Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:53

Ook al zit de hoofdpijn in je voorhoofd, je kan proberen om een warme kruik in je nek te leggen voor ontspanning van de vaten in je hoofd ( de warmte zet de bloedvaten open en krampen dan minder)
Bij mij hielp dat wel vaak naast de medicijnen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:49

Koekie73 schreef:
Ik heb 3 dagen in de week migraine. Als ik daarnaast gewone hoofdpijn heb dan neem ik 2 paracetamol (2x 500mg) met 1 ibuprofen (400mg) en dat helpt dan goed! Ook als mijn migraine medicatie (triptanen) niet goed werken neem ik p'mol+ibuprofen erbij en dan is het snel weg (over het algemeen)
Was ooit een tip van de neuroloog.

I wished.... Ik slik dan ook nog naast 4x dgs 1000 mg paracetamol en 3x dgs 50 mg diclofenac, 3 dd tramadol, maar dan kan je me nog steeds onder het bloembed schoffelen.

MarjanB

Re: Al 3 dagen hoofdpijn.. Wat werkt..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:42

Ze hebben bij de kruitvat ook paracetamol liquicaps :D zijn ideaal!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:48

...als ik mij de officiële standaard goed herinner: migraine mag maximaal 3 dagen duren
en mag niet afwijken van het patroon dat een mens heeft (migraine verloopt per persoon min of meer hetzelfde).
Zo nee: ga naar de HAP.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:43

zo blijkt maar weer, wat werkt is heel persoonlijk. Bij mij doet paracetamol/ibuprofen helemaal niks tegen de hoofdpijn. Maar de paracetamol/caffeine werkt ook niet preventief bij mij, ik voel de hoofdpijn aankomen maar te vroeg de pijnstilling slikken werkt helaas ook niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:48

Hoofdpijn is bijzonder.
En werkt volgens mij bij iedereen anders.
Ik gebruik altijd ibuprofen liquid. Hielp ook toen mijn verstandskiezen eruit waren gesloopt. Werkt redelijk snel en goed door te slikken.
Neurofen heeft bij mij nooit iets gedaan.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:03

Ik heb vaak rondom mijn ongesteldheid drie dagen erge hoofdpijn, tegen migraine aan. Het vreemde is dat vrijwel geen pijnstiller helpt, maar het altijd standaard drie dagen duurt en dan weer weggaat. De eerste keren dacht ik dat het toeval was. Maar het is alle keren precies hetzelfde. Heb er laatst eens wat over gelezen en het is een migraine verwante hoofdpijn en duurt inderdaad meestal "maar" drie dagen...

Wat mijn pijn iets kan verlichten is het masseren van mijn oor(lelletje). Je moet dan vanaf je lelletje over het buitenste randje van je oor voelen waar je de hoofdpijn voelt (raar gezegd maar zo werkt het echt) en die plek dan masseren. Vaak straalt bij mij de pijn naar de achterkant van mijn hoofd naar mijn nek en sinds kort heb ik een "back on track" nekkraag en die geeft een soort infra rood straling en dit lijkt mijn hoofdpijn ook wat te verlichten. Tsja, omdat niks hielp ben ik ook wat gaan rond zoeken :o

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:20

Toch wel ‘raar’ om te lezen dat voor iedereen een ander medicijn of medicijncombinatie werkt. Hoofdpijn is blijkbaar toch iets lastigs.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:16

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 03:11

Heb je je ogen al eens laten checken door de optichien?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:09

Hier ook vaak last van hoofdpijn
Ik ben nog zoekende in de medicijnen wat goed helpt maar gebruik een koel element uit de vriezer om mijn hoofd te koelen en dat maakt het vaak al wat draagzamer

Verder kan je uitzoeken waar het vandaan komt. Opticien idd, komt het door stress? Is het hormonaal?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:11

LoveUggs schreef:
Sourire schreef:
Ik doe paracetamol altijd in 4'en breken, desnoods nog kleiner, en dan in bijv. ontbijtkoek. Eerst die koek kauwen tot je het normaalgesproken door zou slikken, paracetamol in je mond en in een stuk koek duwen, voor het idee nog een paar keer kauwen en dan niet denken en slikken. Ken het probleem. :')

Dat is een goede zeg!

Ik heb net een uur paard gereden en voor nu is het weg
*zoekt een stuk hout om af te kloppen*

Ik ga bij het Kruidvat eens op zoek naar exedrin! Bedankt voor de tips! Hoop dat ik gewoon lekker slaap vanacht :+ en dat het weg blijft.

Heb er te vaak last van helaas. Zelfs al eens bloed voor laten prikken. Als ik nog eens naar de HA ga, ga ik eens vragen of er nog iets voor te krijgen is. Heb er standaard last van tijdens de menstruatie, zo erg dat het naar mijn idee migraine is, ben dan ook echt niet lekker en lig met een kussen op mijn hoofd op de bank :+

Ben je wel eens bij een fysiotherapeut geweest?

Ik had ook enorm veel hoofdpijn. Mijn spieren in mijn schouders en nek zaten vast. Eerste fysio maakte alleen los. Daarna vond ik er 1 die ook kraakt en enorm goed loshaald en toen was ik er zo vanaf heel erg fijn.

En van mijn hooikoorts en huisstofmijt allergie krijg ik ook hoofdpijn

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 15:46

Ik ben inderdaad al eens langs de opticien geweest om mijn ogen te laten meten. Beiden ogen -0.25, dus niet per se nodig. Wel werd er gezegd dat ik hele gevoelige ogen heb en ik de minste verandering in mijn zicht al heel snel door heb. Ik ben van plan binnenkort nog eens bij een andere opticien te laten meten en kijken wat daaruit komt. Wellicht dat ik wacht op een leuke actie en dan een bril aan schaf, merken we snel genoeg of het verschil maakt! :j

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:50

Als ik dit heb neem ik een zakje aspegic 1000, dan doe ik een dutje en als het dan niet over is neem ik een paar uur later nog een zakje. Helpt mij bijna altijd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:54

LoveUggs schreef:
Ik ben inderdaad al eens langs de opticien geweest om mijn ogen te laten meten. Beiden ogen -0.25, dus niet per se nodig. Wel werd er gezegd dat ik hele gevoelige ogen heb en ik de minste verandering in mijn zicht al heel snel door heb. Ik ben van plan binnenkort nog eens bij een andere opticien te laten meten en kijken wat daaruit komt. Wellicht dat ik wacht op een leuke actie en dan een bril aan schaf, merken we snel genoeg of het verschil maakt! :j

Deze week bij Hans Andere nog, betaal je alleen het montuur. Leuk om eens te proberen. Uit ervaring weet ik dat zelfs een kwart puntje sterkte enorme hoofdpijn kan veroorzaken.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:04

Tegen migraine-achtige hoofdpijn helpt bij mij Saridon of Sanalgin goed (propyfenazon, paracetamol en coffeïne). Pure paracetamol helpt dan niet, maar deze combinatie wel.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:22

Ik had als puber ook maar een klein verschil geloof het zelfde als jou. Kreeg daar ook hoofdpijn van.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:32

5 dagen in de week hoofdpijn. Tot ik magnesiumtabletten ging slikken. Nu hooguit 1x per week nog hoofdpijn.
Ben nu even gestopt met de magnesium om daadwerkelijk te ontdekken of magnesium de veroorzaker van hoofdpijn is. Maar wat een verademing om geen hoofdpijn meer te hebben. Ik slikte ibuprofen en als dat niet werkte naproxen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:35

Ben je al bij een arts geweest?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:54

Hier ook heeel veel last van hoofdpijn. Bij mij werkt niks buiten excedryn. Speciaal voor migraine en heftige hoofdpijn. Als ik echt migraine heb dan neem ik iets anders en helpt excedryn ook niet meer. Hopelijk is het snel over!