Sproeten weg/verminderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:14

Janine1990 schreef:
Wat is dat toch, dat mensen dingen niet moeten gaan doen omdat een ander die onzekerheidsoorzaak wel mooi vindt...

Omdat het ook niet verkeerd is om een andere (positieve!) mening te horen. Op internet wordt vaak erg negatief gesproken over opvallende uiterlijke kenmerken en dat is niet nodig.

Misschien is het ook wel fijn voor iemand om te horen dat ze eigenlijk prachtig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:18

mariettek schreef:
Janine1990 schreef:
Wat is dat toch, dat mensen dingen niet moeten gaan doen omdat een ander die onzekerheidsoorzaak wel mooi vindt...

Omdat het ook niet verkeerd is om een andere (positieve!) mening te horen. Op internet wordt vaak erg negatief gesproken over opvallende uiterlijke kenmerken en dat is niet nodig.

Misschien is het ook wel fijn voor iemand om te horen dat ze eigenlijk prachtig is?

:j dat iemand iets lelijk vindt aan zichzelf is tenslotte over het algemeen ook aangepraat door anderen/de maatschappij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:20

mariettek schreef:
Janine1990 schreef:

En je denkt dat het helpt?
Iemand die dagelijks in de spiegel kijkt en die ergernis ziet?

Je denkt niet dat zo iemand zelf ook wel zijn/haar schoonheden er doorheen kan zien? Het is soms gewoon too much voor iemand. Het gevoel kan niet op tegen 1000 mensen die zeggen dat iemand mooi is. Of dat een schoonheidsfoutje/oneffenheidje juist prachtig is.

Heel simpel, ik vind dat ik een lelijk gebit heb. Er is heel veel gedaan, niemand die het opvalt, maar ik irriteer me er al 15 jaar aan. Betekent niet dat ik mezelf lelijk vind... integendeel! Maar het irriteert me een berg meer dan een paar kilootjes te veel, want dat laatste kan ik zélf wat aan doen.
In tegenstelling tot heel veel andere uiterlijke kenmerken.

Zie het als diep gekwetst worden door iemand die het heel onschuldig heeft bedoelt. Een sorry doet dat gevoel niet zomaar verdwijnen :n Meerdere sorry's heel erg vaak ook niet.

Ik zie meer negativiteit ten opzichte van mensen die iets willen doen tegen een uiterlijk kenmerk dat ze niet aan staat. Soms vraag ik me af over wiens onzekerheid dit iets zegt.
Degene die er iets aan gaat doen, of degene die oordeelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:32

Anoniem schreef:
:j dat iemand iets lelijk vindt aan zichzelf is tenslotte over het algemeen ook aangepraat door anderen/de maatschappij.

Maar dan moet diegene het in zijn hoofd maar gaan veranderen, terwijl diegene net zo goed zijn droom kan navolgen?
Want diezelfde maatschappij zegt ook maar wat graag dat iemand zich aanstelt over een schoonheidsfoutje. Dat geeft bepaald geen beter gevoel :n

Ik heb/had (het wil niet echt weg gaan) pytiriasis versicolor. Zo rond mijn 16/17e is dat ontstaan, op het zwembad werd ik vol afschuw bekeken of riepen mensen uit: WAT IS DAT?!
Een van de voordelen van vrij donker zijn en in het zomer flink verkleuren. Bij lichte mensen zie je deze aandoening nauwelijks.

Leuk is anders... :n Dus ik ging naar de huisarts, paar dingen geprobeerd. En op den duur zei hij gewoon tegen me: "Nouja als het je echt zo stoort, dan doe je maar een badpak aan." (insert diepe zucht)

Nu boeit specifiek dit me niet zo heel erg meer, we zijn ruim 12 jaar verder, ik lig niet meer elke dag aan het zwembad in de zomer. En leeftijdsgenoten geven er ook weinig meer om natuurlijk.
Al vind ik het nog steeds dood en doodzonde dat mijn kleur niet egaal is of wordt.

Ken je dat kleine krasje, op je nieuwe auto (of zadel, fiets, whatever, vul iets in waar je waarde aan hecht)? Die er nog niet zat toen je 'm kocht? Dat krasje dat helemaal NIEMAND ziet, behalve jij zelf?
Die kras die in jouw ogen over de hele auto zit, die 'm zowat in tweeën splijt zo kraakhelder?
Die dus voor jou alsmaar groter wordt en voor je vrienden amper zichtbaar is? Die eigenlijk pas weg is nadat je je auto hebt laten poetsen?
Dat is een schoonheidsfoutje soms ook voor de drager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:35

Janine als jouw issues echt zo diep zitten dat je dit soort opmerkingen zo in het negatieve weet te draaien en je eigenlijk het topic van TS overneemt, heb ik werkelijk geen idee hoe ik een gesprek met jou kan voeren, sorry. Wauw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:38

Anoniem schreef:
Janine als jouw issues echt zo diep zitten dat je dit soort opmerkingen zo in het negatieve weet te draaien heb ik werkelijk geen idee hoe ik een gesprek met jou kan voeren, sorry. Wauw.

Mijn issues zijn meer gewoon voorbeelden. Ik stoor me er gewoon gigantisch aan dat iemand alleen maar te horen krijgt dat ze haar sproeten echt moet laten zijn zoals ze zijn, omdat ze is zoals ze is, omdat een ander sproeten mooi vind en weer een ander trots is op zijn/haar sproeten.

TS heeft nergens gezegd dat ze zichzelf lelijk vind, ze wil gewoon weten wat haar opties zijn. Maar er worden allerlei waardeoordelen gehangen over iets doen aan een ergernis/schoonheidsfoutje.
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die begrijpen hoe zo'n schoonheidsfoutje dus kan voelen. Zonder dat dit per se invloed heeft op het leven.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:42

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Janine als jouw issues echt zo diep zitten dat je dit soort opmerkingen zo in het negatieve weet te draaien heb ik werkelijk geen idee hoe ik een gesprek met jou kan voeren, sorry. Wauw.

Mijn issues zijn meer gewoon voorbeelden. Ik stoor me er gewoon gigantisch aan dat iemand alleen maar te horen krijgt dat ze haar sproeten echt moet laten zijn zoals ze zijn, omdat ze is zoals ze is, omdat een ander sproeten mooi vind en weer een ander trots is op zijn/haar sproeten.

TS heeft nergens gezegd dat ze zichzelf lelijk vind, ze wil gewoon weten wat haar opties zijn. Maar er worden allerlei waardeoordelen gehangen over iets doen aan een ergernis/schoonheidsfoutje.
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die begrijpen hoe zo'n schoonheidsfoutje dus kan voelen. Zonder dat dit per se invloed heeft op het leven.

Hier ben ik het mee eens. TS vraagt niet om wat anderen ervan vinden, ze vraagt naar mogelijkheden de sproeten weg te krijgen. Allemaal goed bedoeld die lieve opmerkingen, maar ze heeft er geen drop aan.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 20:08

FatCat schreef:
Hier ook veel sproetje, en niet de ''mooie'' variant. Intussen zijn het clusers, en laatse 3 jaren had ik erg veel last van een ''frecklestach'' om dat dit nieuwe sproetjes zijn en daarom donkerder.

Ik heb zelf een paar keer IPL laten doen met wisselend resultaat. Ze worden er wel lichter van, maar gaan niet helemaal weg

Dan 1 keer heb ik tegen een andere dame gezegd ''Ze maar lekker hard'' en heb ik stil op mijn tanden gebeten want het deed echt erg veel pijn. Die keer had ik ook blaasjes, het waren echte brandwondjes. MAAR toen had ik wel echt een mooi resultaat. Paar sproetjes waren helemaal weg.

Sindsdien smeer ik ook elke dag, ook in de winter, zonnecreme op. Minstens factor 30. Dit doe ik nu zo een 9maanden, en ze zijn in de laaste 4 jaar nooit zo licht geweest. Ben benieuwd wat er gebeurd in deze zomer.

Je hebt veel verschillende IPL machienes. Het fijne weet ik er niet van, maar je kan meestal gratis op consult. Als ze geen aantal nodige behandelingen kunnen voorspellen zou ik verder zoeken. Die keer dat het goed bij mij was gelukt was dat vrouwtje ook echt zeker dat een paar behandelingen een verschil zouden maken. Op andere plekken vertelde ze me gewoon eerlijk dat het amper zou werken.

Ten laaste rade een bokker (welke geen posts heeft en ook heel toevallig net na het opnenen van mijn topic had registreerd....) Studio EsthetiquE aan in Utrecht. Resultaten op de website zien er indrukwekkend uit, en lijken echt. Mocht deze zomer alles terug donker worden ga ik daar toch eens informeren.

Voor foundation gebruik ik Rimmel london match perfect. Het is een lichte foundation dus je ziet je sproetjes er wel nog door, maar ze zijn een stukje subtieler. Zit ook 20SPF in.

Mocht je ooit wat vinden dat werk, kan jij mij iets laten weten :)

En ten laatste:
Janine1990 schreef:

AMEN SISTER

Hello, dank je wel voor je reactie! Mag ik misschien weten of dit prijzig was? (Meer dan €500 dus?)

Indien ik iets probeer laat ik je zeker iets weten!

FatCat

Re: Sproeten weg/verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:29

Die IPL behandeling welke goed heeft gewerkt was 50euro voor enkel de boven lip.

Pijzen van Studio EsthetiquE staan op de website denk ik

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:29

Pfff..
ik heb ook sproeten, en ik vind ze verschrikkelijk. Had veel liever een huid gehad zonder sproeten (of met enkele sproeten). Zou dat veel mooier vinden. :=

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Sproeten weg/verminderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:34

Vooropgesteld dat ik sproeten leuk, mooi en lief vind, je kunt ze echt uitstekend weghalen met een laser.
Zonlicht blijft wel altijd een dingetje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:34

als de leeftijd in je profiel klopt TS heb je ook nog de kans dat ze gewoon weggaan, ik had vroeger op 22 jaar ook verschrikkelijk veel sproeten, rond 25/26 werd het steeds minder nu zijn ze eigenlijk helemaal weg :j