Te hoog prolactine (hormoon)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:14

Ja dat is even slikken zeg! Laat het even allemaal bezinken en vergeet niet dat je baas over je eigen lijf bent.
Hou maar op over afvallen :(:)

Nele80

Re: Te hoog prolactine (hormoon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:44

Moet je nuchter zijn om prolactine te laten testen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:53

Nele80 schreef:
Moet je nuchter zijn om prolactine te laten testen?

Nee, het tijdstip van de dag waarop geprikt wordt kan de uitslag wel licht beinvloeden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:21

Dubbel...aan de ene kant fijn dat er niks groters zat oid maar je hebt nu nog niks waar ze wat mee kunnen :(:) Hebben ze ook weer prolactine geprikt hoe hoog het nu was?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:13

Ja precies.. Aan de eene kant fijn dat het niet is 'ernstigs' is, maar ik heb ook niet echt concrete plannen hoe nu verder..
Ja mijn prolactine was nog steeds licht verhoogd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:35

Als er sprake is van PCO kan een diëtist met echt goed (!) verstand van insulineresistentie helpen met afvallen. Moeilijk afvallen gaat vaak sameb met pcos.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:05

Ja precies ik heb daar dus ook problemen mee...

In elk geval weet je nu wel meer, TS, en dat is altijd beter dan ongerust zijn omdat je niet precies weet wat er aan de hand is....

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 20:27

Ja precies! Leuk is het niet, maar er zijn ook ergere dingen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:00

Inderdaad afspraak bij goede diëtiste maken misschien kunnen ze je daar voor bij ziekenhuis doorverwijzen ? Is natuurlijk makkelijk gezegd proberen af te vallen en zoek het maar uit beetje begeleiding is dan wel fijn.
En misschien iets van dit gaan proberen maar zou ik wel eerst met diëtiste overleggen.
https://www.newpharma.nl/energetica-nat ... gJtNvD_BwE

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:15

Ik heb zojuist bloed laten prikken. Ik laat onder andere prolactine bepalen omdat er vocht uit mijn tepels komt. Omdat ik eigenlijk altijd pijnklachten heb wil ik ook een reuma onderzoek doen. Ook ontstekingswaarden zullen bepaald worden en mijn leverwaarden. Vrijdag mag ik bellen voor de uitslag.
Ik heb ook pco en qua voeding lukt het voor mij het best om koolhydraten te minderen, al blijft afvallen ook dan heel moeilijk. Ik geef zelf voedingsadvies maar de meeste van mijn cliënten vallen beter af als ik. Buiten het afvallen voelt mijn lichaam wel beter als ik meer op mijn voeding let.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:18

Mijn prolactine is licht verhoogd en ook ontstekingswaarden zijn iets verhoogd. De huisarts was heel tevreden met het resultaat en mijn resem klachten heeft zij weggeveegd. Ik blijf achter zonder oorzaak te weten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:37

Hele 80 als je het niet vertrouwt vraag je doorverwijzing naar de Endo.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:25

Ik ben benieuwd hoe het met de anderen gaat?

Bij mij is inmiddels een microprolactinoom gevonden van 0,9 cm. Vanaf vanavond beginnen met de norprolac. Vind het wel spannend. De bijwerkingen lijken niet zo heel fijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:32

Jeetje Eleodoras, je zal geschrokken zijn!
Word je niet geopereerd daaraan?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:22

De bijwerkingen zijn ook gewoon niet fijn. Eerste half jaar niet kunnen ontbijten ( en vaak bleef de lunch een ook niet in ). Nschtmerrries, duizelig. Hele dagen misselijk. Bijna iedere bijwerking wel gehad.

Maar, mijn alternatief was een dodelijke hartritme stoornis.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:06

Wat balen Eleadoras..
Vond norprolac een drama maar de een reageert er anders op dan de ander..wel altnernatief gekregen toen...die zijn er wel gelukkig. Sterkte

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:25

Mijn arts ziet veel goede resultaten met norprolac (een operatie is sowiezo niet over gesproken gezien ik geen hoofdpijn/oog klachten heb). Ik moet de komende 6 dagen opbouwen tot 75mg. Welke dosis hadden jullie?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:33

Ik heb op 150 gestaan, nu gaat het goed met 75. Heb een hele lange tijd wekelijks moeten laten prikken en aangezien het nu stabiel lijkt te blijven, prik ik 1x per maand op prolactine.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:38

Ik ben sinds gister over op 75mg Norprolac en ik heb weinig last van de bijwerkingen. Enkel de eerste dag was ik enorm suf. Daarintegen voel ik me nu wat gejaagd, mijn hartslag is ook verhoogd (snachts ook, soms wel 10 slagen pm) en ik twijfel of ik dit moet melden. Ik denk dat ik toch even bel met de poli. Het gekke is wel dat ik deze 'bijwerking' nergens kan vinden

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:45

Je kan ook altijd even met je apotheker overleggen. Gewoon bellen naar de apotheek en je vraag voor leggen daar zijn ze ook voor.
Als de assistente het antwoord niet weet overlegd ze met apotheker .

Heb even snel gekeken op onze info site en verhoogde hartslag staat inderdaad niet genoemd ook niet bij de bijwerkingen die minder vaak voor komen.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:03

Hoi! Hoe gaat het bij jullie? Mijn prolactinewaarde is na 6 weken Norprolac gedaald van 115 naar 94 (zoiets). Vanaf vandaag ga ik 150mg slikken want het moet nog minstens de helft worden. Dat in combinatie met afvallen zou er voor moeten zorgen dat ik weer een normale cyclus krijg (en ik hopelijk ook zwanger kan worden..)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:12

Wat zijn de richtlijnen? Ik heb ooit mijn gynaecoloog flink laten schrikken toen ik telefonisch mijn prolactine doorbelde die bij de huisarts was gemeten. ‘ 450, dus goed ‘ ( moest onder de 500 zitten ) ziekenhuis gebruikte waardes tussen de 0 en de 10.

Hier zit ik al maanden goed en daardoor ook geen hartkloppingen meer. Menstruatie is voor het eerst ook redelijk goed. Nog erg onregelmatig, maar ben nog geen weken achter elkaar ongesteld geweest.

Hopelijk heb je snel een normale cyclus en kan je zwanger worden!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:41

Fijn dat er verbetering in zit!
Hopelijk lukt het straks gewoon zwanger te worden..

Die referentiewaarden van prolactine verschillen nog al indd...net wat ze gebruiken
Kan ook niet echt vinden waarom dwt is en hoe dat zit..ben wel benieuwd eigenlijk.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:34

Ik heb het vandaag eens gevraagd. Een normale waarde ligt rond de 24 zei m'n gyneacoloog. Ik kan dit ook nergens terugvinden op internet (alleen hele grote getallen). Hij wil dat mijn waarde rond de 45 komt in de komende 4 weken, dan was hij al heel tevreden.

@Romy fijn dat het bij jou nu goed zit!