Anne. schreef:En trouwens, als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat enig kind zijn echt zo afschuwelijk niet is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnetje1903 schreef:Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil zeggen...misschien ben ik op zoek naar mensen met een soortgelijke situatie en keuzes die daarin gemaakt zijn, of anders misschien de vraag hoe je omgaat met het verdriet datver geen tweede komt.
zonnetje1903 schreef:De overweging om dus niet voor nog een kindje te gaan is al gemaakt, maar levert desondanks wel heel veel pijn en verdriet op.
Vind wel dat er oordelend gedacht wordt over het feit dat je als alleenstaande ouder geen warm gezin zou kunnen zijn of het niet haalbaar zou zijn alleen en het daarom niet zou moeten willen.
Dat je blij moet zijn met wat je hebt, alsof het geen pijn mag doen dat er niet nog een kindje gaat komen.
Iemans zei dat het egoïstisch zou zijn in deze situatie om nog een kindje te willen vind ik ook wel hard. Miljoenen mensen maken de keus voor een tweede en omdat je alleen bent zou dat dan egoïstisch zijn omdat je geen warme basis hebt volgens de maatstaven van de maatschappij? Is een kind nemen sws niet altijd een soort van egoïstisch?
Cera_D schreef:Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jouw dochter, m'n ouders zijn eigenlijk vrijwel meteen na mijn geboorte uit elkaar gegaan waarna mijn moeder mij heeft opgevoed en ik mijn vader zo nu en dan zag. Ik heb dus ook geen broertjes of zusjes, en heel eerlijk, als mijn moeder nog een tweede kind had gekregen was ik echt doodongelukkig geworden. Dus als je dochter ook maar een klein beetje op mij lijkt hoef je absoluut geen tweede kind te nemen voor haar.
Wat mij wel heeft geholpen was dat ik van 4 tot 8 jaar op een woongemeenschap heb gewoond waar wel veel kinderen waren zodat ik wel mijn sociale behoefte kon krijgen.
Suzanne F. schreef:Cera_D schreef:Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jouw dochter, m'n ouders zijn eigenlijk vrijwel meteen na mijn geboorte uit elkaar gegaan waarna mijn moeder mij heeft opgevoed en ik mijn vader zo nu en dan zag. Ik heb dus ook geen broertjes of zusjes, en heel eerlijk, als mijn moeder nog een tweede kind had gekregen was ik echt doodongelukkig geworden. Dus als je dochter ook maar een klein beetje op mij lijkt hoef je absoluut geen tweede kind te nemen voor haar.
Wat mij wel heeft geholpen was dat ik van 4 tot 8 jaar op een woongemeenschap heb gewoond waar wel veel kinderen waren zodat ik wel mijn sociale behoefte kon krijgen.
Je klinkt als mijn dochter. Dezelfde situatie en soms vraag ik weleens aan haar; zou je het toch niet leuk vinden een broertje of zusje? En dan roept ze: neeeee, echt niet. Als je het maar laat hoor.![]()
Ik ben nu 37 dus dan zou ik een beetje op moeten schieten. Maar mijn dochter zit er echt totaal niet op te wachten en heel eerlijk hebben we nu een prima leven. Kunnen op vakantie, ik kan de turnsport betalen voor mijn dochter, heb net voor 1000 euro schoolspullen/bijdragen aangeschaft voor de middelbare school. Ik had echt een probleem gehad met meer kinderen, dan hadden we echt dingen moeten laten. Het is prima zo. Toen ik nog vol hormonen zat de eerste paar jaar na de geboorte had ik deze gevoelens ook. Na een aantal jaren trok het weg en ben ik dolblij met 1. En ze telt voor 10.
Suzanne F. schreef:Je klinkt als mijn dochter. Dezelfde situatie en soms vraag ik weleens aan haar; zou je het toch niet leuk vinden een broertje of zusje? En dan roept ze: neeeee, echt niet. Als je het maar laat hoor.![]()
Ik ben nu 37 dus dan zou ik een beetje op moeten schieten. Maar mijn dochter zit er echt totaal niet op te wachten en heel eerlijk hebben we nu een prima leven. Kunnen op vakantie, ik kan de turnsport betalen voor mijn dochter, heb net voor 1000 euro schoolspullen/bijdragen aangeschaft voor de middelbare school. Ik had echt een probleem gehad met meer kinderen, dan hadden we echt dingen moeten laten. Het is prima zo. Toen ik nog vol hormonen zat de eerste paar jaar na de geboorte had ik deze gevoelens ook. Na een aantal jaren trok het weg en ben ik dolblij met 1. En ze telt voor 10.
zonnetje1903 schreef:De overweging om dus niet voor nog een kindje te gaan is al gemaakt, maar levert desondanks wel heel veel pijn en verdriet op.
Vind wel dat er oordelend gedacht wordt over het feit dat je als alleenstaande ouder geen warm gezin zou kunnen zijn of het niet haalbaar zou zijn alleen en het daarom niet zou moeten willen.
Dat je blij moet zijn met wat je hebt, alsof het geen pijn mag doen dat er niet nog een kindje gaat komen.
Iemans zei dat het egoïstisch zou zijn in deze situatie om nog een kindje te willen vind ik ook wel hard. Miljoenen mensen maken de keus voor een tweede en omdat je alleen bent zou dat dan egoïstisch zijn omdat je geen warme basis hebt volgens de maatstaven van de maatschappij? Is een kind nemen sws niet altijd een soort van egoïstisch?