Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Qua voeding vind ik het een moeilijke. Ik doe naar mijn mening mijn best, maar haal er geen resultaat van. Echter heb ik gisteren wat zitten lezen over PDS en als je het uitsluitingsdieet daar bekijkt eet ik nog veel dingen die mogelijke problemen zouden kunnen geven. Maar om daar echt mee aan de slag te gaan moet ik via de HA/diëtist etc. en om eerlijk te zijn heb ik momenteel echt de energie niet om ook nog eens allemaal andere/extra dingen te gaan proberen.
Citaat:Op zich eet ik veel volkoren (speltpasta ed.), drink constant water, probeer zoveel mogelijk groenten te eten tov van aardappelen/vlees etc. Qua porties eet ik ook niet veel. Chocolade/snoep/koekjes zijn af en toe moeilijk te laten, maar ook dat is vééél minder dan een aantal jaar terug. Heb al eens zitten denken om calorieën te tellen, daar ben ik dan aan begonnen met een app maar ook daar weer teveel gedoe
Citaat:En ik weet dat als je ergens aan begint dat je dat moet volhouden etc. Maar het is zo verdomd moeilijk als je je zo slecht voelt en niks meewerkt. Daarom geef ik ook alles (snel) op, kan gewoon niks volhouden omdat het vermoeiend/gedoe is of niet het resultaat geeft wat het zou moeten geven.
[***] schreef:Ik heb geen bad
Citaat:Maar ik ga het bekijken, (...) ga eens voor een kennismaking bij Easyfit en via die weg terug naar de fitness, hopelijk kan ik op die manier wel iets opbouwen wat blijft, en in ieder geval zal de beweging mij goed doen en hopelijk wat spieren opbouwen zodat de pijn beter handelbaar is.
Citaat:Uiteindelijk moet je het toch grotendeels zelf doen..
Citaat:...maar het ligt uiteindelijk toch aan jezelf of het lukt of niet.