Wat voor lenzen voor droge/gevoelige ogen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:38

anne_bento schreef:
Ik heb een auto immuunziekte waardoor ik erg droge ogen heb. Sinds kort heb ik de Acuvue Oasys Hydraclear Plus lenzen. Dit zijn 2-wekelijkse lenzen. Echt een groot verschil met de lenzen die ik ervoor had! Ik betaal 25 euro per maand (via Pearle) voor dus 2 setjes lenzen, inclusief vloeistof. Daarnaast draag ik dan in de avonden en soms overdag een bril om mijn ogen ook regelmatig wat rust te geven.

Ook ik heb deze lenzen en zweer er echt bij. Ik heb er veel geprobeerd omdat ik ook snel last krijg van droge ogen en met veel lenzen amper (zon)licht kan verdragen.
Met deze lenzen nergens last van! +:)+ _/-\o_

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:07

Als je bij mij was gekomen was mijn eerste vraag geweest; welke vloeistof gebruik je?
Bij harde lenzen is de menicare erg fijn! Deze legt een soort filmlaagje op je oog, wat prettiger en dus minder droog aanvoelt!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:15

Voor de droge ogen: hebben jullie dan ook dat het is alsof de lens vacuum lijkt te zitten en je ze gewoon niet meer uit krijgt? Ik kan ze overigens sowieso nooit uit doen zoals het hoort door je vingers naar elkaar toe te doen. Altijd m'n vinger op de lens en dan naar m'n ooghoek toe duwen. Ik had overigens dag lenzen van Pearl. Volgens mij Acuvue.

KarmaChansy

Re: Wat voor lenzen voor droge/gevoelige ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:56

Heb je harde of zachte lenzen?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:35

KarmaChansy schreef:
Heb je harde of zachte lenzen?

Ik heb nu harde lenzen die ik uitprobeer, maar de eerste waren niet goed dus wacht nu nog steeds
op nieuwe die besteld zijn. Als dat niet wil zou ik graag weer over willen stappen naar zachte lenzen.
Hiervoor ook altijd zachte lenzen gehad zonder problemen!

Caritas schreef:
Voor de droge ogen: hebben jullie dan ook dat het is alsof de lens vacuum lijkt te zitten en je ze gewoon niet meer uit krijgt? Ik kan ze overigens sowieso nooit uit doen zoals het hoort door je vingers naar elkaar toe te doen. Altijd m'n vinger op de lens en dan naar m'n ooghoek toe duwen. Ik had overigens dag lenzen van Pearl. Volgens mij Acuvue.

Zo erg heb ik het eigenlijk niet.. bij mijn zachte lenzen kreeg ik alleen irritatie dat ik ze meer voelde
en ik kreeg eigenlijk meer last nadat ik ze uit deed. Dan voelde m'n ogen nog dagen lang geïrriteerd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:45

Ik heb ook zuurstofdoorlatende lenzen gehad, maar die irriteerde ook meer dan mijn gewone lenzen. Voor mij werken de lenzen van de kruidvat het beste, met lenzenvloeistof voor gevoelige ogen. Nooit meer last gehad van irritatie en nog goedkoper ook :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:10

TS, het kan ook gewoon heel simpel zijn dat je ogen geen contactlenzen verdragen.

Hier hetzelfde euvel. Alles geprobeerd jarenlang. Toch maar even uitgebreid laten testen in het oogziekenhuis.
Ook laseren is geen optie. Mijn ogen zijn te droog en te gevoelig voor infecties.

De enige optie blijft lensimplantaten. Helaas is het prijskaartje daarvoor nogal hoog. €5000-€10000.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:22