Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Getup schreef:Dan moet je toch eerst weten, of t nu hielspoor of Sever is?
TS praat over hielspoor,dus daar zijn de adviezen op gebaseerd.
Uit interesse: hoe kan dat uitgezocht worden?
shannen6 schreef:Uit het verhaal lijkt het me eerder om de ziekte van Sever te gaan i.p.v. hielspoor. Sever komt vaak voor bij kinderen in de groei en normaal gesproken gaat het vanzelf over (vergelijkbaar met bv Osgood Schlatter in de knie). Het wordt inderdaad aangeraden om de pijnlijke bewegingen te vermijden en de pijn niet op te zoeken. Wat betreft sport heb ik geen specifieke ideeën meer, ik zou aanraden om gewoon eens wat van de genoemde sporten te proberen en kijken of hij daar last van heeft of niet.
Ik zou dus alleen een beetje oppassen met alle (goedbedoelde) adviezen over de behandeling, want Sever is zeker niet hetzelfde als hielspoor
siskeh schreef:shannen6 schreef:Uit het verhaal lijkt het me eerder om de ziekte van Sever te gaan i.p.v. hielspoor. Sever komt vaak voor bij kinderen in de groei en normaal gesproken gaat het vanzelf over (vergelijkbaar met bv Osgood Schlatter in de knie). Het wordt inderdaad aangeraden om de pijnlijke bewegingen te vermijden en de pijn niet op te zoeken. Wat betreft sport heb ik geen specifieke ideeën meer, ik zou aanraden om gewoon eens wat van de genoemde sporten te proberen en kijken of hij daar last van heeft of niet.
Ik zou dus alleen een beetje oppassen met alle (goedbedoelde) adviezen over de behandeling, want Sever is zeker niet hetzelfde als hielspoor
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik hoor dat ik waarschijnlijk Sever heb gehad ipv Hielspoor![]()
De klachten komen overigens vrijwel overeen zie ik, heb op die leeftijd ook (met vlagen) er vreselijk last van gehad.
Nog wel een vraag, waarom zou het plan van aanpak(heel) anders zijn dan bij normale hielspoor?
De pijnklachten proberen te verlichten door middel van siliconen zooltjes(ik heb zooltjes van de podotherapeut gehad, nog steeds, nu voor andere klachten) en bewegen maar niet zoveel dat je er last van hebt.
siskeh schreef:Bedankt voor je antwoord! Echter lijkt me dit in het uitzoeken van sporten niet een groot verschil.
Je zoekt in beide gevallen (tijdelijk) een sport waarbij je belasting op je hiel/voet minder groot is.