Bij een opticien in het dorp. Waarom? Kleinschalig, kom er al jaren en ik ken alle medewerkers waardoor je veel persoonlijk contact hebt en dat vind ik prettig
Britt
Geplaatst: 16-05-19 10:40
Eyewish, maar onze Eyewish heeft ook een hele kundige optometrist die zich continu blijft bijscholen. Iedere keer als ik kom heeft hij weer een nieuw trucje oid voor het nog fijner afstellen van de bril of beter opmeten voor de lenzen. Bovendien is hij heel goed met klanten herkennen, zelfs als je maar eens in de twee jaar komt.
Ik ga sowieso nooit meer naar Hans Anders. Die hadden me ineens voor beide ogen een cilinder opgemeten en van de lenzen kreeg ik binnen 2 dagen een ontsteking
Inmiddels bestel ik mijn lenzen online, maar voor mijn (zonne)bril blijf ik naar hem toe gaan.
Rinkex
Geplaatst: 16-05-19 10:41
bij de opticien in het dorp, kleinschalig maar wel wat luxer
Colien
Geplaatst: 16-05-19 10:41
Eyes and more. Dikste afrader ooit. Hadden mijn ogen verkeerd opgemeten waardoor ik fikse hoofdpijn kreeg. Weigerde hun fout toe te geven totdat ik het hoger op ging zoeken. Uiteindelijk kreeg ik nieuwe brilglazen moest ik ineens bijbetalen (terwijl het dus hun fout was). Brilglazen werden telkens vergeten te leveren dus ben er uiteindelijk een half jaar mee bezig geweest voor alles goed was. Als goedmakertje kreeg ik “korting bij een nieuwe bril”. Nou ik kan je vertellen dat ze die korting mogen houden.
Kwal
Geplaatst: 16-05-19 10:43
Bij de plaatselijke optiekwinkel, omdat zij een optometrist in dienst hebben die uitgebreid onderzoek doen. Had al jaren hoofdpijn door een kleine afwijking in mijn ogen die ze in het oogziekenhuis niet hebben kunnen oplossen met een bril (compleet verkeerde sterkte aangemeten dus die bril kon ik weggooien) en zij hebben me wèl de juiste sterkte opgemeten. Zeer tevreden!
Kleine opticien in het dorp waar mijn ouders wonen. Heel vriendelijk personeel, altijd bereid te helpen, niet goedkoop maar wel topkwaliteit en -diensten
Danielleeee_
Geplaatst: 16-05-19 10:53
Bij Optiek Verkerk in Nijkerk, op aanraden van mij rijinstructeur. Toen ik rijlessen ging volgen, bleek dat mijn ene oog toch echt te slecht was en ik een bril moest dragen tijdens het rijden Ik vind het een fijne plek, ze zijn heel vriendelijk en geduldig en kwamen professioneel over. Ze zitten alleen in Nijkerk en Amersfoort kom ik net achter.
Equisync
Geplaatst: 16-05-19 10:54
Ik ga al jaren bij pearle voor lenzen en bril. Zonnebril heb ik vorig jaar online gekocht via Charlie Temple. Zeer tevreden daar ook, zou er zo weer een kopen!
Anoniem
Geplaatst: 16-05-19 10:56
Verschillend. In de omgeving zit een goede pearl, en een fijne kleinschalige opticien.
Mijn bril komt van Eyelove gratis gewonnen Ik was van te voren een beetje sceptisch, maar Ik vind een hele fijne bril. Ik zou daar zo weer mijn bril kopen. Mijn lenzen komen wel van de plaatselijke opticien.
1x in de 2 jaar haal ik een bril daar waar mijn zorgverzekeraar ‘m het meest vergoed. Dit jaar was dat bij ace&tate, zelf helemaal geen kosten aan gehad. Service was goed, prima keus uit brillen. Wel heel hip/jong/modern qua alles, kan me voorstellen dat dat niet ieders smaak is. Als ik t zelf had moeten betalen was een complete bril geloof ik 99€ geweest.
Federmann, de lokale opticien van m'n ouders. Heb gevoelige ogen en in de groei al lenzen gekregen, altijd enorm netjes geholpen met verschillende soorten lenzen en vloeistoffen net zolang tot het goed zat. Ook qua brilservice erg netjes met veel keuze. Vallen wel in het luxere segment, ook qua merken. Maar heb ook een zonnebril op sterkte daar vandaan en echt heel prettig, ondanks mijn hele kleine hoofd altijd mooie modellen. Wordt ook goed afgesteld
Verder ook een bril van Ace and Tate, ook prima tevereden mee, maar heb wel m'n meting van ergens anders vandaan meegenomen. Afstellen gebeurt er prima en de prijs is ook prima, wel glazen die snel krassen en brillen die sneller stuk gaan, maar kan ook bijna niet anders voor de prijs. Als je er netjes mee omgaat blijven de brillen prima.
Charlie Temple, zowel voor mijn leesbrillen als voor de mulitfocale brillen met verschillende sterkten per glas van mijn man. Bril recept opvragen bij de opticien waar je normaal komt en daar doorgeven. Goede brillen, snelle en goede service en goed geprijsd; we hadden nu 3 brillen voor de prijs van 1 bril als we naar de opticien zouden zijn gegaan.
Pearle heeft mij ooit + gemeten terwijl ik toch echt constant - heb. Hier gaan we dus niet meer naar toe
Ik laat mijn ogen nu door een lokale, onafhankelijke opticien meten en koop dan mijn bril/zonnebril waar ik een goede deal kan krijgen. De vorige keer gelukkig een leuke bril bij dezelfde opticien gekocht, maar hij heeft een gelimiteerd aantal modellen en vindt het ook niet erg als ik ergens anders een montuur ga kiezen.
Muronia
Geplaatst: 16-05-19 11:49
Ik haal een nieuwe bril altijd bij Hans Anders als ze daar weer aanbiedingsweken hebben. Ben ik voor 4 tientjes weer een tijd klaar.
Voor mij trouwens ook nooit weer Hans Anders, slechte kwaliteit, slechte aankoopbegeleiding en totaal niet bereikbaar of behulpzaam.
Mijn partner gaat altijd naar een lokale, maar die heeft een aangeboren oogafwijking, dus die durft niet naar een keten te gaan.
LizMD
Geplaatst: 16-05-19 11:56
M'n bril komt bij de Hans Anders vandaan. Prima bril en prima geholpen daar. Heb ook brillen van Charlie Temple, maar die passen toch echt minder. Zowel qua pasvorm als qua glazen/sterkte zitten die niet optimaal. M'n lenzen komen bij de plaatselijke opticien vandaan. Ik kan daar alleen niet aan wennen, dus die liggen nu stof te vangen.
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 16-05-19 11:58
Cinderella schreef:
SaraViavia schreef:
Nergens want ik draag geen bril
Goed verhaal!
Lekker kort ook
Ik heb alleen een leesbril met een vaste sterkte dus dat is heel makkelijk. Heb een goede bril via de opticien en verder nog wat van die 'wegwerpdingen' overal en nergens liggen omdat ze altijd kwijt ben. Dat is dan wel handig aan +2 hebben: je kunt ze op elke hoek van de straat kopen voor een appel en een ei.
Ik heb slechte ervaringen met Specsavers, heb een forse cilinder afwijking en toen ik een paar keer geweest was omdat ik niet goed zag zeiden ze steeds dat mijn sterkte verbeterd was. Leek me sterk dus ben naar een lokale opticien gegaan (Cocon in Leeuwarden) en daar bleek dat er een hele verkeerde cilinder in mijn bril zat Dus ik betaal nu wat meer, maar dan weet ik wel dat het goed zit.
Chiave
Geplaatst: 16-05-19 12:25
Ik bij een kleine opticien in het dorp. Ik probeer altijd eerst winkel in dorp te vinden waar ik mijn goederen koop. Laatst pikte ze me zelfs van straat. 'Kom eens even binnen, je bril staat scheef!' En nog meer van deze kosteloze servicedingetjes.
En ja, een bril is erg duur en bij Hans Anders, Pearle of Specsavers misschien goedkoper. Echter is een bril voor mij ook een accessoire waar ik graag geld aan uitgeef, net zoals dat ik liever een te gekke broek van Levi Strauss koop, daar een poos mee doe en blij ben als ik 'm draag, dan dat ik naar Primark ga en voor iets minder toch niet helemaal heb wat ik wil en weer terug kan. M'n bril staat bijna elke dag op mijn neus en bij de plaatselijke brillenboetiek krijg ik de service én het aanbod.
Mijn opticien is trouwens ook kundig en vooral eerlijk. Zegt het ook gewoon als een bril me niet staat, ipv dat ze het duurste model aansmeert of op alles ja en amen zegt. Ook een dingetje.
Ik ging 'vroeger' altijd naar een grotere zelfstandige opticien, toen die werd overgenomen ben ik gewisseld naar een kleinere en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Bij de oogmeting daar kwamen we erachter dat ik erg lastig te meten ben omdat mijn ogen te snel accomodoren. Als je mij zo'n standaard test geeft roep ik bij ieder sterker glas dat dat fijner is, waardoor ik dus al jaren met een te sterke bril liep. Ook hadden ze bij de andere mijn cilinder niet gevonden. Inmiddels 3 jaar bij deze opticien en ik heb minder last van hoofdpijn en minder vermoeide ogen, maar ik ben wel veel duurder dan bij een keten inderdaad. Van de andere kant, voor iets wat je de hele dag op je hoofd hebt vind ik dat wel de meerprijs waard.
Overigens heb ik met mijn recept van de opticien een keer een bril besteld bij Ace & Tate en ik merk toch wel duidelijk verschil tussen mijn 'dure' bril en die van Ace & Tate. Ik kijk er minder prettig door en heb na een dag op de computer tot hoofdpijn, daar heb ik met de duurdere absoluut geen last van.
Blazy
Geplaatst: 16-05-19 13:06
Eyewish Mijn ervaring mbt lenzen is bij hun beter dan bij specseavers. Zeker gezien ik hele gevoelige ogen heb, bij beide het dragen van lenzen is mislukt maar beide anders met service in dat opzichte omgaan Brillen bij eyewish vind ik mooier dan bij bv Pearl Ogen opmeten eyewish het beste
Zelf geen bril,maar ik bestel ze wel altijd voor mijn man. Hij draagt nu al 3 jaar een bril van Zenni(onlineshop), die 6,95 dollar kostte(bril op sterkte). Vroeger gingen we ook naar hans anders,maar het prijsverschil is zo groot dat we ze altijd online kopen.denk dat hij nu al een bril of 8 gekocht heeft en een 2-tal minder tevreden(glijden naar beneden bij omlaag kijken), maar dan nog kom je stukken goedkoper uit.