Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:11

Oops, inderdaad helemaal overheen gelezen :oo

Succes en hopelijk wordt dit ook goed opgepakt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:30

Goed dat je terecht kan! Succes en ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik snap wel dat je je zorgen maakt want je denkt al misschien snel richting cystic fibrosis en dat hopen we natuurlijk niet al helemaal niet. Misschien kan je nu gerustgesteld worden en krijgt hij een goede behandeling. Sterkte voor de kleine man en jullie natuurlijk.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:57

Denise_Tink schreef:
Anna79 schreef:
Jeetje wat heftig, ik kan me voorstellen dat je dan continu alert bent. Ik zou het niet weten, maar wat in mij opkomt; kun je niet een soort zuigertje krijgen waarmee je het slijm weg kunt zuigen in geval van nood? Geen 1bestaat hoor... Verder aan de bel blijven trekken als je gevoel zegt dat het niet klopt. Moedergevoel is vaak juist. Sterkte!

Dat is geen moedergevoel, maar gewoon gezond verstand. TO, maak een filmpje van zo'n aanval en leg die zsm aan je arts voor. Desnoods een second opinion.

upendo

Re: Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:03

Goed dat je er druk achter hebt gezet. Hopelijk komen ze erachter wat de oorzaak is.

Wat een angst, bang zijn dat je kleintje stikt door zijm hoestbui. Lijkt me heel heftig voor je. :(:)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:50

Wat fijn dat je er nu toch zo snel al terecht kunt. Kan me voorstellen dat je geen oog dicht doet.. Succes!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:03

Fijn dat je nu terecht kan, ben benieuwd wat de kinderarts zegt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:10

Denise_Tink schreef:
Anna79 schreef:
Jeetje wat heftig, ik kan me voorstellen dat je dan continu alert bent. Ik zou het niet weten, maar wat in mij opkomt; kun je niet een soort zuigertje krijgen waarmee je het slijm weg kunt zuigen in geval van nood? Geen 1bestaat hoor... Verder aan de bel blijven trekken als je gevoel zegt dat het niet klopt. Moedergevoel is vaak juist. Sterkte!

Dat is geen moedergevoel, maar gewoon gezond verstand. TO, maak een filmpje van zo'n aanval en leg die zsm aan je arts voor. Desnoods een second opinion.[/quote]

De huisarts nam het blijkbaar niet serieus in eerste instantie, had die dan geen gezond verstand? Daarom noem ik dat moedergevoel omdat je als moeder je kind het beste kent en 24/7 meemaakt, vandaar dat de moeder serieus genomen moet worden! Vaak genoeg zelf meegemaakt.

Sterkte TS, hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden. Goed dat je doorgepakt hebt!

Feromisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:17

Die zorgen ken ik, slapeloze nachten krijg je ervan. Ik zou er inderdaad een filmpje van maken.
En echt bellen voor een spoedverwijzing.

Het kan zijn dat er iets met zijn slokdarmpje is.
Laatst bijgewerkt door Feromisa op 05-04-19 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:18

Ts zit allang in het ziekenhuis met een spoedverwijzing van een paar uur eerder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:08

Gelukkig kan je snel terecht!
Kon me al niet voorstellen dat er een kinderarts is die dit niet zo snel mogelijk wil zien.
Hopelijk valt het mee en is het niks ernstigs!

Feromisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:33

Hoe ging het in het ziekenhuis?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:43

Poe, wat een heftige start voor zo’n kleintje!
Mijn vermoeden is toch echt ook reflux.
Ik denk dat hij een erg gevoelige slokdarm heeft gekregen van het maagzuur dat steeds terug omhoog komt. En dat dat slijm gewoon ingedikte voeding is wat vanuit zijn maag omhoog komt. Het is toch een melk product wat slijmvorming bevorderd.
Ik weet uit eigen ervaring dat reflux echt niet iets is dat vanzelf over gaat zonder medicijnen.
Bij ons was hij ook altijd vrolijk en blij. Maar rond de voedings en slaap momenten zag je hem zo vreselijk strugglen :(
Wij gebruiken nu al 1,5 jaar Nexium en hij doet het daar zo ontzettend goed op! Slaapt zoals het hoort, en is ook weer te troosten door niet alleen mama. Heel ander ventje!
Ze groeien er uiteindelijk over het algemeen wel overheen, maag zolang die maagbloeding nog niet goed afsluit blijven wij nexium gebruiken.

Ik zou zeker opnieuw over reflux beginnen.
Jou moedergevoel zegt vaak meer dat al die wijze leerboeken bij elkaar!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:44

Doodeng, sterkte ts! Hoop dat ze er vandaag achter komen wat het is..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:18

Medicijnen zijn niet altijd nodig bij reflux en geef je bij voorkeur alleen als het anders echt niet gaat. Je stopt dan wel met jbpm, dus als dat nu de oorzaak is, dan kan dat helpen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:22

Wat fijn TS dat je huisarts dit als nog zo geregeld heeft. Hopelijk geeft de kinderarts duidelijkheid.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:39

Wat ontzettend schrikken zeg.
Fijn dat je nu gelijk kon komen.

Kan toch ook niet wachten |o

Hoop dat alles goed gaat.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 19:26

Om jullie even op de hoogte te houden: hij is opgenomen ter observatie. Ook de kinderarts tast in het duister helaas.

Ik heb meerdere malen de verborgen reflux voorbij zien komen, en dat lijken ze toch hier ook te denken dus ik ben benieuwd. Hier gelukkig ook al 2x laten zien wat hij thuis ook doet, niet zo ernstig maar toch.

Allemaal bedankt voor de adviezen, tips en sterkte wensen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:28

Dikke knuffel
Het is niet niks om de kleine achter te laten.
Mag je in het ziekenhuis blijven?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:39

Fijn dat ze hem een nachtje gaan observeren! Sterkte

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:42

Gekke vraag maar smaakt hij zout? Overigens was ik ook zo oud toen ik werd opgenomen, ik bleek astma te hebben. Ben er nu overheen gegroeid dus niks aan de hand, maar als kind erg ziek geweest. Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-04-19 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:42

Sterkte! Hopelijk komt er iets uit de observatieperiode waarmee je verder kunt..

Mocht ik iets (wat dan ook) voor je kunnen betekenen, dan doe ik het graag (ik woon ook in Helmond). Ligt hij in het Elkerliek?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:03

MarcoBorsato schreef:
Gekke vraag maar smaakt hij zout? Overigens was ik ook zo oud toen ik werd opgenomen, ik bleek astma te hebben. Ben er nu overheen gegroeid dus niks aan de hand, maar als kind erg ziek geweest. Heel veel sterkte!

Zo'n gekke vraag is dat niet, maar ik hoop voor iedereen dat dat niet het geval is. Gelukkig ook ontzettend zeldzaam.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:04

Ja toen ik de vraag stelde had ik eigenlijk alweer spijt, zo stom.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:08

Wat "fijn" dat ze hem op hebben genomen. Niet leuk voor mama en papa maar ze nemen het serieus.

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen zodat je zelf ook weer iets bij kunt tanken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:10

KPet schreef:
MarcoBorsato schreef:

Zo'n gekke vraag is dat niet, maar ik hoop voor iedereen dat dat niet het geval is. Gelukkig ook ontzettend zeldzaam.

Dat wordt getest in de hielprik, en neem aan dat dan de uitslag binnen 4,5maand wel bekend zou zijn als er iets was.