Na zwangerschap weer werken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:43

Toen ik vorig jaar na mijn verlof weer ging werken bij een nieuwe werkgever, vond ik dat heerlijk.
24 uur, gewoon van half 9 tot half 5 (dus geen onregelmatigheid) en daarna thuis met mijn kindje en 2 doordeweekse dagen vrij.

Ik weet niet hoeveel uur je werkt, maar misschien is er een mogelijkheid om uren te minderen?
Of met regelmatige tijden te werken? Dat je bijvoorbeeld alleen dagdiensten draait.

Over 2,5 maanden ga ik weer zwangerschapsverlof in, omdat er een tweede aan komt, ik ben heel benieuwd hoe het dan allemaal zal gaan lopen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:59

robert45 schreef:
Kinke schreef:
lovee, lees ook even terug hoe het wettelijk zit met die nachtdiensten. Blijkbaar vindt jouw werkgever dat de regels niet voor hun gelden dus doe deze kennis op zodat je niet te vroeg weer gepland wordt voor deze diensten.

Als werkgever ken je immers elke regel die er is en die ook nog eens constant veranderen. :')

Ze is gelijk van de nachtdienst gehaald en heeft haar wat rust gegund.

Als werkgever heb je je aan de wet te houden, net als alle andere Nederlanders. Ik ken het wetboek ook niet uit mijn hoofd, maar dat maakt niet dat ik hem mag overtreden.

We hebben niet voor niets dit soort wetten en de sancties hierop zijn ook mega.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 11:05

Ze is net 6 maanden, dus ip moet ik weer nachten doen.
Alleen trek ik het nu dus niet. Mijn teammanager heeft ook wel is anders gereageerd dus was idd heel blij met haar reactie.
Ik moet van haar gaan kijken, naar hoe ik mijn werk en privé in balans ga brengen

Ik heb nooit problemen ermee gehad alleen blijkbaar doet een kind meer met je dat je onbewust door hebt.
Ben ondertussen trouwens wel aan het rond kijken voor eventueel wat anders met vaste uren.

Maar heb het eigenlijk ook wel weer naar mijn zin het team is heel leuk.

Ik werk trouwens 20 tot 24 u. Maar afgelopen weken 24 tot 32

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:41

lovee schreef:
Ze is net 6 maanden, dus ip moet ik weer nachten doen.
Alleen trek ik het nu dus niet. Mijn teammanager heeft ook wel is anders gereageerd dus was idd heel blij met haar reactie.
Ik moet van haar gaan kijken, naar hoe ik mijn werk en privé in balans ga brengen

Ik heb nooit problemen ermee gehad alleen blijkbaar doet een kind meer met je dat je onbewust door hebt.
Ben ondertussen trouwens wel aan het rond kijken voor eventueel wat anders met vaste uren.

Maar heb het eigenlijk ook wel weer naar mijn zin het team is heel leuk.

Ik werk trouwens 20 tot 24 u. Maar afgelopen weken 24 tot 32

Mijn zusje is ook verpleegkundige, net weer begonnen na haar bevallingsverlof. Zij heeft er nu voor gekozen om in de Flexpool te gaan ipv een vaste (eigen) afdeling. Daarmee dus wel op afdelingen met een hogere werkdruk (en dus mogelijk lastiger met kolven) maar ze kan zelf kiezen wanneer ze welke diensten draait. Zij wil alleen nog dagdiensten doen ivm het regelen van de opvang van mn neefje.

Zelf vond ik het heerlijk om weer aan het werk te gaan. Mijn dochter was een slechte slaper, overdag sliep ze 2x 20 minuten. Dat was echt heel heftig, geen moment voor jezelf. Elke keer weer afvragen wanneer je naar de WC kon/kon douchen etc.
Ik was blij weer aan het werk te gaan. En fulltime? HEERLIJK!
ik werd een veel leukere mama met veel meer geduld. Inmiddels is mn dochter 10 maanden en heeft ze een goed ritme. En nu zit ik er wel naar te kijken wat de mogelijkheden zijn om per 2020 een dag per week minder te gaan werken...

Palmera

Re: Na zwangerschap weer werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:28

Echt hè, hoe sommigen direct weer naar de werkgever wijzen met een beschuldigende vinger. 8)7

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:53

Ts: ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb namelijk precies hetzelfde! Vanaf Juli moet ik zelfs weer 3 i.p.v. 2 dagen werken en vind de gedachte al vreselijk.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:14

Palmera schreef:
Echt hè, hoe sommigen direct weer naar de werkgever wijzen met een beschuldigende vinger. 8)7

Nu niet van toepassing ivm >6mnd. Als dat niet zo was geweest, dan was die vinger terecht geweest.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:41

Je mag wel in de nacht werken als je dat niet erg vind. Je bent het alleen niet verplicht. Tenzij je werkgever een heel goede reden heeft om dit te weigeren.

Ik werk helaas zelf ook onregelmatig en helaas doet mijn werkgever heel moeilijk over mijn rooster. Dit is ook een reden waarom ik nu op zoek ben naar wat anders.

Wat fijn dat je leidinggevende zo positief reageerde!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:31

verootjoo schreef:
ashley1 schreef:
Ik herken het. Al had ik super leuk werk (stalmedewerkster en instructrice) en miste ik 'mijn' kindjes en 'mijn' paarden ook echt wel, van het idee van weer moeten gaan werken kon ik ook wel janken. Mijn man zei "als je echt niet wil gaan werken, dan blijf je toch thuis."
Dat heb ik heel even overwogen maar ja ik dacht ik moet toch een keer weer aan het werk.
Mijn kindje heeft de eerste 5 weken in het ziekenhuis gelegen dus na een week of 5 of 6 thuis met haar moest ik alweer gaan werken, pfff.

De eerste dag dat ik moest gaan werken was het 5 mei en was mijn man vrij dus ik hoefde haar niet gelijk weg te brengen, dat was wel fijn maar toen ik naar huis belde om te vragen hoe het ging en ik haar hysterisch hoorde krijsen heeft m'n collega even op me in moeten praten om niet linea recta in de auto te springen en naar huis te crossen.
En ze bleek alleen maar zo te krijsen omdat ze uit het warme badje was gehaald en ze daar boos om was :=

Eenmaal weer op het werk vond ik het ook wel weer fijn om iedereen weer te zien en weer wat verder te komen dan iedere dag dat rondje over het dorp.

Ga gewoon weer een keertje werken en als je fijne collega's hebt dan snappen zij dat heus wel.
En anders thuisblijfmoeder worden, ook prima ;)

Als je kind in het ziekenhuis ligt na de bevalling heb je recht op langer bevallingsverlof...

Ik ben toen 11 Feb bevallen en moest 5 mei weer gaan werken... -O-
Geen idee van gehad dat er misschien meer verlof zou zijn :\

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:57

Sakura789 schreef:
Palmera schreef:

Nu niet van toepassing ivm >6mnd. Als dat niet zo was geweest, dan was die vinger terecht geweest.

Maar dat is dus niet zo. En tóch moet er zo nodig gewezen worden ondanks dat de werkgever al medewerking heeft verleent.
Dat vind ik persoonlijk misselijk makend.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:29

Dat was imo niet duidelijk tot de betreffende post. Dus goed dat mensen er wel voor waarschuwen.

Ik ben ook pro werkgevers, maar arbeidstijdenwet is wel een ding hoor. Als mijn collega’s in een fabriek in de Randstad een fout maken door de wet te negeren, dan kunnen de problemen niet te overzien zijn. Bij gerommel met uren mag je bij de hoogste baas op het matje komen.

Ook in de verpleging wil je dat niet hebben lijkt mij, bij mensen aan het bed fouten maken door het negeren van deze wetten. Dat is echt gevaarlijk, ze zijn er niet voor niets.