Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adelaide71 schreef:Tja ik vind het dus altijd vervelend als mensen uit mijn omgeving daar direct last van hebben. Maar ben altijd al bezig geweest met wat een ander ergens van vindt/vond/of zou kunnen vinden (en dat kost onnodige energie). Natuurlijk uit ik ook mijn ongenoegen naar degenen die het dichtst bij staan, maar wil ook dat zij een zo zorgeloos mogelijk bestaan hebben. Het zit erin, en ik krijg het er slecht uit. Mijn ergernis naar mezelf is, dat ik denk dat als ik de situatie accepteer zoals 'ie is, dat het dan met het toegeven aan vermoeidheid en pijn, van kwaad tot erger gaat worden en dat wil ik niet. Terwijl ik wel weet dat ik meer mijn rust zou moeten pakken. Het is een cirkeltje...
BloemBloem schreef:Zo herkenbaar.... Eigenlijk weet niet iedereen in mijn directe
omgeving met hoeveel chronische pijn ik rondloopAlleen mijn man
Mijn karakter heeft er eigenlijk voor gezorgd dat ik niet meer serieus genomen
wordt bij bepaalde zorginstellingen, ik verbeet de pijn veel te vaak en ging altijd maar door,
nog steeds stiekem wel.
Nu ik het bijna niet meer voor elkaar krijg om in de ochtend staand te kunnen douchen, en ik
steeds meer moet toegeven om te gaan zitten tijdens bijvoorbeeld het koken, is er voor mij weer
een 'lampje' aangegaan om toch maar weer eens verder te zoeken naar dé perfecte therapeut, chirurg etc. die mij van mijn klachten af kan helpen.
Degene die mij dus het meeste down ziet, is degene waar ik het meeste van hou, dat vind ik echt vreselijk, want juist hij verdient het niet om met een chagerijnige, totaal uitgebluste vrouw te moeten leven.
Heel fijn dat er een topic is zoals deze, ik lees heel graag mee, wellicht kan ik
er tips uithalen die ik voor mezelf kan toepassen.
Sterkte allemaal
karuna schreef:Acceptatie is echt zo belangrijk. Sippen om wat niet meer gaat is soms fijn maar maakt je niet beter. Kijken naar wat je wel kan is een noodzaak. Kleine dingen desnoods. Als ik ga kijken wat ik allemaal heb ingeleverd. Pfff nagenoeg al mijn passies sporten en bezigheid is weggevallen inclusief paarden.
Adelaide71 schreef:Hoe gaan jullie om met (voor)oordelen? Voor sommigen zal gelden (voor mij bijv) aan de buitenkant niet zoveel te zien, dus er zal niks aan de hand zijn. Gaan jullie er op in als er iets over gezegd wordt? En hoe dan? Ben je jezelf aan het verdedigen? Ben je aan het uitleggen? Trek je je er juist niets van aan? Ben er heel benieuwd naar want ik merk dat dit me dus een hoop negatieve energie kost: het er überhaupt mee bezig zijn wat anderen denken.
Adelaide71 schreef:Hoe gaan jullie om met (voor)oordelen? Voor sommigen zal gelden (voor mij bijv) aan de buitenkant niet zoveel te zien, dus er zal niks aan de hand zijn. Gaan jullie er op in als er iets over gezegd wordt? En hoe dan? Ben je jezelf aan het verdedigen? Ben je aan het uitleggen? Trek je je er juist niets van aan? Ben er heel benieuwd naar want ik merk dat dit me dus een hoop negatieve energie kost: het er überhaupt mee bezig zijn wat anderen denken.