Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Balenciaga schreef:verootjoo schreef:Iemand van 16 kan toch zelf bepalen of ze mee wil naar de nieuwe vlam van haar moeder of thuisblijft en kan gaan werken?
Ik zou het dus volledig aan haar overlaten.
Nieuwe vlam? 12 jaar vind ik niet nieuw
ikkedus schreef:Woooooowww, dat gaat ff hard!Ik verwachtte serieus max 3 reacties.
Ff opheldering: ik juich de baan absoluut toe. Kind krijgt tot nu toe alles cadeau nml.
Partner en ik ( geen nieuwe vlam nee) wonen ongeveer 1,5 uur uit elkaar.
Een avondbaantje zou sowieso geen enkel probleem geven, maar moeder wil dochter niet alleen thuis laten. Max 3 uur is de norm en daar moet ik het mee doen.
Een werkende stiefdochter houdt in haar optiek dus in dat ze verwacht dat ik ieder weekend naar hun toe ga en dat zij niet meer naar mij komen.
Mijn oplossing zou zijn: nachtje alleen thuis, werken en dan met de trein naar mij. Of moeder komt zaterdagochtend, dochter in de avond met trein.
Maar dochter alleen met de trein wordt ook niet als optie gezien.
Ik probeer duidelijk te krijgen of mijn oplossing echt zo veelgevraagd is, of dat ik best iets normaals vraag.
Annet_Dottie schreef:Dus als ik het goed begrijp.. Als je partner naar jou komt gaat de dochter ook mee? Dus eigenlijk heb je nooit (of hooguit een paar uur) tijd met z'n tweeën? Dat lijkt me om te beginnen al geen hele leuke situatie als je elkaar al alleen in het weekend ziet . Misschien toch praten of samenwonen geen optie kan worden?
Om antwoord te geven op je vraag ik vind je oplossing zeker niet onredelijk..
Lau schreef:ikkedus schreef:Woooooowww, dat gaat ff hard!Ik verwachtte serieus max 3 reacties.
Ff opheldering: ik juich de baan absoluut toe. Kind krijgt tot nu toe alles cadeau nml.
Partner en ik ( geen nieuwe vlam nee) wonen ongeveer 1,5 uur uit elkaar.
Een avondbaantje zou sowieso geen enkel probleem geven, maar moeder wil dochter niet alleen thuis laten. Max 3 uur is de norm en daar moet ik het mee doen.
Een werkende stiefdochter houdt in haar optiek dus in dat ze verwacht dat ik ieder weekend naar hun toe ga en dat zij niet meer naar mij komen.
Mijn oplossing zou zijn: nachtje alleen thuis, werken en dan met de trein naar mij. Of moeder komt zaterdagochtend, dochter in de avond met trein.
Maar dochter alleen met de trein wordt ook niet als optie gezien.
Ik probeer duidelijk te krijgen of mijn oplossing echt zo veelgevraagd is, of dat ik best iets normaals vraag.
Ze is 16 geen 10![]()
Ik vind dit wel heftig hoor zou voor mij als kind heel verstikkend zijn geweest.
KimD schreef:Hoezo mag een 16 jarige niet alleen thuis blijven? Toen ging ik al alleen met vriendinnen weekendjes weg of naar festivals?
Waar is moeder bang voor? Dat dochter opeens het hele dorp bij elkaar rampetampt?
ikkedus schreef:KimD schreef:Hoezo mag een 16 jarige niet alleen thuis blijven? Toen ging ik al alleen met vriendinnen weekendjes weg of naar festivals?
Waar is moeder bang voor? Dat dochter opeens het hele dorp bij elkaar rampetampt?
ik lig blauw!
Nee hoor. Zo’n kind is het echt niet. Wel nog wat jong en een pleaser. Daardoor wellicht kwetsbaar, maar ik zou haar zonder vrees thuis laten.
Maar goed ze is nogal beschermd op gegroeid en niks gewend. Dus ze durft dat zelf ook niet.
Ik ben al blij dat er nu positief gereageerd word op werken. Al een mooie stap naar zelfstandigheid. Maar als ik niet op pas, dan kost dat dus wel weer een stuk van mijn zelfstandigheid. En dat vind ik echt wel een issue.
troi schreef:Tja zolang je niet weet wat het karakter van de dochter is kan je er weinig van zeggen vrees ik. Een vrij gebalanceerd type zou prima alleen moeten kunnen zijn (of bij de ex..) maar een wat onzeker of paniekerig type zou ik ook niet graag alleen laten of een eind met de trein laten reizen.
karuna schreef:Ik heb zelf geen kinderen maar stel de situatie blijft zo. Het gaat om eens in de twee weekenden? Of ze komen s avonds na werk met zijn allen jou kant op. Of eens per twee weekenden ga jij die kant op en eens in de twee weekenden komen zij later naar jou. Of ga jij eerst die kant op en daarna met zijn allen naar jou.
Net zo lang tot dochter en moeder gewend zijn aan de nieuwe situatie