Blaasontsteking en werken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:54

Eerst naar de dokter en apotheek voor een kuur en dan naar je werk?
Blaasontsteking doet doorgaans toch niet zoveel pijn dat je niet kan werken? Bij mij niet iig.

Delaja

Re: Blaasontsteking en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:00

Ik heb begrepen dat huisartsen juist minder snel antibiotica geven voor blaasontstekingen, ik kreeg de laatste keer ook niks en alleen het advies om veel te drinken en goed uit te plassen. Vroeger kreeg je direct een kuurtje mee.
En inderdaad, gewoon gaan werken. Even melden dat je vaak naar de wc moet vanwege een blaasontsteking maar hier zou ik me echt niet voor ziekmelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:16

Ik vind het zo ontzettend knap (lees te belachelijk voor woorden) als mensen voor een ander weten te bepalen of iets wel of geen pijn doet en in hoeverre dat iemand dan beperkt.
De ene persoon is de ander niet, de ene blaasontsteking is de ander niet en dan moet je op je werk ook nog maar een goede gelegenheid hebben om te plassen.
Ik heb drie keer een blaasontsteking gehad. De eerste keer was onwijs pijnlijk, de tweede keer een beetje irritant en de derde keer was ik zo snel met cranberrypillen, sap en vitamine C dat het weg was voor het echt begonnen was.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:34

verootjoo schreef:
Blaasontsteking doet doorgaans toch niet zoveel pijn dat je niet kan werken? Bij mij niet iig.

Dan vraag ik me echt af wat voor een blaasontsteking je hebt gehad want het doet echt veel pijn :+

Zeker als je bij de supermarkt bij de kassa of service balie werkt zou ik niet gaan, je kan namelijk niet steeds weg gaan om te plassen. Als je op een andere afdeling had gewerkt was het een ander verhaal (dan kan je in principe zo vaak naar de toilet als je zelf wilt).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:37

Lestrange01 schreef:
verootjoo schreef:

Dan vraag ik me echt af wat voor een blaasontsteking je hebt gehad want het doet echt veel pijn :+

Zeker als je bij de supermarkt bij de kassa of service balie werkt zou ik niet gaan, je kan namelijk niet steeds weg gaan om te plassen. Als je op een andere afdeling had gewerkt was het een ander verhaal (dan kan je in principe zo vaak naar de toilet als je zelf wilt).

Anoniem schreef:
Ik vind het zo ontzettend knap (lees te belachelijk voor woorden) als mensen voor een ander weten te bepalen of iets wel of geen pijn doet en in hoeverre dat iemand dan beperkt.
De ene persoon is de ander niet, de ene blaasontsteking is de ander niet en dan moet je op je werk ook nog maar een goede gelegenheid hebben om te plassen.
Ik heb drie keer een blaasontsteking gehad. De eerste keer was onwijs pijnlijk, de tweede keer een beetje irritant en de derde keer was ik zo snel met cranberrypillen, sap en vitamine C dat het weg was voor het echt begonnen was.

Het was een serieuze vraag eigenlijk :+ Niet eens banketstaaf bedoeld ofzo. Ik was echt benieuwd of het bij anderen dan zoveel pijn doet dat ze ervoor thuis moeten blijven.
Ik heb dat nog nooit gehad. Wel gewoon pijnlijk, maar niet zo dat ik er over nadacht om me ziek te melden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Ja ik heb een keer hele pijnlijke blaasontsteking gehad. Dat was vooral snachts. Jeetje wat een helse pijn. Plaste toen zelfs bloed. Het brandde aan 1 stuk door.
Ook heb ik een keer urineweginfectie gehad. Had toen flinke buikpijn. Dus geen klachten met plassen. Maar lag op een gegeven moment met bijna 41 graden koorts plat. Dus dat was een rondje huisartsenpost. Kreeg toen amoxiciline.

Hoe gaat het nu ts?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:49

verootjoo schreef:
Het was een serieuze vraag eigenlijk :+ Niet eens banketstaaf bedoeld ofzo. Ik was echt benieuwd of het bij anderen dan zoveel pijn doet dat ze ervoor thuis moeten blijven.
Ik heb dat nog nooit gehad. Wel gewoon pijnlijk, maar niet zo dat ik er over nadacht om me ziek te melden.

Ja zoveel pijn kan het wel degelijk doen helaas :o Als ik blaasontsteking heb dan heb ik lichte verhoging, ik zweet me kapot, ik ben lijkbleek en zie er ook echt ziek uit. Plassen doet zoveel pijn dat ik in tranen uitbarst en ik moet bovendien toch zo vaak plassen dat er van werken niks terecht zou komen. Plas ophouden kan ik dan ook gewoon letterlijk niet.
En ik ben echt geen kleinzerig persoon qua pijntjes maar dit is altijd een drama. Ben dan altijd 'jaloers' op mensen die daar nooit in zo'n erge mate last van hebben. En is idd altijd een drama met afmelden of ziekmelding voor werk ed :\

Nou heb ik het wel echt extreem hoor, mijn dokter schrok zich de eerste paar keren dat ik zo ziek aan kwam ook kapot, die dacht dat er meer aan de hand was want zo ziek van alleen een blaasontsteking had ze nog nooit iemand gezien... Sindsdien mag ik op voorhand een kuurtje thuis hebben liggen.

Hopelijk gaat het nu al wat beter TS!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:03

Ik ben wel bekend met de heftige blaasontstekingen, als in puur bloed plassen en echt veel pijn maar ook dan ga ik gewoon werken... Maar voor zover ik het bericht van TS lees is dit bij haar nog niet zo erg (en hopelijk ben je dat punt ook voor). Scheelt denk ik wel wat voor werk je doet. Inderdaad is achter de kassa niet heel handig als je iedere keer weg moet lopen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 21:11

Hallo allemaal! Wat een reacties!
Ik ben vandaag wel gaan werken. Natuurlijk was ik moe na maar een paar uurtjes slaap maar dat overleef ik wel. Heb het gelijk aangegeven bij mn collega’s ect hoe het zat, helaas had de manager er wat meer moeite mee. Ik ging af en toe naar de wc, niet zovaak als ik eigenlijk had gewild maar ik kon niet altijd want het was best druk. Maar nu kwam de manager dus. Ik mag niet drinken op de afdeling, zelfs niet om blaasontsteking verder te verkomen (op dat moment kon ik namelijk niet bewijzen dat ik het had) en al snel was het dus elke x dat ik wel even momentje had om naar de wc te gaan weer helse pijn. De cranberry sap hielp echt wel wat in de ochtend, het verlichte de brandende pijn naar een meer drukkende pijn zegmaar. En ik heb het lang uitgehouden van half 9 tot half 5 en toen was ik er klaar mee. Heb ik gezegd dat ik ging, niks gevraagd gewoon zo bepaald en ben ik met de boodschap dat ik naar de huisarts ging gegaan. Die zit voor mij samen met de apotheek op de route naar huis. Dame van de balie was echt onzettend lief. Het was eigenlijk veels te laat maar het gedoe op werk had me, samen met de pijn, beetje emotioneel gemaakt dus ik mocht alsnog op het potje plassen en jahoor bij de eerste test was het al raak zei de assistent.
Ik schijn, weet ik zelf niet veel van, niet tegen sommige antibiotica’s te kunnen dus het was even kijken welke ik mocht, maar ik heb er eentje die ik straks voor het slapen kan nemen en dan slaap ik hopelijk een stuk beter..
Mijn afdelingschef gaat het morgen even met de manager hebben over het niet drinken beleid, want die vind het belachelijk. Ik heb al gezegd dat als ik niet mag drinken ik niet kom. Aangezien dat is wat de dokter mij heeft verteld. Ik weiger het voor mijzelf erger te maken met een nierbekontsteking!

Als klein meisje had ik wel vaker blaasontsteking gehad maar ik kan me ze haast niet herinneren. De laatste keer was in 2013, maar ook die kan ik me niet zo herinneren als deze.. deze kwam in ieder geval onverwachtser opzetten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:19

Jeetje wat vervelend. Knap dat je het zo volgehouden hebt. Ik zou me eerder ziek hebben gemeld, helemaal als er zo weinig begrip getoond wordt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:21

Het verschilt echt per blaasontsteking.

Heb een x ontzettend veel pijn gehad en zat bijna schreeuwend te plassen. Laatste keren was het meer ongemak dan pijn.

Je manager heeft zich schandalig gedragen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:33

Slechte manager en goed dat je langs de arts bent gegaan. Mannen zouden eens net zo vaak een blaasontsteking moeten krijgen, dan piepen ze wel anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:50

verootjoo schreef:

Zooo nou als jij kunt werken met een onbehandelde blaasontsteking ben ik erg jaloers := Nu heb ik er ruim 40 gehad in mijn leven, ben er helaas zeer gevoelig voor. En helaas, de pijn die ik dan heb, alleen al de aandrang om te moeten plassen is zo hels dat ik niet eens rechtop kan staan.
Hoef ook niet te gaan klooien met cranberrysapjes en vitamines of veel water drinken want dat haalt 0,0 uit.
Er moet bij mij echt meteen een AB kuur in. Dus ja sommigen moeten zich idd ziekmelden voor ‘maar’ blaasontsteking.

TS je manager is echt een hork, bah! En hou je poot stijf hoor, goed drinken is echt nodig nu en anders thuis blijven. Als je nierbekkenontsteking krijgt ben je veeeel verder van huis.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:36

Juist met een blaasontsteking moet je veel drinken. En als je voelt dat je naar de wc moet. Dan moet je ook gaan. En belangrijk om helemaal uit te plassen.
Plas ophouden en niet drinken is het slechtste wat je kunt doen.

Als de manager jou dit de volgende x vraagt zit er niks anders op dan je ziek te melden.

@ de rest.
Ik heb ook tig x blaasontsteking gehad. Bij mij helpt alleen een kuur. De ene keer merk ik niks qua pijn, maar ruik ik dat mijn plas ruikt naar ontsteking en meld ik mij dus niet ziek. Maar heb ook al eens met koorts in bed gelegen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:54

Gaat het al beter met je?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:28

Ik had tijdens mijn zwangerschap een beginnende nierbekken ontsteking en kon niets door de pijn, alleen heel stil in bed liggen. Ik heb het helemaal kunnen oplossen met blasecare van de drogist. Binnen 3 uur na inname was de pijn weg. Blasecare is ook op basis van D mannose en cranberry...

Ik zou niet zo snel aan de antibiotica gaan...daarmee maak je vaak veel meer kapot dan alleen de ontsteking in je blaas beter...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:29

Wat, in het geval van E. Coli, ook goed helpt is D-Mannose poeder. Eerste paar dagen om de +- 2uur een flinke theelepel (+- 2-3gr) met een groot glas water en daarna over op 2-3x per dag. Evt. 1x per dag als onderhoudsdosis. Moet je alleen wel de poeder hebben waar niks anders bij in zit.
Ik heb zelf ook een verleden van om de haverklap BO's incl resistentieontwikkeling door te korte kuren etc. Ook 1x op de SEH beland met blaaskrampen en ik heb standaard wat bloed (en eiwitten) in mn urine zitten.
In de meeste gevallen kan ik een BO al weg krijgen met op tijd en voldoende D-Mannose, lukt dat niet is de kans ook groter dat het geen E. Coli is en heb ik alsnog AB nodig. Sinds ik een aantal jaar geleden een periode standaard D-Mannose heb gebruikt heb ik ook bijna geen last meer van BO's.
Overigens heb ik er een aantal maanden terug 1 gehad waar ik weken mee rondgelopen heb terwijl ik alleen merkte dat ik s nachts ineens naar de wc moest. Dus iedere infectie kan zich ook weer heel anders uiten..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:38

Veel thee drinken. Eventueel kan een biertje ook wel helpen om je blaas op gang te helpen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:42

Als mensen serieus zeggen dat het mee valt, tjonge! Ik heb regelmatig blaas ontsteking (gaat nu een tijdje weer goed, afkloppen..) laatste die ik gehad heb was heel heftig. Bloed bij het plassen, en helse pijn/krampen onder in de buik en lage rug.. zo erg dat ik moest overgeven van de pijn.. toen 2 dagen koorts gehad en daarna was het ook zo weer weg (met ab natuurlijk.) wat het beste bij mij werkt zijn van die zakjes die je moet oplossen in water en savonds na je ‘laatste’ plas moet opdrinken... ik hoef de dokter maar te bellen dat ik klachten heb en kan zo kuur krijgen, hoef niet eens meer te laten controleren.. klachten zijn nu zo herkenbaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 02:16

Blussem schreef:
Veel thee drinken. Eventueel kan een biertje ook wel helpen om je blaas op gang te helpen.

Alcohol is juist super slecht bij blaasontsteking.

Ik krijg zelfs soms blaasontsteking door een paar wijntjes savonds. Dan kan ik smorgens soms op staan met blaas ontsteking.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:36

Ik zou je manager er toch nog eens op aanspreken. Als hij niet wil dat je drinkt op de afdeling, had hij je naar huis/dokter moeten sturen. Klein excuusje lijkt me hier wel op zijn plek.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:14

daantjuhhh schreef:
Blussem schreef:

Alcohol is juist super slecht bij blaasontsteking.

Ik krijg zelfs soms blaasontsteking door een paar wijntjes savonds. Dan kan ik smorgens soms op staan met blaas ontsteking.

Blaasontsteking heeft echt te maken met bacteriën die achterblijven in de blaas en een aangetaste zuurgraad. Een echte trigger is sex trouwens, je moet daarom ALTIJD uitplassen na de daad. Ook 'overhygiëne', dus veel wassen en bijvoorbeeld zeep down under gebruiken kunnen oorzaken zijn.
Door cafeïne, alcohol en etenswaren als tomaten en citrusvruchten kan een blaasontsteking veel pijnlijker worden omdat ze zuur zijn en een ontstoken blaas nog meer irriteren, maar je krijgt geen blaasontsteking door een paar wijntjes. Dan heeft het er echt al gezeten.
Ik heb zelf chronisch blaasontsteking gehad, mijn urinebuis was te smal waardoor ik niet goed kon uitplassen en er dus altijd wat urine in de blaas achter bleef. Per infectie wisselde het enorm qua klachten dus de verhalen hierboven kloppen wel. De ene keer was echt veel pijnlijker dan de andere, soms tot bloed plassen aan toe.
Bizar van jouw manager zeg! Daar zou ik toch echt even een gesprek mee aangaan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:26

Ik heb vaker gehoord dat het bij sommige mensen meevalt qua klachten. Maar toen ik jonger was had ik elke maand zulke blaasontsteking dat ik alleen nog jankend van een hete douche naar de wc en terug kon kruipen met een fles water in mijn hand. Laat staan dat ik er mee kon gaan werken... Eerst naar de ha voor andere, dat werkt vaak heel snel! En dan pas naar je werk.
Ik kreeg op een gegeven moment antibiotica op voorraad mee omdat ze geen oorzaak konden vinden en heftige blaasontsteking behoorlijk link kan zijn.
Het was blijkbaar anatomisch, want na mijn twee bevallingen heb ik het thank God nooit meer gehad. Toch net even iets verschoven waardoor het beter doorloopt ofzo.
Je kunt cranberry, vitamine c en d-manose slikken en veel water drinken ter preventie, maar als je het eenmaal goed te pakken hebt is er geen houden aan in mijn ervaring.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:08

annibel schreef:
Zeker ziek melden en naar de dokter! Veel water drinken en ieder uur een hand vol met vitamine C tabletjes.. ik heb heel vaak blaasonsteking gehad, en het is echt niet fijn om dan te werken..

Oef! Elk uur een handvol vitamine C tabletjes... Dat lijkt me toch niet raadzaam eigenlijk. Maak je het echt te bont, dan krijg je te maken met een vitamine C vergiftiging en dan ben je verder van huis... Vitaminen zijn goed voor je, absoluut, maar genoeg is genoeg.

Vitamine C is geen wondermiddel wat je maar onbeperkt kunt gebruiken. Meer is niet altijd beter. Zuurgraad omhoog brengen helpt tegen de bacteriën, maar kan ook het helingsproces van je blaas verhinderen. Als je al veel cranberrysap / vitamine C gebruikt en maar weinig verbetering merkt, kan het zelfs wel eens helpen om te stoppen met zuurgraadverhogers en je lichaam de kans te geven om te herstellen.

Bij veel klachten is het het verstandigst om met je huisarts te overleggen wat in jouw situatie geschikt is. Vaak toch antibiotica en/of ontstekingsremmende pijnstillers.

Ts, beterschap!

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:21

Mijn moeder heeft ooit van een oude huisarts de tip gekregen om bier te drinken. Dan geen alcoholvrij bier, maar gewoon bier. Ze kon kiezen of 20 flesjes bier in twee dagen of weer een antibioticakuur.

De alcohol dood de bacteriën en van bier ga je plassen, dus gooi je er ook nog veel bacteriën uit.