Overal jeuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:46

Verbaast me niets JdR, dat laser ook hierbij helpt. Ben bekend met high power laser behandeling, en het werkt echt verbazend goed bij een hele reeks uiteenlopende klachten bij mensen en paarden.
Maar helaas is het een beetje een duur apparaat om voor prive-gebruik aan te schaffen - als dat ueberhaupt al kan qua licensies e.d. (risico's bij verkeerd gebruik). Het zou mooi zijn als er tzt een 'huis- tuin- en keuken- variant ontwikkeld zou kunnen worden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:52

Askja schreef:
Verbaast me niets JdR, dat laser ook hierbij helpt. Ben bekend met high power laser behandeling, en het werkt echt verbazend goed bij een hele reeks uiteenlopende klachten bij mensen en paarden.
Maar helaas is het een beetje een duur apparaat om voor prive-gebruik aan te schaffen - als dat ueberhaupt al kan qua licensies e.d. (risico's bij verkeerd gebruik). Het zou mooi zijn als er tzt een 'huis- tuin- en keuken- variant ontwikkeld zou kunnen worden.

Die is er. Ben ik vandaag dealer van geworden.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 15:43

Geryon schreef:
Ik heb echt mega veel jeuk overal! En maar op een paar plekken bultjes. En als ik het vergelijk met de afbeeldingen van de bultjes van de processie rups dan lijken het andere soort bultjes. Maar bij ons op stal zaten ze er wel wat nesten..

Edit: bedwantsen las ik ook ergens. Ik kan ze niet vinden in mijn matras. Maar voor iedereen met jeuk is dat wel een goeie!

Oi ik verwacht niet dat het bedwantsen zijn. Ik heb net een weekje een compleet nieuw bed en matras.

Uit mijn ervaring zien eikenprocessierupsen blaren er anders uit. Maar goed kan zo naar omdat er nu zo veel zijn

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:02

Gydja schreef:
Shenavallie schreef:
TS, ik moet toch terugkomen op mijn eerdere reactie. Ik was er heilig van overtuigd dat het knutjes waren, omdat die hier in groten getale rondzwermen, maar vandaag zag een iemand de armen van mijn man en zei: "Ha, u heeft ook last van de processierups". Mijn man nog: "Nee hoor, dat zijn beten van knutjes". De man liet hem zijn armen zien en vroeg of mijn man ook jeuk had als hij schone kleren aantrok. Dit was het geval. Ik ben dus bang dat je toch hebt wat de meesten hier zeggen: de haren van de rups. En nog een tip: hang de was niet buiten te drogen (wat ik dus wel al die tijd heb gedaan :') ).

Aanvulling: Wij hadden de afgelopen nachten het raam open en de ventilator aan. Dat betekende dat de haartjes door de hele kamer zijn gegaan en we daarom zelfs op onze lichamen helemaal onder zitten.

Och jeetje! Maar wat toevallig dat je dan ook vandaag iemand tegen komt die dat zegt.

Vanmorgen stond de buurman voor de deur en die ziet er over zijn hele lijf qua plekken nog erger uit dan mijn man. Het eerste wat hij vroeg was of wij er ook zo'n last van hebben. Ook hij bevestigde dat het door de rupsen komt...