Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Kinke schreef:lovee, lees ook even terug hoe het wettelijk zit met die nachtdiensten. Blijkbaar vindt jouw werkgever dat de regels niet voor hun gelden dus doe deze kennis op zodat je niet te vroeg weer gepland wordt voor deze diensten.
Als werkgever ken je immers elke regel die er is en die ook nog eens constant veranderen.![]()
Ze is gelijk van de nachtdienst gehaald en heeft haar wat rust gegund.
lovee schreef:Ze is net 6 maanden, dus ip moet ik weer nachten doen.
Alleen trek ik het nu dus niet. Mijn teammanager heeft ook wel is anders gereageerd dus was idd heel blij met haar reactie.
Ik moet van haar gaan kijken, naar hoe ik mijn werk en privé in balans ga brengen
Ik heb nooit problemen ermee gehad alleen blijkbaar doet een kind meer met je dat je onbewust door hebt.
Ben ondertussen trouwens wel aan het rond kijken voor eventueel wat anders met vaste uren.
Maar heb het eigenlijk ook wel weer naar mijn zin het team is heel leuk.
Ik werk trouwens 20 tot 24 u. Maar afgelopen weken 24 tot 32
verootjoo schreef:ashley1 schreef:Ik herken het. Al had ik super leuk werk (stalmedewerkster en instructrice) en miste ik 'mijn' kindjes en 'mijn' paarden ook echt wel, van het idee van weer moeten gaan werken kon ik ook wel janken. Mijn man zei "als je echt niet wil gaan werken, dan blijf je toch thuis."
Dat heb ik heel even overwogen maar ja ik dacht ik moet toch een keer weer aan het werk.
Mijn kindje heeft de eerste 5 weken in het ziekenhuis gelegen dus na een week of 5 of 6 thuis met haar moest ik alweer gaan werken, pfff.
De eerste dag dat ik moest gaan werken was het 5 mei en was mijn man vrij dus ik hoefde haar niet gelijk weg te brengen, dat was wel fijn maar toen ik naar huis belde om te vragen hoe het ging en ik haar hysterisch hoorde krijsen heeft m'n collega even op me in moeten praten om niet linea recta in de auto te springen en naar huis te crossen.
En ze bleek alleen maar zo te krijsen omdat ze uit het warme badje was gehaald en ze daar boos om was
Eenmaal weer op het werk vond ik het ook wel weer fijn om iedereen weer te zien en weer wat verder te komen dan iedere dag dat rondje over het dorp.
Ga gewoon weer een keertje werken en als je fijne collega's hebt dan snappen zij dat heus wel.
En anders thuisblijfmoeder worden, ook prima
Als je kind in het ziekenhuis ligt na de bevalling heb je recht op langer bevallingsverlof...
Sakura789 schreef:Palmera schreef:Echt hè, hoe sommigen direct weer naar de werkgever wijzen met een beschuldigende vinger.
Nu niet van toepassing ivm >6mnd. Als dat niet zo was geweest, dan was die vinger terecht geweest.