DideH schreef:Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor (sla me zodra het antwoord ja is), maar is een normale enkelbrace dan niets? Ik heb zelf met sporten twee enkelbraces, waarmee ik mn voetjes in 90 graden hoek kan zetten en ze zijwaards nergens heen kunnen.
Of is dat niet de juiste houding voor jouw voeten?
Edit; ik heb enkelbraces van bioskin (trilock)
Ik heb een normale gehad, maar dat geeft teveel druk onder mijn voetzolen door polyneuropathie, zenuwschade aan mijn voetzolen.
Die verdroeg ik dus geen kwartier zonder écht pijn te hebben en na 12 uur voelde ik de brace dus gevoelsmatig nog zitten.
Vandaar dat het dus in combinatie met toch al lastige voeten niet eenvoudig is.
Ik moet dus inderdaad in 90 graden vast, en zijwaards niet kunnen bewegen maar als je er zo weinig druk op kunt uitoefenen is het niet zo simpel.
Ik heb nu ook besloten dat ik zelf ga kijken wat ik maken kan.
De spalk die ik heb is opzich dus zo verkeerd niet maar zakt vaak af als ik teveel draai in mijn bed of hij net niet goed zit.
Ik wil nu dus deze die ik nu heb grotendeels namaken van protoplast met wat aanpassingen nav problemen die ik met deze spalk heb.
Zo wil ik zo min mogelijk huidcontact qua klitteband en zo goed mogelijke drukverdeling onder mijn voet en op mijn scheenbeen.
Mijn voet wil ook een soort naar binnen draaien en dat voorkomt dit niet genoeg dus daar ga ik het aanpassen dat die beweging echt niet meer kan.
Dan is het dus officieel al niet meer puur een dropping foot spalk, het word maatwerk en ik verwacht dat ik met de huidige spalk als richtlijn zelf wat kan maken.
Qua kosten kom ik goedkoper uit als ik een berg materiaal bestel en zelf rustig ga freubelen, ik heb nu dat kunstof al besteld en een blauwe kleurstof.
Eerst kijken of het me wil lukken iets te maken en als ik het naar mijn zin heb ga ik spullen bestellen voor de afwerking.
Heb vanavond vreselijk lol gehad met mijn buurman, electronerd is hij en gek op dit soort gadgets als dit plastic.
Ik zei al als het niet lukt, maak ik gewoon baldadig een megadildo van een kilo.
Daarop begon hij te gieren, en kwam ermee dat hij dan een motortje gaat fixen die je met bluetooth kunt bedienen om in te bouwen.
Daarna eindigde het in of ik geen 10 kg kon bestellen zodat we een kopie van mij zouden kunnen knutselen van plastic haha.
Dus ach het is nu het geld al waar qua lol, want ja knutselwerken van je dochter stel je ten toon in je woonkamer als ouders anders is het ook zo sneu.
En zo ging het maar door, kansloos dus.