Wat mij altijd wel helpt is een hap vla of yoghurtdrink (of chocomelk, als het maar dikker is) en dan glijd ie zo weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerpiegorp schreef:Ik slik nu gewoon naproxen of ibuprofen in plaats van paracetamolParacetamol lukt me gewoon niet, het is niet het formaat maar de ranzige smaak waar ik van moet kokhalsen. Dus dan doen we gewoon een ibuprofen, die gaan zo.
Wat mij altijd wel helpt is een hap vla of yoghurtdrink (of chocomelk, als het maar dikker is) en dan glijd ie zo weg
Polly schreef:gerpiegorp schreef:Ik slik nu gewoon naproxen of ibuprofen in plaats van paracetamolParacetamol lukt me gewoon niet, het is niet het formaat maar de ranzige smaak waar ik van moet kokhalsen. Dus dan doen we gewoon een ibuprofen, die gaan zo.
ibuprofen en naproxen zijn wel een iets ander kaliber pijnstiller dan paracetamol
LoveGlove schreef:@alwiene oké dat wist ik niet. Is er een manier waarop ik zou kunnen merken dat ik eventueel vitamine B12 tekort kom. Ik eet wel vaker vegetarisch vlees (ook niet altijd), en bijna dagelijks dingen als geitenkaas, eieren, sojamelk (een of twee keer per week koeienmelk) en yochurt. Maar is dat dan genoeg?
Alwiene schreef:LoveGlove schreef:@alwiene oké dat wist ik niet. Is er een manier waarop ik zou kunnen merken dat ik eventueel vitamine B12 tekort kom. Ik eet wel vaker vegetarisch vlees (ook niet altijd), en bijna dagelijks dingen als geitenkaas, eieren, sojamelk (een of twee keer per week koeienmelk) en yochurt. Maar is dat dan genoeg?
Je kan het uit controle omdat je vegetarisch eet laten prikken, maar dan kan je beter een tijd van de supplementen af zijn ivm onbetrouwbare uitslag anders. Maar je kan ook even googlen op symptomen B12 tekort, zolang je daar geen last van hebt mag je er vanuit gaan dat het allemaal nog prima gaat
Siggislief schreef:Ik!
Ik ga bij de gedachten van een pil door slikken bijna over mijn nek heen!
Het maakt niet uit of het een miniscuul pilletje is of een dikke allergie pil, het lukt nooit om ze normaal door te slikken.
Moet de pil hoe groot of hoe klein ie is altijd ver in mijn keel steken en als ik hem door slik, sta ik daarna te kokhalzen
(Komt dan ook vaak vreemde geluiden uit de keuken als weer eens een pil(letje) slik)
LoveGlove schreef:Siggislief schreef:Ik!
Ik ga bij de gedachten van een pil door slikken bijna over mijn nek heen!
Het maakt niet uit of het een miniscuul pilletje is of een dikke allergie pil, het lukt nooit om ze normaal door te slikken.
Moet de pil hoe groot of hoe klein ie is altijd ver in mijn keel steken en als ik hem door slik, sta ik daarna te kokhalzen
(Komt dan ook vaak vreemde geluiden uit de keuken als weer eens een pil(letje) slik)
Lijkt me leuk als een iemand zo half slapend naar beneden komt, die geluiden hoort, en denkt dat een of andere inbreker binnen is ofzo![]()