Ontstoken vinger gaat niet over.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 23:54

Was gewoon een kleine snee, niet diep. Het gebeurde tijdens het snijden van ijsbergsla.

Petrichor

Re: Ontstoken vinger gaat niet over.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:24

Nog even een update. Inmiddels is de kuur een ruime week voorbij en in het begin ging het prima.

Nu begint mijn andere vinger (waar ik 2 maanden geleden een vingerprikje in heb gehad) weer pijn te doen. Het is nog niet heftig genoeg om direct weer naar de huisarts te gaan, maar ik denk wel dat ik uit voorzorg toch maar weer ga smeren met antibiotica zalf hopelijk trekt het dan weer weg.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:30

Petrichor schreef:
Nog even een update. Inmiddels is de kuur een ruime week voorbij en in het begin ging het prima.

Nu begint mijn andere vinger (waar ik 2 maanden geleden een vingerprikje in heb gehad) weer pijn te doen. Het is nog niet heftig genoeg om direct weer naar de huisarts te gaan, maar ik denk wel dat ik uit voorzorg toch maar weer ga smeren met antibiotica zalf hopelijk trekt het dan weer weg.
En dan zeker weer stoppen met smeren als de klachten weg zijn? Toch gek, dat er steeds meer resistentie optreedt. Geen idee hoe dat komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:31

Terug gaan naar de huisarts en bloed prikken of een swap van de ontsteking nemen, dit is niet normaal.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:42

Ik snap er zelf ook helemaal niks van.

Het begon toen ik mij sneed in mijn linker wijsvinger, deze ging ontsteken en daarna werd ik ook ziek. Flauwgevallen en gewoon echt totaal niet fit zijn. Ik heb toen een vingerprikje gekregen in mijn rechterwijsvinger en deze ging ook ontsteken, zonder enige aanleiding ik heb nergens ingezeten met mijn handen want ik lag ziek in bed. Mijn linker vinger was vele malen heftiger en daarom heb ik ook antibiotica gekregen het was na de eerste kuur nog niet helemaal weg maar omdat ik bijwerkingen kreeg van de kuur hebben we hem niet verlengt in de hoop dat het voldoende was. Het bleef steeds een beetje sukkelen, ik kon gewoon alles wel doen de wonden zaten dicht maar als ik het iets aantikte deed dat zowel links als rechts nog goed pijn.

Op een gegeven moment begon er weer vocht in mijn linker vinger te komen en heb ik alsnog een nieuwe kuur gekregen (dit was dus recent), na de kuur die stopte op maandag toch gebeld voor een afspraak bij de dokter want het was nog niet helemaal weg. Woensdag kon er terecht en die woensdag dacht ik ook hm ik ga voor niks naar de dokter want de pijn is weg en de vinger is rustig, maar de afspraak stond dus ik ben gewoon gegaan. De dokter zei ook hier kunnen we niks meer mee want het is gewoon rustig en als het ook geen pijn meer doet is het goed zo. En tot nu toe doet mijn linker vinger ook helemaal geen pijn meer.

Gisteren zat op de bank en dacht nog he fijn ik ben er eindelijk van af en heb de zalf opgeruimd. Vanmorgen werd ik wakker en deed mijn rechter vinger opeens pijn (die van het vingerprikje) weer geen overdreven pijn en eigenlijk ook niet heftig genoeg om direct naar de huisarts te gaan. Ik heb dus de zalf maar weer uit de kast gehaald en heb daar vanmorgen weer mee gesmeerd. Ik hoop natuurlijk dat het voldoende is, maar ik ben bang dat ik toch wel weer bij de dokter terecht kom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:44

EEn dichte wond en daar zalf opsmeren heeft weinig zin, gewoon weer naar de huisarts en vragen wat ik eerder schreef.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:49

bigone schreef:
EEn dichte wond en daar zalf opsmeren heeft weinig zin, gewoon weer naar de huisarts en vragen wat ik eerder schreef.

Dat dacht ik ook en heb ik ook aan haar gevraagd, schijnbaar gaat het door je huid/nagel(riemen) heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:13

Wanneer je opperhuid zo gemakkelijk doordringbaar zou zijn hadden we een groot probleem. Wanneer daar de ontsteking zit misschien masr dit lijkt dieper dus gewoon heengaan en doorvragen dat ze het beter onderzoeken of gewoon er mee doorlopen maar niet op eigen houtje maar weer wat gaan smeren.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:16

Ts, als ik jou was zou ik gewoon even bellen en niet met die zalf gaan smeren, iedere keer een paar dagen smeren en dan stoppen, paar dagen later weer smeren en weer stoppen enzenz... Daar krijg je dus resistentie van.

Ookal is het nog niet ernstig, gewoon bellen omdat je erger wil voorkomen. Ik zou ook aangeven dat je wil worden doorgestuurd, je kunt toch niet ik weet niet hoelang aan blijven modderen hier mee?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:59

Petrichor schreef:
bigone schreef:

Dat dacht ik ook en heb ik ook aan haar gevraagd, schijnbaar gaat het door je huid/nagel(riemen) heen.

Hebben ze getest op stafylokok of streptocokken? Die hebben bij mij jaren voor gedoe gezorgd.. elke keer bij slechte weerstand stak het de kop op.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:09

Ja is op getest, vorig jaar had ik wel streptokokken dit keer niet.