Dringend advies nodig: Hair weave; kale plekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Dringend advies nodig: Hair weave; kale plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:13

Geen verstand van waves maar dat korte koppie!! Wauw, staat je echt leuk, gewoon die zooi er uit en trots op je mooie gezicht met kort haar zijn!!!

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:19

Waves staan er om bekend dat ze een hoop schade aanrichten aan je haar en hoofdhuid.
Heb zelf geen ervaring met waves maar ik hoor er eigenlijk alleen maar slechte dingen over.
Ben het met de anderen eens dat kort haar je ook goed staat maar ik kan me wel voorstellen waarom je lang haar mooier vind.

Mag ik vragen of je wel eens geprobeerd hebt om je eigen natuurlijke haar wat langer te laten groeien?
Ik raad je aan om lekker te genieten van het lekkere weer en de vele zon, veel zon, zorgt voor veel vitamine d waardoor je haar sneller groeit. Daarnaast zou ik verder even niks met je haar doen, dus geen wave, maar ook geen hete styling producten zoals krul/steil tang en al helemaal geen fohn.
Misschien kan je tijdelijk clip in extensions gebruiken zodat je toch wat kan genieten van lang haar maar ook hier zou ook mee uit kijken en deze niet te vaak gebruiken.
Investeer in een shampoo zonder parabenen en sls, die hoeven helemaal niet extreem duur te zijn en best gemakkelijk te vinden. Denk dat je haar aanzienlijk opknapt als het grondig kan herstellen, op de korte termijn is dat misschien niet zo leuk maar denk dat je er op de lange termijn blij mee zal zijn! Succes :(:)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:26

Ik kan je Jongejans Haarwerken adviseren, zij werken ook met weaves maar ook met haarstukken, op die manier kan je je hoofdhuid laten rusten en toch veel volume en lengte hebben op die momenten dat jij het wilt.

Daarnaast: wat zie je er geweldig uit! Ook met korte coupe.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:40

Je ziet er met je eigen haar ook leuk uit. Net zoals bij paarden,is het ook bij mensen genetisch bepaald of je dik lang haar kunt krijgen of niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:46

PureSG schreef:
Het korte kapsel vind ik je ook errug goed staan zeg!

Zelf had ik de weave in dit geval wel eruit laten halen en niet terug laten plaatsen voor een tijdje. Eigen haar even lekker rusten, en jij de tijd om even naar de huisarts te gaan om alles te laten checken.

Romeo2007 schreef:
Zij zegt dat als ik het er nu uithaal ik er verdrietig van wordt en mezelf minder mooi ga vinden en mijn haar dan juist niet sterker wordt.

Ik moet bekennen dat ik dit wel een enorme rot opmerking vindt van je kapster :o klinkt imo een beetje als manipulatie, zodat je weer een weave laat plaatsen. Je haar kan prima herstellen, ook als jij wat minder in je vel zit zonder weave :(:)

Hier ga ik helemaal in mee.
Vind het ook een erg nare opmerking van die kapster. :(

Enne... heel eerlijk? Ik vind je het korte kapsel echt gaaf staan... zelfs leuker dan lang. :o

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 12:58

Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik het er donderdag uit haal en dan vrijdagochtend naar de kapper ga om mijn eigen haar te laten knippen.

Ik ga dan niet meer voor clip in, haarstijlen etc. Ik ben geen type voor al dat soort dingetjes want het moet wel een beetje makkelijk zijn qua onderhoud en ik wil ook leren trots zijn op mezelf en wat ik heb :)

Bovendien heb ik vanaf januari tot nu al 700 euro uitgegeven aan mijn haar en ben er wel beetje klaar mee :)

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:04

Door de gbp en het enorme afvallen gaat je lichaam in een soort spaarstand. Haar is voor het lichaam het minst belangrijke, dus de groei daarna toe is veel minder. Ik heb zelf door de gbp nog maar een derde van mijn haardos over. Het groeit wel weer aan, maar fit duurt gewoon enorm lang. Op andere plaatsen dan mij. Hoofd groeit het helaas 2x zo hard...
Neem je vitamines, meet jezelf een leuk hort kapsel aan, en wacht rustig af...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:27

Furrow schreef:
Mij is ind altijd gezegd dat europees haar niet sterk genoeg is voor een weave. Daarom dat ze vaak voor andere extensions gaan. Zeker met dun haar als begin haar.

Mijn dochter heeft ook een weave gehad en ook fijn haar. Ik herken het kale plekken drama erg.
Ze heeft daarna nog eens wax extensions geprobeerd maar dat was om dezelfde reden geen succes.
Fijn haar gaat gewoon snel vilten. Heeft lang geduurd eer haar haar weer een beetje bijgekomen.
Ze doet het echt nooit meer.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:50

Romeo2007 schreef:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik het er donderdag uit haal en dan vrijdagochtend naar de kapper ga om mijn eigen haar te laten knippen.

Ik ga dan niet meer voor clip in, haarstijlen etc. Ik ben geen type voor al dat soort dingetjes want het moet wel een beetje makkelijk zijn qua onderhoud en ik wil ook leren trots zijn op mezelf en wat ik heb :)

Bovendien heb ik vanaf januari tot nu al 700 euro uitgegeven aan mijn haar en ben er wel beetje klaar mee :)

Juist! Heel goed van je! +:)+

Extensions hebben is niet leuk voor de portemonnee inderdaad, het zal heus even tijd kosten om aan het korte haar te wennen, maar je mag er op vertrouwen dat het je goed staat, want dat doet het!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:03

En haal producten van Nioxin bij de haarworldshop is daar nu ook korting op.
Ik heb hele goede resultaten gezien bij mensen die haaruitval hadden door chemo therapie. Mijn vader gebruikte zelf ook de shampoo en het haarwater welke je in moet masseren.
Het ruikt een beetje vreemd, maar verricht echt wonderen bij sommige mensen. Mijn vader is bv nooit kaal geworden ondanks agressieve chemo's voor behandeling en later levensverlenging. De oncoloog had er ook goede ervaringen mee.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:04

En je kan vitamines halen bij je arts of natuurwinkel voor het aansterken van je haar :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:29

Ik denk ook dat het een goede keuze is als je je haar een tijdje rust gunt. En ik moet ook bekennen dat ik je met kort haar enorm leuk vind! Je ogen knallen er echt uit.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 07:35

Hallo allemaal!

Donderdagavond gaat het haar eruit en heb vrijdagochtend een afspraak bij mijn eigen kapper voor een knipbeurt. Het is best eng!

Heb bij mijn arts een zeer sterke vitamine B12 en multivitamine erbij gehaald. Ga nu de Nioxin bestellen; ben benieuwd of dat werkt.

Bedankt allemaal voor jullie lieve en steunende berichtjes !

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:49

Romeo2007 schreef:
Hallo allemaal!

Donderdagavond gaat het haar eruit en heb vrijdagochtend een afspraak bij mijn eigen kapper voor een knipbeurt. Het is best eng!

Heb bij mijn arts een zeer sterke vitamine B12 en multivitamine erbij gehaald. Ga nu de Nioxin bestellen; ben benieuwd of dat werkt.

Bedankt allemaal voor jullie lieve en steunende berichtjes !

Hopelijk voel je je snel terug goed in je vel :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:57

Laat je het resultaat zien?
Succes, komt helemaal goed!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:17

Denk dat het een hele verstandige keuze is, ook al is het geen makkelijke beslissing.
En als je haar weer net zo kort wordt geknipt als de vorige keer, weet je in ieder geval zeker dat het je goed staat! :j

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:19

Hier een kapster, geen ervaring met hair wave, maar wel met extensions, het haar wat aangebracht word is best zwaar voor je eigen haar, waardoor het makkelijk afbreekt, omdat je eigen haar korter is dan de lengtes die telkens aangebracht worden, word je eigen haar vaak ook niet onderhouden met punten.
Mijn ervaring is dat je eigen haar er niet beter van word, en dat er idd een dun bosje over blijft, ik adviseer dan ook altijd om het niet te doen, ben er om deze reden zelf ook mee gestopt ze te plaatsen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:36

Hier ook iemand met fijn en dun haar. Ik heb jaren een weave en extensions gehad en mijn haar is nog nooit zo dun geweest als nu. :n heb er enorme spijt van, maar kan het niet terugdraaien helaas..

Lees nu dat je naar de kapper gaat om het eruit te laten halen. Goede keuze :) Niet schrikken hoor na het knippen. Dat is echt even wennen omdat je al anderhalf jaar lang heel lang en dik haar gewend bent. Dat had ik ook. Paar dagen wennen en toen viel het wel weer mee!
Veel succes!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:45

Ik heb ook fijn dun haar, maar M heb al zo’n 10 jaar waxextensions. Mijn haar lijdt hier niet onder, mits goed gezet. Ik ben erg gehecht aan mn extensions. Heb van mezelf bijna even lang haar, maar het is zo dun en futloos dat het er echt niet uitziet.

Wilde ook ooit een weave, maar de kapster zei dat dat een te erge aanslag is op mijn haar. Het is veel te dun om zo’n zwaar haarstuk te dragen.

Ik ken een meisje die ook kale plekken heeft door een ziekte, en zij heeft een haarstuk aan de achterkant. Dit wordt iedere aantal wkeken omhoog gezet met microrings, is ook heel mooi.

Ik lees dat je het haar eruit gaat halen, en je je eigen haar laat knippen. Top! Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Misschien neem ik dan ook ooit nog eens de stap..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:39

Ik vind jou super mooi met kort haar, en als je er dan ook nog een mooi model in krijgt, joh: een nieuwe jij!

Ik dacht tijdens het lezen aan andere oplossingen als flip ins enzo, tot ik de foto's zag. Jij bent dat niet nodig. Ik denk dat het tijd is om trots te worden op je lichaam en op wat je gepresteerd hebt. En ik snap dat dat geen knop is die je even omzet, maar je hebt in mijn ogen wel alle recht om trots te zijn op jezelf.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:42

Geef de nioxin even de tijd. Met een maand of 6 ga je pas duidelijk verschil zien. Het heeft tijd nodig om te groeien

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 21:36

Update: de weave is eruit!
Mijn man en moeder vinden het meevallen, maar mijn haar is beduidend dunner vanaf waar de weave zat.

Ik voel me niet echt fraai zo en moet morgen om 1 uur bij de kapper zijn om een modelletje erin te laten knippen. Het was wel net heerlijk om mijn haar lekker te kunnen wassen en mijn hoofdhuid is nu weer lekker doorbloed.

Alleen met mijn stomme hoofd niet over nagedacht en om 11 uur een afspraak bij Delete gemaakt en ik zie er niet uit! Maargoed, dan maar een inie mini strikje in doen ofzo?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:48

Of een leuk sjaaltje in je haar, is weer helemaal hip! Dapper dat je de stap hebt gezet, met kort haar zie je er super uit

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:03

Het zal ook even duren voor het wer zijn draai gevonden heeft en natuurlijk valt. Het valt jou vast meer op dan een ander!

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:39

Zelf ook heel dun en fijn haar !
Ik heb zelf microrings en om Mn haar minder te belasten gaat alles in stukken .
Wat jij hebt is onwijs veel gewicht voor je haar ondat het een lap is ,hierdoor voelt ook vaak je hoofd wat zwaarder .
Ik zou als je ze toch weer in doet vragen of het dus in stukken kan en dus niet een hele baan .
Dit scheelde bij mij zo onwijs veel!
Het gewicht ligt dan meer verdeelt en belast minder je haar .
Ik snap wat je voelt ik wil ook niet zonder !
Het is toch n stukje je vrouwelijk en mooi voelen en jezelf zelfverzekerd voelen.
Nu staat kort haar jou onwijs mooi!
Dus geef t lekker rust en probeer te kijken wat jou haar minder belast !
Bij mij krijg je n bloempot idee :')