zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:30

luxx schreef:
Begrijp niet dat jullie dat een rare vraag vinden, ik vroeg me dat gewoon af, heb er verder geen oordeel over ofzo

Ach, ik vind mijn 2 kids al een rijkdom 8-)
En hoe je ze financiert gaat natuurlijk niemand aan ;)

Je vraagt toch ook niet aan iemand met een grote auto of ie zo rijk is dat ie dat kan betalen. Of hoe iemand zijn drie paarden kan betalen?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:48

luxx schreef:
Begrijp niet dat jullie dat een rare vraag vinden, ik vroeg me dat gewoon af, heb er verder geen oordeel over ofzo

Ik heb even gespiekt. Dacht dat je nog heel jong en onwetend was vandaar de vraag. Maar komop..
Iedere volwassene weet dat als t kind zijn natje/droogje krijgt en voldoende liefde je een heel eind op weg bent.

Tengeltje :(:) wat een hoop heb je te verwerken gehad.
Knuffel voor alle dames wat deze verliezen hebben meegemaakt. Of het nu je eerste of vierde kindje is waarje voor gaat!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:57

luxx schreef:

Ik vind het grenzeloos dat je dit vraagt.

luxx

Re: zwanger worden/zijn (als het niet vanzelf gaat of fout liep)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:17

Ja nou weten we het wel zeg

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:35

Ik vraag me af hoe jong oud jullie zijn , ik ben zelf ook gestopt met de pil en zou nog wel een kindje willen met me nieuwe liefde heb zelf al 2 oudere kids .. Dus vraag me dat af zelf ben ik overigens 38 dus tja of het nog lukt

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:34

Ook hier genoeg ervaring dat het niet lukt
8 IUIpogingen, 2 IVF’s waarvan 1 tot geen bevruchting leidde, 1 ICSI viel voor ons in 2010 het doek.
Psychisch heb ik er behoorlijk mee geworsteld. Ook voelde ik mij in mijn vrouw zijn aangetast omdat de oorzaak bij mij ligt.
Helaas hield het bij ons daarmee niet op want de gynaecoloog bleven we regelmatig zien en gebruik ik nog steeds hormonen.
De endometriose is nl tijdens het behandelen wel flink gegroeid.

Verder snap ik de opmerking van maar je hebt al drie kinderen wel. Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil in graag een vierde willen of helemaal geen kinderen kunnen krijgen. Denkende alleen al aan het feit dat je nooit mama genoemd word, geen gezellige gezinsuitjes maakt, niet de zorg kan dragen voor jouw kind, etc. Hierdoor is de psychische impact ook anders. Desondanks kan de wens voor een vierde ook groot zijn dat je er alles voor over hebt.

De opmerking van geld vind ik ook een rare vraag en ongepast. Dat is echt privacy.

Ik sta nu op de wachtlijst voor een MRI en daarna krijg ik een schoonmaakoperatie waarbij ze baarmoeder ook verwijderen en 1 eierstok proberen te behouden (word over een maand 40). En het is goed zo.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:41

Elvira, tjonge wat een heftig verhaal zeg...
Sterkte

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:11

Elvira, dikke knuf :(:)

Wat moet dat emotioneel zwaar geweest zijn voor je......

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:20

Ik vind het een beetje pijnlijk om verdriet te vergelijken. Verdriet is verdriet. Maakt niet uit of het je niet zwanger kunt worden of kunt blijven. Het is allemaal zwaar. Sterkte voor degene met heftige verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:30

Groot gelijk Sjong.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:31

Wat veel mensen duidelijk niet begrijpen is dat een wens naar een tweede, derde of vierde kind net zo sterk kan zijn als de wens naar het eerste kind. En het verdriet is dus ook net zo groot. Sterkte TS.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:03

Sjong schreef:
Ik vind het een beetje pijnlijk om verdriet te vergelijken. Verdriet is verdriet. Maakt niet uit of het je niet zwanger kunt worden of kunt blijven. Het is allemaal zwaar. Sterkte voor degene met heftige verhalen.

Ja dat probeerde ik idd te zeggen. Daarom onderbouwde ik hem ook zoveel mogelijk.

Ik vind het anders daarom is het al niet vergelijkbaar.
Het blijft verdriet. En het 1 is niet minder dan de ander.

Avalanche en blokje thanks

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:05

DiantaM schreef:
Wat veel mensen duidelijk niet begrijpen is dat een wens naar een tweede, derde of vierde kind net zo sterk kan zijn als de wens naar het eerste kind. En het verdriet is dus ook net zo groot. Sterkte TS.

De wens kan zeker even groot zijn en verdriet mag absoluut.

Maar toch zit er een groot verschil tussen nooit kinderen kunnen krijgen en een volgend kind nooit kunnen krijgen. In de eerste situatie zul je nooit moeder worden, nooit zwanger zijn, nooit kleinkinderen kunnen krijgen, nooit een gezin vormen. In de tweede situatie zul je nooit je optimale gezin kunnen vormen. Absoluut heftig, maar onvergelijkbaar.

Edit: Ik durf dit heel stellig te beweren omdat ik eerst jaren in het eerste schuitje heb gezeten en nu in het tweede schuitje terecht ben gekomen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:08

Is zo, maar daar gaat het helemaal niet om. De een is niet zieliger dan de ander, vind ik. Het is allebei heel erg.

Vrouwen moeten eens stoppen met ellende te vergelijken en overal wat van te vinden en elkaar gaan steunen.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:35

Zo zei mijn zus dat haar miskraam vast minder erg was dan die van mij omdat ik al verder zwanger was.

Heb haar toen ongelijk gegeven. Haar verdriet is haar verdriet ik heb daar niets op te zeggen.

Een andere zus van mij heeft 9 jaar in de medische molen gezeten om kinderen te krijgen. Haar man zei ooit eens dat hun verdriet groter was dan mijn miskraam. Want ik had al 1 kind. Zulke dingen kun en mag je niet zeggen

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:46

Ik moet mariettek toch voorzichtig bijtreden ... Mijn wens voor een derde was enorm groot,na 3 miskramen kon ik mij toch troosten en optrekken aan mijn 2 perfecte, prachtige jongens <3 <3 . Ondanks dat mijn wens extreem groot was !

Ik denk mocht ik er nog geen gehad hebben, en dan constant miskramen en het niet willen lukken, dan was ik er vast erger aan toe dan nu ...

Ik zou uiteindelijk mij er wel over kunnen zetten, maar kinderloos blijven zou een véél hardere noot zijn om te kraken ...

Al blijft het uiteraard altijd heel zwaar, in welke situatie je u ook bevind :n

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:08

Wat een verhalen dames en wat zijn jullie allemaal sterk.

Toen wij voor de eerste keer zwanger waren verwachten wij een tweeling, na een goede zwangerschap en een goede 20 weken echo zijn ze met 22 weken en 2 dagen spontaan geboren. Ze waren kern gezond. Uiteindelijk bleek mijn lijf een tweelingzwangerschap niet aan te kunnen. Wat ben ik boos geweest op mezelf.
Daarna toch de draad weer opgepakt en zodra we gingen proberen snel zwanger, wat helaas met 6 weken is geëindigd in een vroege miskraam. Omdat de wens zo groot was weer verder gegaan en uiteindelijk na een half jaar weer zwanger. Na een hele spannende zwangerschap met een cerclage ( bandje om de baarmoedermond) en een heel aantal keren bloedverlies en extra controles hebben we met 38 weken een zoontje mogen verwelkomen.
Inmiddels weer bezig om onze wens nog verder voort te zetten mocht het ons gegund zijn.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:55

Omany schreef:
Ik moet mariettek toch voorzichtig bijtreden ... Mijn wens voor een derde was enorm groot,na 3 miskramen kon ik mij toch troosten en optrekken aan mijn 2 perfecte, prachtige jongens <3 <3 . Ondanks dat mijn wens extreem groot was !

Ik denk mocht ik er nog geen gehad hebben, en dan constant miskramen en het niet willen lukken, dan was ik er vast erger aan toe dan nu ...

Ik zou uiteindelijk mij er wel over kunnen zetten, maar kinderloos blijven zou een véél hardere noot zijn om te kraken ...

Al blijft het uiteraard altijd heel zwaar, in welke situatie je u ook bevind :n

Helemaal waar maar het is idd echt wel anders. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen zeggen dat het hetzelfde is. Houd toch op.
Het gaat er niet om of het 1 zieliger is dan de ander.
Het is anders en totaal onvergelijkbaar al zitten er raakpunten in wb medisch traject

Een oude vriendin van mij zei eens dat het erger voor ons was dan dat zij haar dochtertje had verloren van drie jaar.
Heel lief maar ook niet te vergelijken.
Ons verdriet mocht er alle twee zijn. Het ene anders dan het andere maar alle twee even aangrijpend

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:38

Jeetje wat ontzettend heftig dat je al zoveel miskramen heb moeten meemaken... En dan ook nog met 19 weken, ik kan me bijna niet voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben :(:)

Ik heb zelf net een paar dagen geleden te horen gekregen dat ik een missed abortion heb gehad, ik was 11 weken zwanger. Ik wacht nu tot de miskraam op gang komt na medicatie genomen te hebben, helaas gebeurt er nog niks dus ik ben bang dat het een curretage gaat worden. Mijn verdriet is enorm groot, alle hoop en verwachtingen in 1 klap weg. We hebben helaas nog geen kinderen, dit was onze eerste zwangerschap.

Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het is om dit meerdere keren mee te maken. Hoe hou je het vol? Ik hoop van harte dat het alsnog gaat lukken voor jullie.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:03

Jeetje, sterkte Samiyah. Een hele hoop vrouwen krijgen miskramen, het hoort er helaas bij. En bij bijna iedereen komt het gewoon goed, gelukkig.

Heb je ook geen bloedverlies? Bij mij kwam de werkelijke miskraam een kleine week na de pillen. Daarvoor enkel kramp en bloedverlies.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:18

Dankje :) Nee nog geen bloedverlies, 2 dagen geleden al ingenomen dus kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat het nog gaat gebeuren...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:20

Samiyah schreef:
Jeetje wat ontzettend heftig dat je al zoveel miskramen heb moeten meemaken... En dan ook nog met 19 weken, ik kan me bijna niet voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben :(:)

Ik heb zelf net een paar dagen geleden te horen gekregen dat ik een missed abortion heb gehad, ik was 11 weken zwanger. Ik wacht nu tot de miskraam op gang komt na medicatie genomen te hebben, helaas gebeurt er nog niks dus ik ben bang dat het een curretage gaat worden. Mijn verdriet is enorm groot, alle hoop en verwachtingen in 1 klap weg. We hebben helaas nog geen kinderen, dit was onze eerste zwangerschap.

Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het is om dit meerdere keren mee te maken. Hoe hou je het vol? Ik hoop van harte dat het alsnog gaat lukken voor jullie.

Sterkte , uit ervaring weet ik dat een missed abortion er uit komt met dertien weken, dat is namelijk de periode dat er andere hormonen aangemaakt worden maar wanneer de foetus niet leeft gebeurt dat niet. Vandaar dat er zoveel miskramen met 13 weken gebeuren. Reden dat ze eerst medicatie geven is ook in het belang van de zwangere. Wanneer je gaat vloeien staat je baarmoedermond open en is een curretage veel minder ingrijpend (lichamelijk) dan wanneer je eerst aan het infuus moet met weeenopwekkers. Tenminste , zo ging het dertig jaar geleden, heb beide situaties meegemaakt.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:35

Samiyah schreef:
Dankje :) Nee nog geen bloedverlies, 2 dagen geleden al ingenomen dus kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat het nog gaat gebeuren...

Sterkte.

Ik heb op een vrijdag een curretage gehad. En pas na een paar dagen begon het heftige bloeden. Maar ik heb geen ervaring met pillen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:08

Samiyah schreef:

Nee, ik dan eerlijk gezegd ook niet, binnen een aantal uren moet er wel iets van bloed komen denk ik. Snel je gynaecoloog bellen hoor, anders zit je er letterlijk mee.

Sterkte blokje.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:37

tengeltje11, allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie kindje.

Na onderzoek is gebleken dat er zowel met mij als mijn partner medisch niks mis is waardoor een eventuele zwangerschap niet zou moeten lukken. Hierdoor zijn we gestart met IUI en binnenkort hoop ik mijn 4e poging te hebben en hoop ik binnenkort zwanger te raken anders hebben we nog 2 pogingen over.

Mocht dit niet lukken gaan we over op IVF.