Trap tegen knie gehad...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Trap tegen knie gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:23

Zit je knieschijf van het betroffen been ook hoger?? Of lager, kan ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:04

he getver das we; even heel flink balen ....
hopelijk morgen met de orthopeed meer duidelijkheid/onderzoek etc
en tot die tijd idd maar braaf het advies opvolgen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:56

Vandaag bij de orthopeed geweest, helaas niet de meest sympathieke man dus er niet echt een heel fijn gevoel bij. Kreeg een beetje het idee dat ik niet serieus genomen werd, maar we kijken het gewoon even aan. De conclusie is dat ik een botkneuzing heb in mijn knieschijf, dit verklaart dan ook de hevige pijn en het "op slot zitten". Daarnaast zijn alle weefsels in mijn knie gewoon flink gekneusd en geïrriteerd.

Naast de 4x2 paracetamol en 3x oxycodon moet ik ook 3x per dag diclofenac gaan slikken en indien nodig mag ik een 4e tablet oxycodon nemen. Met twee weken zou de pijn toch wel wat afgenomen moeten zijn. Verder rust houden, pootje omhoog en geduld hebben.

Vanmiddag heb ik gelukkig wel even goed kunnen slapen, hopelijk slaap ik vannacht ook weer wat beter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:02

Is er verder nog iets van verder onderzoek gedaan?

(Moet even terug lezen, maar dacht dat er alleen foto’s gemaakt waren, geen MRI oid toch?)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 21:10

Hij kon dit op basis van de foto's en onderzoek concluderen. Een mri was niet nodig omdat hij zeker weet dat er verder niks stuk is. Ik had graag gezien dat er toch een mri gemaakt zou worden, maar volgens hem kon een trap van een paard je meniscus niet beschadigen, dus het was niet nodig dit uit te sluiten (vertelde hij lachend, alsof het achterlijk was dat ik dit dacht). Zoals aangegeven voel ik me er nog niet top bij, maar hoop dat hij gelijk heeft. Al las ik op internet dat een botkneuzing ook iets anders is dan ik me erbij voorstelde, dat schijnen haarscheurtjes in je bot te zijn, maar niet voldoende voor een breuk.

Voor nu kijk ik het in ieder geval even twee weken aan. Mocht ik dan nog geen verschil merken, vraag ik om een second opinion.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:47

Heeft hij je ook je been gestrekt op laten tillen of totaal geen verder onderzoek gedaan? Maar wanneer je morgen flink onder de pijnstillers zit of overmorgen want je moet een spiegel in je bloed opbouwen , ga dan eens op de stoel zitten , hak op de grond en probeer nogmaals om je been gestrekt op te tillen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:37

Mmm, als ik dit zo lees zou ik er ook niet blij van worden , er hoeft niets met je meniscus zijn , dat is niet
Maar er zit zoveel hard en zacht weefsel in ene knie en een paard wat vaart kan maken kan verdomd hard aankomen dat ik toch graag meer onderzoek zou zien dan een fotootje

Hou je in ieder geval echt heel erg goed aan het rust advies en hou het goed in de gaten
en mocht je het niet vertrouwen koppel het ook terug aan je huisarts hoe die afspraak is gelopen en houd met hem/haar ook een vinger aan de pols/knie zodat je bij twijfel weer vlot terug kunt righting ZH (bij voorkeur bij een andere arts puur omdat ik me voor kan stellen je niet blij word van diezelfde arts ) of in samenspraak Met je verzekering een second oponion regelen?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:45

bigone schreef:
Heeft hij je ook je been gestrekt op laten tillen of totaal geen verder onderzoek gedaan? Maar wanneer je morgen flink onder de pijnstillers zit of overmorgen want je moet een spiegel in je bloed opbouwen , ga dan eens op de stoel zitten , hak op de grond en probeer nogmaals om je been gestrekt op te tillen.

Ik moest dit doen terwijl ik lag, maar dit kan ik dus inderdaad niet. Zijn redenatie is alleen dat als er iets met mijn pees zou zijn, mijn onderbeen naar beneden zou moeten vallen als hij mijn been gestrekt optilt. Echter zit mijn knie voor mijn gevoel vast en gebeurt dit dus niet, maar blijft mijn been in de houding waarin hij als sinds donderdagavond zit. Ik heb zojuist geprobeerd of ik de oefening kan zoals jij hem beschrijft, maar ook dit is niet mogelijk.

De pijnstilling slik ik al sinds donderdag, helaas helpt het vrij weinig tot nu toe. Misschien dat de diclofenac wonderen gaat verrichten..

Sonja_vR schreef:
Mmm, als ik dit zo lees zou ik er ook niet blij van worden , er hoeft niets met je meniscus zijn , dat is niet
Maar er zit zoveel hard en zacht weefsel in ene knie en een paard wat vaart kan maken kan verdomd hard aankomen dat ik toch graag meer onderzoek zou zien dan een fotootje

Hou je in ieder geval echt heel erg goed aan het rust advies en hou het goed in de gaten
en mocht je het niet vertrouwen koppel het ook terug aan je huisarts hoe die afspraak is gelopen en houd met hem/haar ook een vinger aan de pols/knie zodat je bij twijfel weer vlot terug kunt righting ZH (bij voorkeur bij een andere arts puur omdat ik me voor kan stellen je niet blij word van diezelfde arts ) of in samenspraak Met je verzekering een second oponion regelen?

Ik houd mijn huisarts inderdaad wel op de hoogte voor het geval het niet beter wordt. Laat ik voorop stellen dat ik hoop dat de orthopeed gelijk heeft, maar ik had een mri toch wel fijner gevonden om dingen uit te sluiten. Ik heb zelf het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit in mijn knie, maar ik ben geen arts.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:53

Ik heb jaren Met lichte schade in mijn knie rondgelopen waar volgens de artsen niks te zien was
Tot ze eindelijk een MRI maakte en ik dus wel een beschadigde meniscus bleek te hebben
Helaas voor mij, betekend dat inmiddels wel dat ik Met 38 jaar hard op weg ben naar een kraakbeenloze knie (en waarschijnlijk van het jaar voor de Derde keer de boel kan gaan laten schoon maken en glad werken )
Dus ik sta erg skeptisch tegenover artsen die relatief vlot zeggen dat het wel Meevalt Met een knieblessure door trauma

Dus zou zeker de lijntjes open houden en mocht je het echt niet vertrouwen, onderzoeken wat de mogelijkheden zijn Qua een andere arts te laten kijken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 05:12

Mijn tip: probeer met heel veel beleid (mss beter eerst overleggen als de orthopeed er niks over gezegd heeft) je knie voor zover dat gaat te blijven bewegen.

Ik heb zelf rust genomen toen ik met voetbal verkeerd terecht kwam na een tackle. Gevolg longembolie. Ik wist dat niet dat ik dat had tot ik wegviel op stage. Toen is mijn knie dubbel geklapt en heb ik scheurtjes opgelopen in de kniebanden en meniscus. Door de knie nauwelijks te bewegen omdat dat pijn deed kwam hij helemaal vast te zitten. Frozen knee heet dat. Met veel fysio en oefenen is dat uiteindelijk wel goed gekomen maar heeft toch 3 kwart jaar geduurd voordat ik weer een balletje kon trappen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 11:25

Mijn huisarts is ook op de hoogte. Mocht blijken dat de klachten aanhouden, zal ik ook opnieuw een verwijzing vragen en bij voorkeur naar een andere orthopeed. Als het goed is word ik nog gebeld over de foto's. Mijn huisarts had nog geen verslag van de radioloog ontvangen, daar zou de assistente nog even achteraan bellen.

Van de orthopeed moest ik juist rust houden om mijn knieschijf de tijd geven om te kunnen herstellen. Dat advies volg ik voor nu even op om te kijken of dit inderdaad verbetering op gaat leveren.

Verder probeer ik wel mijn tenen en enkel af en toe te bewegen zodat die niet stijver worden dan dat ze al zijn. Door de pijn probeer ik alles zo stil mogelijk te houden, maar merk dat het daardoor alleen maar meer pijn gaat doen als ik wel even beweeg. :')

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:01

De meniscus kunnen inderdaad praktisch niet beschadigd worden door een trap, daarvoor zitten ze te diep in de knie. Is mogelijk, maar dan is er meer kapot.

Je vroeg ergens op de eerste pagina waardoor het zou kunnen dat je je been niet gestrekt kan optillen; dit zou te maken kunnen hebben met je quadriceps, de spieren die ook ervoor zorgen dat je je been kan strekken. Gezien dit je ook niet lukt.

Als jij het fijn vindt om voor de zekerheid nog MRI te laten maken, kan je dat niet aangeven? Het is tenslotte jouw lichaam :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:16

Second opinion vragen bij andere ortopheed.
Had ook iets dergelijks en was wel degelijk meniscus. Was deels gescheurd en een rafel blokkeerde de knie waardoor hij op slot zat.
Uiteindelijk kijkoperatie, 11.00 onder mes en 1700 liep ik zh uit.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 13:48

Woensdagavond voelde ik een "knoep" alsof hij uit het slot schoot. Sinds donderdag is mijn knie alleen wel weer een stuk dikker geworden, de zwelling loopt door tot in m'n bovenbeen en tot aan m'n enkel/voet.

Qua pijn is het nog niet beter geworden helaas. Ik heb nu ook aan de binnenkant meer naar onderen pijn, dit had ik niet voordat ik die "knoep" voelde. Ik kijk het nog even aan, anders bel ik donderdag of vrijdag de huisarts weer even om te vragen wat wijsheid is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:36

Wat dacht je van maandag meteen aan de bel trekken ? Dat lijkt me veel verstandiger, het zou nu na een week af moeten nemen en het word alleen maar erger.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:43

Let je op voor trombose? Zeker nu je zegt dat de zwelling flink toegenomen is. Weet niet of je spuitjes gekregen hebt?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:44

Goed om de MRI te maken dan weet je wat er is en of je eventueel geopereerd moet worden.

Verder zou ik voor nu arnica tabletjes nemen, die kun je kopen bij elke drogisterij, apotheek en kijk maar welke ze hebben. Mijn advies is om hier vanmiddag mee te beginnen en iemand voor je mee te laten nemen. De Arnica zorgt ervoor dat al het gebied dat er om heen gezwollen is weer zal slinken en dat een hoop pijn je bespaard zal blijven. Tevens kun je ook Arnica zalf naast de tabletjes of druppels erbij nemen om op de knie te smeren of traumeel zalf. Het verlicht.

Hier een succesverhaal met hetzelfde gebeuren, maar dan kreeg ik een enorme klap vol op mijn knie van een merrie. Ik had een enorme vochtzak onder aan mijn knie hangen en de foto's leverden niets op. Dus rustig aan doen was het advies. Op advies verder van mijn huisarts heb ik toen wel flink Arnica geslikt. Bizar maar binnen twee dagen was de vochtzak en de ergste pijn verdwenen. Toen ik dacht te kunnen stoppen met de Arnica was die vochtzak er weer (hij was echt huge) evenals de enorme pijn. Dus toen weer gelijk begonnen met de Arnica en dit paar weken geslikt. Bij mij was het eind goed al goed. Nu ik ouder ben, voel ik in die knie met hard werken af en toe pijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:52

Ik zou niet donderdag of vrijdag aankijken maar vandaag de huisartsenpost bellen. Klinkt als helemaal niet goed. Anders maandag je huisarts en voor nu niks doen en been goed hooghouden

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 16:39

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik zit even op mijn mobiel, dus hoop dat ik op deze manier op iedereen en alle vragen gereageerd heb. Zeg het anders gerust. :)

Ik maak me er nog niet zo'n zorgen om dat de pijn niet afneemt en ik nu ook pijn op andere plekken voel, maar dat de zwelling toeneemt vind ik wel een ding. Het was afgelopen donderdag een week geleden en de zwelling is nu veel meer dan dat het ooit geweest is. Afgelopen dinsdag en woensdag was er zelfs nauwelijks verschil tussen links en rechts te zien, zeker wat betreft mijn benen.

Nu heb ik afgelopen donderdag wel minder met mijn been omhoog gezeten dan de dagen ervoor, maar vrijdag juist bijna de hele dag en toch is de zwelling nog wat toegenomen. Verder is het been niet warm, juist kouder dan mijn andere been. Aan m'n enkels zie ik ook dat daar wat vocht zit aangezien ik links de afdruk van m'n sok heb staan en rechts niets. Dit is met verschillende sokken en ook sinds donderdag, daarvoor niet.

De symptomen van trombose zal ik even opzoeken zodat ik weet waar ik op moet letten. Ik heb hier geen prikken voor gehad. Mocht ik symptomen herkennen kan ik hier ook even naar vragen als de zwelling niet afneemt.

Mocht de zwelling niet afnemen zal ik jullie advies opvolgen en maandag in ieder geval even bellen naar de huisarts voor advies. Ik probeer mijn been zoveel mogelijk omhoog te houden en heb ook 's nachts iets onder m'n knie/been zodat hij dan ook wat hoger ligt. Vandaag tijdens het werken ook constant mijn been omhoog gehad.

Ik merk dat ik door de orthopeed een beetje bang ben om weer aan de bel te trekken omdat ik het idee heb me aan te stellen of voor niets te bellen. Het is niet dat ik het niet de tijd wil geven om te herstellen, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal merk ik. Maandag is het anderhalve week geleden, dus dan zou ik in theorie wel enige vorm van verbetering moeten kunnen zien denk ik. Op de huisartsenpost kunnen en gaan ze denk ik sowieso niets doen, als ze me al laten komen.

Een aantal keren is geopperd waarom ik niet een mri aan kan vragen. Als ik mijn huisarts bel zal ik hier eens naar informeren. Ik had zelf dinsdag ook gehoopt dat er een mri gemaakt zou worden, maar dit vond de orthopeed niet nodig. Volgens hem was er geen sprake van scheuren of schade aan banden of de menisci. Ik heb nog niet ontdekt hoe het zit met een second opinion aanvragen of vragen om een scan, misschien kan mijn vader me dit weekend even helpen dit uit te zoeken.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken. Als er dingen verduidelijkt moeten worden of ik vragen over het hoofd heb gezien: meld dit gerust. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:04

Die orthopeed is ook maar een mens en kan er goed naast zitten, gewoon aan de bel trekken, je hebt maar twee knieen en werkt er eentje niet meer heb je een groot probleem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:58

Kun je er nog wel op lopen? Als dat zo is denk ik niet dat er iets gebroken is.Maar een correcte diagnose is wel belangrijk,anders weet je immers niet hoe het behandeld moet worden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 00:01

Bigone - Dat is zeker waar, maar ik vind mezelf dan toch ongeduldig overkomen. :+

Anjali - Een breuk zit er (als het goed is) ook niet aangezien er op de röntgenfoto's geen breuken te zien waren. Enkel was te zien dat ik een botkneuzing heb. Althans, ik neem aan dat hij dat op de foto's gebaseerd heeft. Echt lopen gaat niet, maar ik kan wel op de buitenkant van mijn voet steunen en zo toch wat druk uitoefenen. Verder loop ik nog steeds met krukken, dit op advies van de orthopeed. Ik probeer af en toe wel mijn been te gebruiken, maar merk dan dat de brandende pijn in mijn knie toeneemt. Aan de ene kant denk ik dat bewegen zover het kan goed is, aan de andere kant lijkt meer pijn me ook een teken dat m'n knie er nog niet aan toe is.

Mijn been blijft toch gezwollen, maar het is niet erger geworden. Ik kijk even hoe het morgen is en anders toch even de huisarts bellen wat wijsheid is. De symptomen van trombose komen verder gelukkig niet overeen, maar dat houd ik wel goed in de gaten.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:21

Je kunt ook via je huisarts en verwijzing vragen voor een mri bij het mri centrum. Zitten er meerdere van in het land. Ben je met 3 dagen aan de beurt.

Zelf toevallig vorige week een mri gehad naar aanleiding van een botsing van een grote hond tegen mijn knie enkele weken geleden waar ik pijnklachten van bleef houden. Gedacht door mezelf en arts aan bandletsel/meniscus.
Ik bleek alleen al 6 weken met een tibiaplateau breuk door te lopen.... Dus mocht alsnog direct naar het ziekenhuis naar de orthopeed toe. Gelukkig niet geheel afgebroken bot dus mag op geleide van pijn alles doen maar wel voorzichtig! Heb al bewezen mijn eigen fysio te zijn door alles dus gewoon 6 weken te doen, oeps! Herstel kan alleen wel heel lang gaan duren .

Het is je eigen lijf! Dus vraag die mri of een second opinion aan!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 05:46

BlijNijn schreef:
Mijn been blijft toch gezwollen, maar het is niet erger geworden. Ik kijk even hoe het morgen is en anders toch even de huisarts bellen wat wijsheid is. De symptomen van trombose komen verder gelukkig niet overeen, maar dat houd ik wel goed in de gaten.

Niet om je bang te maken maar ik heb zelf geen enkele symptoom gezien van een trombosebeen. Ik werd na een week wat kortademiger maar dat kwam door het vele rusten dacht ik en omdat ik niet gewend was met krukken te lopen. Tot ik knock out ging. Bleek een dag later dus dat het een longembolie was. Dus verstandig om even met je huisarts te overleggen idd

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:04

Meid wat een ellende!!!