Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Mijn dochters hadden de Mirena maar allebei hebben ze hem laten verwijderen omdat ze er best van aankwamen. Mijn jongste meer dat mijn oudste en toen de spiraal eruit was vlogen de kilo’s eraf. Er schijnt ook een spiraal met minder hormonen te zijn dan de Mirena.
kiki1976 schreef:Eerste keer was ik 10 toen ik hem kreeg. Waren nog niet zo lang op de markt toen, en voor de gyn de eerste waarbij ze hem plaatste die nog geen kind(eren) had gehad.
Het aanprikken van de baarmoeder gaf mij een gevoel van flauwvallen. Maar echt pijn? Nee. Hooguit een wat zeurend gevoel in je onderbuik.
Verwijderen nergens last van gehad.
Reden van verwijdering, mijn lichaam had hem te eigen gemaakt en zat weefsel overheen gegroeid.
Daarna kindje gekregen. Daarna niets gevoeld van het plaatsen van de mirena.
Alleen kan ik helaas niet meer tegen kunstmatige hormonen en mag ik niets meer van dat.
Jammer wat de mirena verder was ideaal. Geen menstruatie etc
Dovahkiin schreef:Ik denk dat het ook uit maakt hoe kundig te persoon is die hem plaatst. Niet elke huisarts is er even bedreven in. De een is wat sneller in het handelen als je "even moet hoesten" maar over het algemeen heb ik liever dit dan een infuus in de hand laten plaatsen. Dat vind ik echt niet plezant.
Ik ben nu met mijn tweede spiraal bezig. De eerste keer plaatsen wat bij een Gynaecoloog. De tweede keer bij de huisarts. De eerste keer was de napijn wat meer aanwezig. Vergelijk het met een lichte menstruatiekramp en dat is met pijnstillers snel over gegaan en daarna nooit meer last van gehad.
De tweede keer was het zetten iets minder prettig maar daarna kon ik gewoon de rest van de dag mijn gang gaan. Misschien kwam het omdat ik al een hele tijd er tegenaan hikte om het te laten vervangen en ik niet graag bij de huisarts kom vanwege een bitchy assistente.