Meer bokkers die thuis IPL behandelingen doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Re: Meer bokkers die thuis IPL behandelingen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:25

Ik heb ooit aan een onderzoek meegedaan en aan de hand daarvan een lumea gekocht.
Soms is het best gevoelig, vooral als je al even bezig bent maar het is goed te doen. Ik heb 5 standen en doe m'n bikinilijn op stand 3 en m'n onderbenen en oksels in stand 5.
In het begin moet je het om de 2 weken doen en daarna om de 4 tot 6 weken?
Benen kost best veel tijd en ik heb het nu alweer een jaar niet gedaan.
Tijdens het bijhouden waren de haren echt een heel stuk minder! Vooral m'n bikinilijn was helemaal weg. Die is ook heel goed weggebleven en hoef ik zelfs nu nog niet te scheren.
Benen en oksels komt wel terug maar minder. Als je het gewoon bijhoudt heeft het echt een goed resultaat! Misschien soms nog even scheren maar eerst moest dat elke dag wel en nu 1 keer in de week ofzo en veel minder irritatie. En dat is het mij zeker waard. Je moet alleen niet de verwachting hebben dat alles 100% weggaat en blijft maar voor mensen met een zware haargroei is het echt een verlichting.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:38

Dan vind ik het zelf toch een tegenvaller tegenover bij harsen of epileren. Als ik uren bezig ben en moet af en toe alsnog scheren, vind ik dat echt teveel werk tegenover te weinig resultaat. En van scheren krijg ik toch sneller last.
Lees ook bij verschillende apparaten dat het helemaal niks deed.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 12:15

Uren bezig is overdreven hoor :+ Ben gister met mijn oksels, boven- en onderbenen en bikinilijn 3 kwartier bezig geweest. Maar ik snap het probleem niet zo, scheren/harsen/epileren moet je toch ook bij blijven houden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:18

Iemand ervaring met gezichtsbeharing ermee weghalen? Daar zit voor mij het grootste knelpunt. =:) geen zin in Jack Sparrow na kunnen doen met kraaltjes. De rest maakt me nog niet zo heel veel uit dan wel goed bij te houden. Benen mag ik niet doen, tenminste links mag niet rechts wel :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:46

Balenciaga schreef:
Uren bezig is overdreven hoor :+ Ben gister met mijn oksels, boven- en onderbenen en bikinilijn 3 kwartier bezig geweest. Maar ik snap het probleem niet zo, scheren/harsen/epileren moet je toch ook bij blijven houden?

Oke, voor mij persoonlijk; Ik zoek echt iets waermee het lang wegblijft, omdat ik reuma heb en sommige plekken lastig worden om bij te komen.

Ik las dat mensen zeiden dat je alsnog wat moet scheren, dus is het dubbelop. Maar dat is dus persoonlijk. Epileren blijft dan langer weg.

karuna schreef:
Iemand ervaring met gezichtsbeharing ermee weghalen? Daar zit voor mij het grootste knelpunt. =:) geen zin in Jack Sparrow na kunnen doen met kraaltjes. De rest maakt me nog niet zo heel veel uit dan wel goed bij te houden. Benen mag ik niet doen, tenminste links mag niet rechts wel :P

Dat zou ideaal zijn. Door medicijnen veel ongewenst haargroei ook. Zou eerst vergoed worden, maar dat is lang geleden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 13:19

Het is tijd voor mijn tweede behandeling! Helaas geen foto van de tussenstand aangezien ik mijn benen tussendoor extra heb moeten scheren. Was een paar dagen in Spanje, dus wilde daar niet met behaarde benen lopen :+ Maar uiteraard is er nog niets te zien, nog even geduld :P

Heb er verder geen irritatie of iets anders aan overgehouden dus dat is allemaal erg positief :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 16:44

Even een update. Eerste foto is voor de behandeling en de tweede foto is nu, na 4 keer behandelen.
Beiden zijn 1 week niet geschoren

Afbeelding

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:48

Ik heb zelf de philips lumea gekocht maar gebruikte hem te weinig om te kunnen zien of het echt wat doet.

Voor roamler mag ik nu de nieuwste braun uit testen. Zondag ga ik hem voor de 3e keer gebruiken. Of ik al minder haargroei heb betwijfel ik maar ik heb het idee dat het aantal ingegroeide haartjes af neemt. Normaal veel bultjes en dat is nu minder.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 16:50

Ik heb inderdaad ook minder bultjes :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 07:25

Ziet er gladder uit

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 16:04

Klopt, ik zie zeker al wel wat verbetering :j

Wel onwijs balen, ik merkte gister dat het glas in het venstertje spoorloos verdwenen is... Heb Bol.com gevraagd of dat dit kwaad kan of dat hij gerepareerd moet worden. Hoop het niet want dan ben ik hem weer een paar weken kwijt :(