Ik moet meer water drinken, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xrobbiee

Re: Ik moet meer water drinken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:22

Ik had altijd flesjes water mee, dus gaf het gewoon aan als dat flesje op was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:25

Een heel gezonde oplossing: een waterdispenser in de koelkast met fruit, munt, citroen of andere lekkere smaakjes erin. Die laat je 's nachts trekken, en dan probeer je zo'n kan van anderhalve of twee liter 's avonds weer leeg te hebben zodat je hem opnieuw kan vullen.
Mijn favoriet is een paar schijfjes citroen en een paar takjes verse munt :9
Heerlijk koud, en de smaak trekt er net genoeg in dat het niet meer naar gewoon kraanwater smaakt.
Ik heb zelf deze: kllik

Dat fruitwater kun je ook gemakkelijk in een thermosfles meenemen voor op het werk. Dan blijft het lekker koud. Zeker als je er nog een paar ijsklontjes bij doet.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-05-19 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:26

klein scheutje limonadersiroop erin? Inmiddels drink ik het zo 'slap' dat je de siroop bijna niet meer ziet maar het scheelt enorm voor mij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:38

Begin eerst eens met te stoppen met de aanname dat je '2 liter water MOET drinken op een dag'. Dat is volkomen achterhaalde bullshit.
En het aller-allerslechtste wat je kunt doen is de hele dag door kleine slokjes nemen. Waarom? De mens is geevolueerd met drinkwater dat vuil is. Iedere keer dat je maag water binnen krijgt, wordt je afweer geactiveerd: 'help, vies water, kunnen bacteriën inzitten, alle troepen in staat van paraatheid!'
Als je je afweer naar de klote wilt helpen/autoimmuunziektes wilt krijgen, dan is dít het recept.

Dus, begin eens met 2 koppen thee 's morgens in plaats van 1. Zit je al aan 400-500 ml ( = 1 halve liter)

's Avonds drink je ook 2 glazen van het één of ander zeg je, prima (= ook een halve liter)

Drink dan bij je lunch nog eens 1-2 koppen thee, water met een smaakje, whatever, en je hebt voldoende gedronken op een dag.

Moeilijker is het niet.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-05-19 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 09:39

glazen gaan niet werken, ik ben de hele dag op school he :’)

ja ik drink ‘s ochtend en ‘s avonds altijd een kop thee!
limo zit ook weer aardig wat suiker in, en ik moet ook zo min mogelijk suiker eten :)

mijn blaasproblemen komen niet door het te weinig drinken, maar doordat ik het lang veel te lang heb opgehouden. dus geen seintjes meer onder het mom van ‘ze reageert er toch niet op, waarom zouden we nog seintjes geven?’ Dus juist doordat mn blaas vol zat en ik niet ging plassen heb ik nu dus dat ik geen seintjes krijg :’)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:39

Trui schreef:

ja ik drink ‘s ochtend en ‘s avonds altijd een kop thee!
limo zit ook weer aardig wat suiker in, en ik moet ook zo min mogelijk suiker eten :)

mijn blaasproblemen komen niet door het te weinig drinken, maar doordat ik het lang veel te lang heb opgehouden. dus geen seintjes meer onder het mom van ‘ze reageert er toch niet op, waarom zouden we nog seintjes geven?’ Dus juist doordat mn blaas vol zat en ik niet ging plassen heb ik nu dus dat ik geen seintjes krijg :’)

Je hebt ook limo zonder suiker. Of water met een smaakje

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:39

En siroop met 0% suiker? Daar heb je ook best al een behoorlijke diversiteit in qua smaken tegenwoordig. Je kan dit idd, zoals velen al vermeld hebben, in een (kleinere) thermoskan meenemen (de meeste thermoskannen hebben een dop die gelijk dient als beker dus hoef je ook geen extra bekers e.d. mee te slepen) met ijsklontjes en dan blijft het nog lekker koud ook. Ik heb zelf een 1L thermoskan, geloof van de Action, en die laat zich prima meeslepen in een rugzak ofzo.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-05-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:41

Trui schreef:

Je hebt geen lunchpauze? Eet je ook niet dan?
Dan drink je die twee lunchpauze koppen thee/glazen water als je thuis komt. En dan nog 2 koppen 's avonds. Ben je er ook.

Moraal van het verhaal: drink gewoon 2 koppen thee 3x op een dag. Klaar.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-05-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:41

Misschien een plaswekker zetten? Of de gewoonte aanleren om ieder uur naar de wc te gaan?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:42

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 09:42

Ibbel schreef:
Trui schreef:

Dan drink je die twee lunchpauze koppen thee/glazen water als je thuis komt. En dan nog 2 koppen 's avonds. Ben je er ook.

ja k heb wel pauze, lunch niet maar doet er niet toe :+

maar een glas water zit geen deksel op toch dus is toch niet handig?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:43

En een thermoskan waarbij de dop als beker dient? Met 0% suiker siroop? Gaf ik al hierboven aan maar misschien dat je er overheen gelezen hebt. Je hebt er van 1L formaat die zich prima laten meenemen in een tas.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-05-19 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:43

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:44

Trui schreef:

Een glas is een eenheid. De hoeveelheid van een glas water kan ook in een flesje zitten. Of in een thermoskan als je hete thee wilt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:44

Jolien87 schreef:
Misschien een plaswekker zetten? Of de gewoonte aanleren om ieder uur naar de wc te gaan?

Ieder uur naar naar het toilet is echt te vaak.
Dat is ook niet goed voor je blaas.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:46

Ik moet standaard ieder uur naar het toilet :+ klein blaasje denk ik. maar ook altijd grote dorst. Ik drink makkelijk 2 liter per dag, moet s zomers altijd eerder opletten dat ik niet te veel drink.

Mocht je water saai vinden en wat van zoetigheid en variatie houden: slimpie ranja is echt een aanrader. Hebben bij de plus alleen al 7 verschillende smaken verkrijgbaar en is suikervrij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:48

Ik moet ook vrijwel ieder uur. :=
Maar ik drink dan ook wel erg veel op een dag.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:50

Herkenbaar, ik ben ook echt een moeilijke drinker. Vooral tijdens mijn ziek zijn (chemo's) moest ik verplicht 3 liter per dag drinken. Dat was echt een hel voor mij aangezien ook ik met moeite normaal 1 liter weg krijg.

Wat mij iets helpt is inderdaad een klein beetje smaak erin. Dat kan citroen zijn of munt, maar ook mix ik vak 1/3 sinaas met 2/3 spa rood.

Zo krijg ik minder suikers binnen en drink ik iets makkelijker. Ik vind zoetstof in light producten gewoon heel vies dus dan mix ik het liever zelf.

Ook maak ik voor het slapen gaan een halve liter thee in een mega grote drinkbeker die io van mezelf verplicht leeg moet drinken.

Als ik dit niet doe krijg ik hoofdpijn of kramp in mijn bemen door te weinig drinken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:55

Ik drink nooit puur water tenzij er echt niks anders is ;)
Wel thee, water met een beetje aanmaak, koffie en vruchtensappen.
Alles telt uiteindelijk. Maar als je het ook doet ivm huidklachten ed zou ik het idd houden bij thee en water met smaakje en smoothies enzo.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:57

Moraal van het verhaal: drink gewoon 2 koppen thee 3x op een dag. Klaar.[/quote]

maar een glas water zit geen deksel op toch dus is toch niet handig?[/quote]

Dit triggert mij wel een beetje. Lunch niet maar dat doet er niet toe....dat in combi dat je alleen drinken wilt zonder calorieën. Je lichaam is in de groei dis heeft voedings stoffen nodig.
Wat is de reden dat je niet luncht? En hele dag door frisdranken is inderdaad niet nodig en ongezond maar voor iemand in de groei is drinken met wat calorieën echt geen probleem

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:00

Trui schreef:
Ibbel schreef:

Dan doe je de thee in een travelmug, daar zit wel een deksel op.
Water + aanmaak giet je in een flesje. En zelfs als zit er suiker in, je verdunt het toch (flink) met water dus dat kleine beetje..
Laatst bijgewerkt door Djilna op 17-05-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:01

Ik heb mijn flesje op tafel staan. Een exemplaar met een sportdop, zodat ik niet elke keer los hoef te draaien, maar gewoon grijpbaar met zo'n klikdop. Ik drink nu uit gewoonte het flesje leeg in een les (2 uur). Misschien nog niet genoeg, maar ik drink nu wel de fles leeg. Het op tafel zetten in het zicht werkt voor mij het meest.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:08

Jolien87 schreef:
Ik moet ook vrijwel ieder uur. :=
Maar ik drink dan ook wel erg veel op een dag.

Ik drink ook veel. Maar ik ga niet vaker dan 1 keer per 2 a 3 uur.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:13

Ik heb na 50x de reclame op Facebook voorbij te zien komen een Ulla Hydratation Reminder gekocht, en het werkt ook nog. :') Voorheen kreeg ik met moeite een 0,75 tot 1 liter naar onder en nu zit ik op 2 liter per dag.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:15

Koop een 2 l fles en zet daar streepjes op met '9 am' '10 am' etc. Dan drink je ieder uur van streepje naar streepje en aan het eind vd dag is hij leeg. Zo hoef je niet meteen een halve liter weg te drinken maar ben je wel de hele dag aan het drinken (wat dus ook veel gezonder is dan een halve liter per keer).