tegen schaamhaar (waarom noemen we dit eigenlijk zo? Alsof we ons moeten schamen voor de laatste plukjes haar die we nog overhebben na miljoenen jaren evolutie?)
Wbt schaamhaar trimmen mijn vriend en ik down under alleen wat bij, zodat het geen dikke afro word. (helemaal kaal vind ik raar en knap ik echt verschrikkelijk op af. Het lijkt zo gemaakt, alsof je een pop bent in plaats van een diersoort. Bovendien schuren die stoppels ALTIJD. Of het nou je eigen zijn of die van je partner. Echt niet te doen) Mijn vriend laat zijn okselhaar verder staan. Zelf heb ik 10 haren onder mijn oksels en daar zie ik niet de noodzaak van in om die te scheren.
Mijn benen scheer ik in de zomer als ik een korte broek aan wil of ga zwemmen. Om aan het schoonheidsideaal te voldoen ja.
Ik zou het liever niet doen, maar ik heb meerdere malen opmerkingen gekregen en ik trek me nogal veel aan van wat mensen zeggen, dus ik scheer het nu maar af.
De rest merkt/ziet toch niemand, dus dat boeit me niet :+

Overigens vind ik borsthaar, rughaar en gezichtsbeharing wel heel erg onsmakelijk. Waarom het ene wel, en het andere niet, geen flauw idee. Vertel het maar.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:29

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het niet smerig. Ik laat het gerust staan als ik er geen zin in heb.

Precies dit :j

Bij een ander maakt het me ook niks uit.
Pas was ik ergens met een vriendin en die zat de harige benen van een ander meisje dat daar ook was te bekritiseren. Ik snap dat echt niet. Ik had het niet eens gezien (Waar let je op?!) en als ik het al had gezien had het me niet genoeg geboeid om er iets van te vinden.
Iedereen moet het lekker zelf weten. Ze doen mij er toch geen pijn mee? Ik kijk de andere kant wel op als het me niet zint.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:13

Smerig vind ik het niet zolang je het niet ziet. In de winter doe ik er echt niks aan. Misschien 1 x halverwege de winter maar verder niet. In de zomer wel. Ik wil graag shirts aan en jurkjes dus dan scheer ik netjes alles. Ik voel me er niet prettig bij als ik zichtbaar haar ergens heb behalve op mijn hoofd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:21

Als ik het niet bij hou verander ik acuut in een blonde labrador. Van mij mag iedereen doen wat hij of zij wil maar fris vind ik het niet. En die luiheid waar sommigen last van hebben is iets waar ik ook niet graag mee te koop loop. Dus bij mij is het altijd bijgehouden. Overigens vind ik lang hoofdhaar los ook snel onfris. Zeker wanneer mensen eten of sporten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:25

Deze discussie is langer geleden ook op bokt geweest. En ook idd felle reacties op vies, smerig, overgeven als iemand lichaamshaar ziet (stalgenoot gaf over toen ze mijn harige benen zag 8)7 ).

Kortom omdat we zo gewend zijn in nl aan alles glad helaas (waar de hype vandaan gekomen is geen idee, opeens was hij er) wordt al het andere als smerig gezien. Maar goed schoongehouden haar is niet vies. :n daar blijft niks extras inhangen. En of het nu oksels, kruis, benen armen of wat ook is. Het is maar haar. :+

Maar voor mijzelf. Ik heb geen enkel probleem met lichaamshaar, mits schoongehouden uiteraard. Maar dat geldt ook voor een kaal lichaam.

Haar is voor mij een teken van volwassenheid :j . Een kale vent is voor mij net een baby. En een kale vrouw een jong meisje.

Daarnaast, het scheelt een hoop tijd als je het laat zitten. :D

Dit gezegd hebbende, mijn oksels moet ik wel kort/kaal houden helaas. Zweet heel erg waardoor met okselhaar ik moet blijven wassen om niet te gaan ruiken. Zelfs goede spray helpt niet voldoende. -O- dan is de enige snelle optie okselhaar eraf.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 07:28

Bij mij was ook het geval dat ik mijn schaamhaar deels had getrimt en bij mijn bikini lijn had gescheerd het het voelde echt weer alsof ik 9 was... Dat was zo raar. Het voelde alsof ik mijn vrouwelijkheid had afgeschoren...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:30

Laatst bijgewerkt door karuna op 28-06-19 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 07:31

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:32

Nee absoluut niet natuurlijk rustig doorgaan met posten wat mij betreft, maar boeiend leesvoer _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:41

Ik zal wel een geluksgeval zijn ik ben echt gezegend met bijna geen lichaamshaar. Ik scheer mijn benen een keer in het jaar en ze zijn de hele zomer glad. Mijn oksels een keer in de 2 maanden ook dat zou je niet zeggen :')

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:52

Ik ben gezegend met een hormoonstoornis waar hirsutisme (overbeharing) een van de symptomen is. Scheren van bovenbenen en bikinilijn is de hel, binnen een paar uur komen de stoppels alweer op, die afgrijselijk jeuken en zorgen voor ingegroeide haren en ontstekingen. De dag na het scheren zie ik er uit of ik waterpokken heb, ondanks allerlei middeltjes en behandelingen die ingegroeide haren moeten voorkomen. Waxen wil bij mij niet, de haren zijn zo hard en stug dat ik er na het waxen ook uitzie alsof er een grasmaaier over me heen is gereden, bovendien komen de haren dan ook binnen no time terug.
Ik heb duizenden euro's uitgegeven aan laserbehandelingen, die ook niet het gewenste resultaat hebben gehad. Het is wel minder geworden, maar scheren moet ik nog steeds.

Ik zwem dus nooit en heb ook nooit een korte broek aan. Want ik heb geen zin in walgende mensen die fluisteren, of gewoon hardop, leuteren over mijn vieze, stinkende onhygiënische haren. Of, als ik wel geschoren heb, over ingegroeide haren, rode bulten en ontstekingen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:01

Joh, dat moet ieder lekker voor zich weten. Als jij je er ok bij voelt om het te laten staan: prima. Wil je het eraf: ook prima!
Ik houd zelf niet van lichaamshaar, moet er allemaal af. Serieus, als ik het enigszins voor het zeggen had, had ik écht alleen wimpers, wenkbrauwen en hoofdhaar ;) Maar schaamstreek, oksels en benen houd ik iig haarloos dmv epileren en scheren.
Als jij dat niet wil doen: helemaal jouw keuze!
Bij mannen vind ik het wel anders, daar heb ik minder moeite met haar, vind ik het wel wat hebben. Behalve als ze echt zo'n tapijt op hun rug (en rest vh lijf) hebben, dáár ga ik echt van over mn nek...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:03

Vind het niet perse smerig, vind het wel veel verzorgder zonder haar. Ik haal het dus bij mezelf wel weg. Ik was al vrij jong toen ik begon met scheren van mijn benen. Helaas hele donkere haren, en ook veel. Moesten gymmen met een kort broekje. Dan wil je als puber echt je benen wel scheren, zeker als meisjes die dat niet doen enorm gepest worden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:14

Wat je doet moet je zelf weten. Maar ik vind het niet zo fris ogen. Toen ik nog bij de benzinepomp werkte maakte ik natuurlijk ook de wc’s schoon. Ik vond dat altijd zo ranzig als iemand een tapijtje had achter gelaten na het wc bezoek.

Verder vind ik het onverzorgd staan. En vrouwen die ik ken met okselhaar ruik ik ook altijd erg. Dus voor mij staat het laten staan van alle haren gelijk aan onverzorgd. Voor de rest moet een ieder het voor zichzelf weten. Mijn ding is het niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:18

De okselhaar is vies redenatie kan ik nog wel volgen omdat oksels makkelijk broeien. Maar waarom is beenhaar dan vies? Bovendien zweet ik bijvoorbeeld meer op mijn hoofd (dikke bos haar) dan op mijn benen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:23

Ierpier schreef:
Fijn dat jij zo bijzonder bent dan, maar het blijft het geval dat voor het overgrote deel van de mensen onze ideeën over wat vies, gepast, mooi, acceptabel etc. is worden ingegeven door onze cultuur. Dat hoeft niet per se de mening van je ouders te zijn en daar hoef je ook niet de mode voor te volgen.

Jeetje wat veroordelend naar Nine toe zeg... Erg jammer van een verder nette discussie.

Overigens is jouw relaas wat mij betreft een kip of het ei verhaal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:24

Ik vind het frisser en mooier als alles glad is. Ik voel me dan meteen lekkerder in mijn vel. En soms heb ik geen zin (vooral in de winter) en dan scheer ik even niet. Maar ik merk wel dat je dan eerder gaat ruiken. Dus niet scheren duurt nooit lang.

Benen ruik je niet maar ik vind het niet mooi staan en niets voelt zo fijn als net geschoren benen.

Zelfs mijn vriend heeft niet zo'n bos als op die foto. Hij trimt het ook regelmatig bij omdat hij dat ook frisser vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:28

Janine1990 schreef:
Ik vind het echt vadsig...

Ik denk dat jij ranzig bedoelt? Vadsig is een ander woord voor dik, spekkig, gezet.

Maar wat haartjes betreft? Haartjes horen alleen op je hoofd vind ik. En bij een man eventueel een klein beetje borsthaar, maar wel keurig bijgehouden graag.
Wat en hoe een ander het wil moet diegene zelf weten, maar hou het dan voor jezelf. Met dit warme weer van die lange natte slierten onder iemands oksels zien wapperen en druppelen vind ik echt niet fris.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:31

Anoniem schreef:
Janine1990 schreef:
Ik vind het echt vadsig...

Ik denk dat jij ranzig bedoelt? Vadsig is een ander woord voor dik, spekkig, gezet.

Maar wat haartjes betreft? Haartjes horen alleen op je hoofd vind ik. En bij een man eventueel een klein beetje borsthaar, maar wel keurig bijgehouden graag.
Wat en hoe een ander het wil moet diegene zelf weten, maar hou het dan voor jezelf. Met dit warme weer van die lange natte slierten onder iemands oksels zien wapperen en druppelen vind ik echt niet fris.

Ooh haha echt? Wij gebruiken het in mijn omgeving echt door elkaar als hetzelfde :')

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:32

Nou, dit topic geeft dus perfect weer waarom ik zelfs met 30 graden niet ga zwemmen of in korte broek loop.
Want het zijn uiteraard slechts persoonlijke meningen enzo, maar dit wordt dus achter je rug, of zelfs gewoon recht in je gezicht geventileerd.