Daantj__ schreef:Mijn fysiotherapeut had eigenlijk eerder door dat ik last had van het ijzerwerk dan ikzelf. Ik had nog nooit een been gebroken gehad dus dacht dat de pijn die ik had normaal was en erbij hoorde. Ik heb na de operatie gips gehad en vrij snel loopgips en mocht pas daarna na de fysiotherapeut. De dag na het verwijderen van het gips stond ik bij de fysio en die was eigenlijk al heel blij met hoe goed ik toen al kon lopen (denk persoonlijk dat dat wellicht komt omdat ik goed gebruik heb gemaakt van mijn loopgips dus het lopen er nog een beetje 'in' zat.) Maar in het begin zat er echt veel vooruitgang in maar op een gegeven moment stopte het. Op een punt vrij vroeg in het revalidatietraject volgens de fysio. En wat we ook probeerde er zat gewoon geen verbetering in. Enkel werd na een bepaalde belasting dik en kreeg ik als reactie pijn. Vind het lastig om de pijn te omschrijven maar het was een hele scherpe pijn echt van binnenuit in het enkel. Ik liep ook regelmatig mank. En zelf kon ik de plek waar ik pijn had niet precies aanwijzen (omdat het echt van binnenuit kwam, niet oppervlakkig was) maar de fysio kon 1 vinger op bepaalde plekken leggen die de pijn opwerkte. Been omhoog leggen gaf bijvoorbeeld ook niet echt veel verbetering op momenten dat ik er last had. We hebben best lang geprobeerd om met fysio toch voorbij dat punt te komen waarop het stokte maar het lukte niet. Dus toen toch maar weer terug naar de chirurg. Die heeft het er toen uit gehaald. Die operatie viel trouwens echt reuze mee. Dag erna kon ik al beter lopen dan voor die operatie volgens mijn ouders. En heb daarna ook niet meer mank gelopen. Heb soms nog wel eens wat last van de enkel maar een hele andere pijn dan die scherpe pijn die ik had. Hij is soms ook nog wel wat dikker maar ook lang niet meer zo dik als dat die daarvoor werd. Bijkomend voordeel is ook dat ik mijn enkel nog wat beter kan bewegen. Ik kan nu een stuk verder door de knieën heen/hurken met dat been dan voor de operatie. En ook al is het niet zo ver als het andere been het is toch wel prettig, ook met dingen als paardrijden.
Tante heeft trouwens na de operatie geen gips gehad, maar 6 weken niet mogen belasten maar wel oefeningen gedaan met de fysio. Is bij haar nu een jaar of 3/4 geleden. En toevallig een paar maanden geleden over gehad en toen zei ze echt letterlijk: 'Ik heb er echt helemaal geen last meer van'. Dus hoop dat dat bij jou ook zo gaat.
Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor je bericht. Fijn dat het zoveel heeft geholpen om het ijzerwerk eruit te halen! Ben benieuwd of ik er last van ga houden, de pin steekt een beetje uit in mijn kniegewricht maar de fysio denkt dat de pijn die ik nu heb daar niet van komt. Ik hoop dat die pin er gewoon in kan blijven zitten.
Lindsey_99 schreef:Manlief had jaaaren geleden ook een dubbele beenbreuk (iemand zette zijn voetbalschoen dwars op zijn onderbeen...) zijn plaatjes ingezet, maar niet zo'n pin. Dat deden ze toen nog niet. 6 weken gips en daarna nog een tijdje krukken. Plaatjes zijn er na een jaar of zo weer uitgehaald, en dat was een fluitje van een cent. Hij heeft nu 1 recht been.

Beterschap ermee. Hopelijk komt het allemaal weer in orde.
Bedankt ook voor je bericht. Fijn dat het helemaal goed gekomen is!
Het gaat hier best goed, kan nu stukjes lopen met looprek, wel echt als een oud omaatje. Vorige week veel te ver gelopen en daar flink last van gehad, we doen nu iets rustiger aan. Verder fiets ik elke dag zonder weerstand op de hometrainer, vooruit en achteruit. Vandaag 26 minuten gefietst dus dat gaat goed. Nu twee keer in de week fysio.