Loopbaancoach

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Loopbaancoach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:03

splashislief en capopjekop, jullie omschrijven precies waar ik tegenaan loop en wat ik nodig heb, wat ik zoek. Dat is fijn, want ik kon het moeilijk verwoorden en kan jullie input gebruiken in het uitleggen van mijn vraag.
Arnhem is niet in de buurt, uur rijden, maar vind ik niet erg voor het juiste traject.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:18

Zelf heb ik 7 jaar geleden ook een traject bij een loopbaancoach gevolgd (toen ik 45 was) en ben geswichted van automatisering (systeemanalyst/programmeur) naar het geven met therapie met paarden :) met het volgen van een HBO opleiding tot psychosociaal counselor als eerste stap.
Een loopbaan coach kan ook "de diepte ingaan" maar zal je, over het algemeen, meer helpen met het herkennen van je talenten en ondersteunen in onderzoeken wat je leuk vindt om te doen. O.a. door het invullen van diverse formulieren en tests. Als het goed komt er iets uit wat je zelf eigenlijk al wel wist maar op dat moment niet alleen kon ontdekken.
Iemand die therapie geeft zal meer gaan zoeken naar emotionele/psygische beweegreden waarom je je voelt zoals je je voelt en doet wat je doet. En hoe je dat eventueel kunt veranderen als je daar behoefte aan hebt.
Tenminste dat is hoe ik er tegenaan kijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:31

ik zit vrees ik een beetje tussen die 2 in jetm, vandaar mijn zoektocht wellicht. Ik heb 2 coaches gemaild en 1 psycholoog met mijn vraag (thanx to splashislief en capopjekop), ik ben benieuwd waar zij mee terugkomen!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:53

Je zou ook als eerste stap naar je huisarts kunnen gaan om via die weg bij de juiste personen voor jou terecht te komen. Dan heb je wel een toegankelijk iemand, maar wel ook iemand die eventjes met je meekijkt en zijn kennis mee laat wegen.

In ieder geval succes! :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:00

Graag gedaan :j
Ik Jep ik ervaring met een life style coach. En dat maakte het traject bij de loopbaancoach wel een stuk makkelijker.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:10

SplashIsLief schreef:
Ik heb afgelopen week mijn (voorlopig) laatste gesprek met een loopbaancoach gehad en ik ben heel blij dat ik dit traject ben in gegaan. Ik heb de afgelopen jaren onwijs veel over mezelf geleerd (o.a. door het Jaarprogramma van 365 dagen succesvol en de vervolgstappen die ik daarop heb gezet), maar toch kreeg ik de puzzelstukjes wat werk betreft niet bij elkaar. De gesprekken met de loopbaancoach hebben mij weer op een nieuw en beter pad gezet. Samen hebben we een profiel van mij gemaakt met; waar liggen mijn kwaliteiten, valkuilen, drijfveren en in wat voor omgeving zou ik goed passen. Het heeft me ook geleerd waarom dingen in het verleden niet zijn gelukt.

Dit is dus precies wat ik bedoelde te zeggen net ;)

Fijn dat dit traject jou zo geholpen heeft!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 13:14

NadjaNadja schreef:
Je zou ook als eerste stap naar je huisarts kunnen gaan om via die weg bij de juiste personen voor jou terecht te komen. Dan heb je wel een toegankelijk iemand, maar wel ook iemand die eventjes met je meekijkt en zijn kennis mee laat wegen.

In ieder geval succes! :)

uiteraard geweest, maar ook hij wist het niet zo goed. Denk ook omdat ik zelf vaag was in wat ik dan nodig heb.