Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bubblewrap schreef:Het is in zo'n geval met zuurstof: Of het positief werkt voor een noodsituatie, zal een getal tussen 0% (helpt niet) en 100% (helpt helemaal) zijn. Negatief is het bij juist gebruik nooit.
1% Is al winst. Dus goed gehandeld Purny!
Anoniem schreef:Bubblewrap schreef:Het is in zo'n geval met zuurstof: Of het positief werkt voor een noodsituatie, zal een getal tussen 0% (helpt niet) en 100% (helpt helemaal) zijn. Negatief is het bij juist gebruik nooit.
nouuuuuuuu tenzij je een copd patient op de te hoge zuurstof zet, das niet zo gezond hoorCo2vergiftiging is ook zo een dingetje.
Hutcherson schreef:Hier zou ik absoluut met gierende banden mee naar het ziekenhuis zijn gegaan inderdaad, en voor de zekerheid een aspirine (bloedverdunnend) onder de tong.
Brainless schreef:Hutcherson schreef:Hier zou ik absoluut met gierende banden mee naar het ziekenhuis zijn gegaan inderdaad, en voor de zekerheid een aspirine (bloedverdunnend) onder de tong.
Dat is het slechtste wat je kan doen.
Als iemand een hersenbloeding heeft zal het minder snel stollen.
Daarnaast: Een TIA is een CVA.
CVA bevat alle stoornissen die zich voordoen in de aders van de hersenen.
Brainless schreef:Hutcherson schreef:Hier zou ik absoluut met gierende banden mee naar het ziekenhuis zijn gegaan inderdaad, en voor de zekerheid een aspirine (bloedverdunnend) onder de tong.
Dat is het slechtste wat je kan doen.
Als iemand een hersenbloeding heeft zal het minder snel stollen.
Daarnaast: Een TIA is een CVA.
CVA bevat alle stoornissen die zich voordoen in de aders van de hersenen.
Electra63 schreef:Ik heb jaren geleden een gescheurd aneurysma gehad en daardoor ruim een maand op Neurochirurgie/Neurologie gelegen. Ik heb heel veel verschillende patiënten gezien, met allemaal verschillende problemen/gevolgen/beperkingen.
Ik had vreselijke hoofdpijn, spugen en evenwichtsproblemen, ik ben naar een neuroloog doorgestuurd. Maar die trok een verkeerde conclusie/diagnose. Door een stenose in mijn nek, dacht hij dat mijn problemen daardoor kwamen en was ik eigenlijk in afwachting van een nekoperatie.
Uiteindelijk thuis (na 3 maanden dagelijks vreselijke hoofdpijn) buiten westen geraakt; gelukkig was mijn man thuis en hij heeft 112 gebeld en ben ik naar het ziekenhuis gebracht en geopereerd.
Ik weet niet of ik Dennis zijn problemen had herkend, met een hernia/stenose kan je ook uitval in hand of been hebben, kan ik uit ervaring zeggen.
@Marocje
Had jij een AVM?
Marocje schreef:Het was aangeboren (vaatkluwen). Dit weet je natuurlijk niet en je krijgt er ook geen voorbodes van. Ik had wel vaker migraine (spannings?) maar volgens de dokters had dit er echt niets mee te maken. Ik heb dus simpel gezegd met een tikkende bom rondgelopen.
Heb wel alles opnieuw moeten leren (9 weken ziekenhuis, 6 mnd revalidatiecentrum) maar ben er echt heel goed uitgekomen. Alleen mijn evenwicht en geheugen is niet goed, maar voor anderen amper zichtbaar.
Marocje schreef:Electra63 schreef:Ik heb jaren geleden een gescheurd aneurysma gehad en daardoor ruim een maand op Neurochirurgie/Neurologie gelegen. Ik heb heel veel verschillende patiënten gezien, met allemaal verschillende problemen/gevolgen/beperkingen.
Ik had vreselijke hoofdpijn, spugen en evenwichtsproblemen, ik ben naar een neuroloog doorgestuurd. Maar die trok een verkeerde conclusie/diagnose. Door een stenose in mijn nek, dacht hij dat mijn problemen daardoor kwamen en was ik eigenlijk in afwachting van een nekoperatie.
Uiteindelijk thuis (na 3 maanden dagelijks vreselijke hoofdpijn) buiten westen geraakt; gelukkig was mijn man thuis en hij heeft 112 gebeld en ben ik naar het ziekenhuis gebracht en geopereerd.
Ik weet niet of ik Dennis zijn problemen had herkend, met een hernia/stenose kan je ook uitval in hand of been hebben, kan ik uit ervaring zeggen.
@Marocje
Had jij een AVM?
Ook heftig, en nog zolang ermee doorgelopen!
Die benaming ken ik niet (avm) maar na googlen lijkt het er wel op? Wat ik altijd begrepen heb is dat ik een aneurysma had, en een vaatkluwen. Dat vaatkluwen is verwijderd en heb klemmetjes gekregen.
Ook vertelde de chirurg dat dit voor mijn 40e ‘tot uitbarsting’ was gekomen, en dat het mijn geluk was dat dit nog op zo’n jonge leeftijd was gebeurd.
Liesje1611 schreef:Ik heb dus ééns in de zoveel jaar een migraineaanval dat echt enorm lijkt op de symptomen die Dennis had in het filmpje. Een deel (meestal links) van mijn lichaam valt uit, ik kan slecht praten, woordenschat verdwijnt, krijg enorme hoofdpijn en moet spugen.
Toen ik dit voor het eerst kreeg op mijn 14e is mijn moeder met gierende banden naar het ziekenhuis gereden, waar ze me onder de MRI hebben gelegd en een ernstige migraineaanval constateerden. Maar nu ik deze beelden zo zie denk ik dat ik me de volgende keer toch naar het ziekenhuis laat rijden tijdens zo’n aanval..Het lijkt écht eng veel.
Anoniem schreef:Bubblewrap schreef:Het is in zo'n geval met zuurstof: Of het positief werkt voor een noodsituatie, zal een getal tussen 0% (helpt niet) en 100% (helpt helemaal) zijn. Negatief is het bij juist gebruik nooit.
nouuuuuuuu tenzij je een copd patient op de te hoge zuurstof zet, das niet zo gezond hoorCo2vergiftiging is ook zo een dingetje.