Kater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 02:57

1liter water drinken voor je naar bed gaat + paracetemol + iets eten (niet te ongezond, een Bapeo is ideal, of een kleine mognetron maaltijd)

En dan dag nadien sporten in de ochtend...bijvoorkeur als je nog een beetje dronken bent, zoveel gemakkelijker. Douchen + terug naar bed voor een 2-3tal uurtjes.

Mand

Re: Kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 03:45

Wat voor mij het aller beste helpt is als ik weg ga een halve liters water naast mn bed zetten, die MOET ik opdrinken voor ik ga slapen. Meestal nergens last van. Behalve als ik rode wijn drink. Dan begint mn kater tijdens het zuupn al _O-

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 03:54

De beste tip kreeg ik ooit van mijn vader: twee ibuprofennetjes voor je gaat drinken :') Works like a charm!

Voor de rest, ik heb nooit een kater als ik wodka drink dus meestal blijft het daar bij. Mocht het onverhoopt mis gaan en ik weer eens een kater hebben: water, Red Bull en een smoothie zijn mijn succesrecept.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 04:57

Küt waarom word ik hierbij betrokken? ;(

's Avonds kapsalon en in de ochtend veel jus is mijn to go tip. En verder gewoon in bed blijven de hele dag.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 05:32

daantjuhhh schreef:
Voordat ik naar bed ga drink ik dan een grote mok melk. Dat helpt vaak wel iets.

Ja dit werkt bij mij ook, voor het slapen een glas melk.
Maar daarvoor al starten met een goede voorbereiding, een goede bodem, als laatste drankje proberen om water te scoren (en tussen de drankjes door af en toe water kan geen kwaad, ben trouwens een sambuca drinker) en voor ik naar huis ga standaard naar de snackbar voor een vette hap.
En water naast je bed!

Maar niet altijd alles lukt wat hierboven staat :') maar de vette hap en glas melk is een must.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:30

Flink glas water voor het slapen gaan. En daags erna gewoon dapper je bed uitstappen om een rondje te gaan wandelen/rennen/iets in de buitenlucht waar je wel van gaat zweten.

Een goede bodem is ook een belangrijke. (en misschien na alle alcohol nog even een vette hap)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:12

Mijn tips:

- Heel veel water drinken voordat je gaat slapen. Echt minimaal een liter probeer ik altijd.
- 's Ochtends bij wakker worden 2 paracetemol.
- Ontbijten met iets vets, liefst pannenkoeken of gebakken eieren.
- Even naar buiten, ik ga graag even naar mijn paard, mesten en voeren.
- Een tweede slaapronde. Nadat ik naar mijn paard ben geweest crash ik weer op de bank voor een uurtje of 2.

Met dit schema ben ik meestal rond 16u weer helemaal het mannetje! Dit wel als ik echt flink heb doorgehaald hoor, tot 5 of 6u in de ochtend en helemaal lam. Gelukkig gebeurt het niet meer wekelijks :7

Lees ook dat iemand jus aanraadt, daar heb ik één keer zoooo hard van moeten overgeven 's ochtends na een stapavondje, das echt killing voor mij!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:36

* Goede bodem leggen voor je gaat drinken. Bijvoorbeeld pasta eten.
* Het bij 1 soort drank houden.
* 2 glazen water voor je gaat slapen.
* Iets vets als ontbijt, ik eet altijd gebakken eieren als anti-katerontbijt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:38

Goede bodem, en als ik echt een kater heb ga ik altijd nog even slapen, dat helpt echt. Maar dan moet je vrij zijn :+ Maar das het enige wat bij mij echt helpt als ik een 'kots'kater heb.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:40

Dioxide schreef:
De beste tip kreeg ik ooit van mijn vader: twee ibuprofennetjes voor je gaat drinken :') Works like a charm!

Voor de rest, ik heb nooit een kater als ik wodka drink dus meestal blijft het daar bij. Mocht het onverhoopt mis gaan en ik weer eens een kater hebben: water, Red Bull en een smoothie zijn mijn succesrecept.

Nee geen ibruprofen daar word ik altijd echt nog zatter van als ik al was en sneller ook :+

En ik ga altijd nar de supermarkt met een kater en koop altijd ijsthee, fanta en vitaminewater en soms jus, en verder allerlei vettige dingen. Zo slecht maar wel effectief :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:40

als je thuis komt een groot glas water drinken en dan gaan slapen. dat werkt voor mij echt heel goed tegen de kater.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:43

In ieder geval bij het thuiskomen niet gelijk naar bed gaan :') eerst wat drinken (water/melk) en eten :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:44

Mloes schreef:
Mijn tips:

- Heel veel water drinken voordat je gaat slapen. Echt minimaal een liter probeer ik altijd.
- 's Ochtends bij wakker worden 2 paracetemol.
- Ontbijten met iets vets, liefst pannenkoeken of gebakken eieren.
- Even naar buiten, ik ga graag even naar mijn paard, mesten en voeren.
- Een tweede slaapronde. Nadat ik naar mijn paard ben geweest crash ik weer op de bank voor een uurtje of 2.

Met dit schema ben ik meestal rond 16u weer helemaal het mannetje! Dit wel als ik echt flink heb doorgehaald hoor, tot 5 of 6u in de ochtend en helemaal lam. Gelukkig gebeurt het niet meer wekelijks :7

Lees ook dat iemand jus aanraadt, daar heb ik één keer zoooo hard van moeten overgeven 's ochtends na een stapavondje, das echt killing voor mij!

Dat was ik!
Bij mij is vet eten dan weer juist het ultieme recept om super misselijk te worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:45

Als je verse jus eruit gooit, smaakt je kots wel niet zo vies :')

Edit: ik heb ooit 's nachts turkse pizza met veeel knoflook gehad met een flesje water, 's ochtends zag ik dat flesje water en dacht oh lekker. Nou gadverdamme die mix van turkse pizza en knoflook die aan dat flesje zat, blegh!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:49

Veel water, wat zouts eten of een vette durum en vooral niet meteen gaan slapen.

Bij mij gaat alles dan verschrikkelijk draaien en eindig ik alsnog met mijn dekens op de badkamervloer. Daarom drink ik dus niet meer buiten 1 of 2 glazen wijn. Snap niet dat ik er vreoger zo goed tegen kon.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:53

Veel water drinken inderdaad :j

En wat Mloes ook zegt, even naar buiten, frisse lucht, zuurstof, paardjes dat soort activiteit :-) En dan s'middags nog even instorten :-)

Bij mij al weer tijden geleden dat ik echt een kater had. Jaar of 10 :? Inderdaad, des te ouder je wordt des te langer het duurt voordat je herstelt bent. Ik vond het op gegeven moment ook zo zonde van 'the day after'. Eigenlijk een hele dag kwijt elke keer met herstellen.

Doet me overigens denken aan een spreuk die ik ooit ergens zag hangen:

'I follow the Gin Diet, So far I've lost 2 days' :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:03

Tijdens het drinken voldoende water drinken tussendoor.

Alcohol ontrekt vocht aan je lijf en verlaagd je bloedsuiker. Dus voor het slapen voldoende limonade drinken.(geen light dus)

De volgende ochtend...niet te veel uitslapen. De verleiding is groot maar maakt alleen maar dat je je nog gaarder voelt.

Daarna wederom voldoende drinken en een stevig ontbijt met koffie of thee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:21

Vooraf lekker vet eten !
En " the day after '' beginnen met een frisse pint bier met een rauw ei in ! Werkt altijd ! :Y)
Je moet het wel binnengegoten krijgen... :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:21

:') ik moest wel lachen op je OP

Voordat je gaat slapen even een flinke hap naar binnen werken. Ik at altijd een aantal pita kaas gezond op. En tussendoor veel water drinken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:23

Ik heb ook heel de carnaval geen kater gehad omdat je toch weer begint met drinken vroeg. Dat zal vast ook helpen :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:33

Het antidote voor een kater is gewoon nog meer alcohol! :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:17

Voor mij helpt een vette hap altijd, het liefst in grote hoeveelheden :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:27

Echt een kater is lang geleden (destijds in combinatie met de gefabelde uitspraak 'Ik drink nooit meer'. Wat overigens uiteraard niet gelukt is, maar die kater weet ik aardig te voorkomen ;) ). Wat gewoon prima helpt is tussendoor veel water drinken op de avond zelf, voor je gaat slapen nog eens liefst ongeveer een liter en een PCM en de volgende dag vooral gewoon je ritme aanhouden. Voor mij is dat gewoon op tijd bed uit, ontbijten, koffie, en dan zorgen dat je lichamelijk bezig gaat. 's Middags mag je instorten maar dan is het ergste kater gevoel wel weer weg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:20

:P op tijd weer gaan drinken is inderdaad ook een manier... _O-
Oh en paling eten! Dat is zo gruwelijk lekker met een kater. _O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:40

Overgeven! Ik heb altijd zoiets als het eruit is kan je er ook niet meer misselijk van worden :')