Ziektewet, wat doe je privé?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 17:44

Ocean_Child schreef:
Je vraag ging niet over het schoonmaken van je huis, maar over het oppakken van een fysiek intensieve hobby. Daarbij heeft een lichamelijke ziekte niets met een psychische ziekte als burn-out te maken. Deze vergelijking gaat imo niet op.

Oké, dus jij bent van mening dat wanneer de focus volledig en alleen maar op het werk ligt (zou dat het geval hier moeten zijn, zou ik mijn huishouden achterstellen, vanzelfsprekend), je geen stress in de hand werkt en de daarop volgende, soms onvermijdelijke burn-out?

Ik denk dat de manier waarop jij het herstel het liefst ziet geschieden, dit namelijk onvermijdelijk maakt...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:48

bigone schreef:
Ocean_Child schreef:
Tenzij je extreem zwaar lichamelijk werk hebt, zou ik het als werkgever niet accepteren dat je wel vindt dat je kan paardrijden en shoppen, maar niet kan werken. Zou ik er achter komen dat een werknemer op deze manier met zijn/haar door mij betaalde (!) ziektedagen omgaat, zou diegene heel snel een andere baan kunnen gaan zoeken...
Edit: als je je goed en energiek genoeg voelt om naar je paard te gaan, waarom gebruik je dan niet eerst die energie om vaker te gaan werken?

Dit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Mijn man heeft geestelijk zeer inspannend werk, hij is ooit een poosje thuis geweest en ging elke dag een uur fietsen en in de middag hardlopen. Koppie leegmaken. Intensiteit van je werk is niet altijd bepalend voor wat je wel en beter niet kunt doen in de ziekte wet. Een gebroken been is duidelijk en daarmee had ts prima de hele dag op kantoor kunnen zitten, Pfeiffer is iets heel persoonlijks en ongrijpbaar, alleen tijd en doelbewust bezig zijn met beter worden, net als bij een burn-out of de ouderwetse benaming overspannen. Hier kun je niet een wel of niet doen aan hangen. Maar ts, geniet van je paard, ga rustig een half uur bakhobbelen om te zien hoe je lichaam zich houd maar zet die wedstrijden gewoon uit je hoofd.

Bij een werknemer die wegens een burn-out/overspannen of andere psychische klachten thuis zit, zou ik als werkgever sporten als ontspanning zeker toejuichen. In ts haar geval gaat het om lichamelijke klachten. Ts zit thuis vanwege een lichamelijke ziekte en dan vind ik het onacceptabel als ze wél kan paardrijden, maar niet kan werken. Dat zou er bij mij dus niet in gaan...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:50

Ocean_Child schreef:
Tenzij je extreem zwaar lichamelijk werk hebt, zou ik het als werkgever niet accepteren dat je wel vindt dat je kan paardrijden en shoppen, maar niet kan werken. Zou ik er achter komen dat een werknemer op deze manier met zijn/haar door mij betaalde (!) ziektedagen omgaat, zou diegene heel snel een andere baan kunnen gaan zoeken...

Voor de goede orde: dit is tegen de wet, en kan je als werkgever behoorlijk in de problemen brengen. En als werkgevers hun werknemers zo behandelen zou ik altijd aanraden om daar ook tegenin te gaan. (Niet als het niet hoeft. Maar wel als je mensen probeert te ontslaan wegens ziekte van je werknemer gecombineerd met eigen vooroordelen en te korte conclusies.)

Ten tweede: werken kan heel goed zwaarder zijn dan iets wat je voor hobby doet, ook als de hobby fysiek zwaar is en werk niet. Als niet-medicus die niet het hele verhaal kent kun je dat van de buitenkant ook niet zien. Dit is iets voor de bedrijfsarts

Ten derde: je hebt mensen werken. En mensen hebben niet als hoogste doel om alles ten dienste van hun werkgever te stellen, maar om als mens te leven. Dus in contact met anderen, in het invullen van hun tijd etc. Werk is daar een onderdeel van maar NIET het enige.
Daar heb je ook voordeel van, want mensen zijn ook creatief en loyaal (als je ze die ruimte geeft.) Dat vereist ruimte voor de hele persoon.

Daarbij valt me op dat er vaak meteen gekeken wordt naar 'oh, als je werknemer bent en je bent ziek maar doet wel dit dan...' zonder te kijken naar wat die werknemer eigenlijk toevoegt aan jouw bedrijf. Je zou ook kunnen denken: "is dit een werknemer die over het algemeen betrouwbaar is en goed werk levert? Dan vertrouw ik er ook op dat ze dit goed in kan schatten."

Uiteindelijk is de kans bovendien groter dat iemand bij teveel pushen snel weer uitvalt en dan langduriger, en ook dat is voor jou als werkgever alleen maar ongunstiger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 17:51

bigone schreef:
Ocean_Child schreef:
Edit: als je je goed en energiek genoeg voelt om naar je paard te gaan, waarom gebruik je dan niet eerst die energie om vaker te gaan werken?

Dit is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Mijn man heeft geestelijk zeer inspannend werk, hij is ooit een poosje thuis geweest en ging elke dag een uur fietsen en in de middag hardlopen. Koppie leegmaken. Intensiteit van je werk is niet altijd bepalend voor wat je wel en beter niet kunt doen in de ziekte wet. Een gebroken been is duidelijk en daarmee had ts prima de hele dag op kantoor kunnen zitten, Pfeiffer is iets heel persoonlijks en ongrijpbaar, alleen tijd en doelbewust bezig zijn met beter worden, net als bij een burn-out of de ouderwetse benaming overspannen. Hier kun je niet een wel of niet doen aan hangen. Maar ts, geniet van je paard, ga rustig een half uur bakhobbelen om te zien hoe je lichaam zich houd maar zet die wedstrijden gewoon uit je hoofd.

Ik ben blij dat jij het anders ziet, bigone!

Wedstrijden heb ik nog niet opgegeven, maar uit mijn hoofd zetten gaat nog niet gebeuren. Ik leef met doelen. Ik had me als doel gesteld om 11 maart weer te beginnen met werken, dat is gelukt. Ik stelde me amper een week na mijn SEH bezoek als doel een stuk te gaan fietsen, dat is gelukt. Lukt iets niet, ook geen probleem, dan is alles af te zeggen.

Misschien ook een voortvloeisel uit het feit dat mijn hele sociale leven is ingestort, min of meer... Iedereen is bang om ziek te worden lijkt het wel. :roll:
Voordat ik ziek werd had ik namelijk helemaal nog niets gepland, of er over nagedacht. O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:53

Shadow0 schreef:
Daarbij valt me op dat er vaak meteen gekeken wordt naar 'oh, als je werknemer bent en je bent ziek maar doet wel dit dan...' zonder te kijken naar wat die werknemer eigenlijk toevoegt aan jouw bedrijf. Je zou ook kunnen denken: "is dit een werknemer die over het algemeen betrouwbaar is en goed werk levert? Dan vertrouw ik er ook op dat ze dit goed in kan schatten."

Uiteindelijk is de kans bovendien groter dat iemand bij teveel pushen snel weer uitvalt en dan langduriger, en ook dat is voor jou als werkgever alleen maar ongunstiger.

Ik ken dus iemand die psychisch ziek was en naar een feestje ging. Daarvan had ze op FB een foto gezet en haar werkgever bleek haar FB in de gaten te houden om te kijken of ze wel echt ziek was. Aan de hand van die foto is ze op staande voet ontslagen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:55

Let wel even op dat je niet zo planmatig te werk gaat, dat is namelijk niet de manier en juist wel de manier om veel en vaak over je grenzen te gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:55

Cayenne schreef:
Shadow0 schreef:

Ik ken dus iemand die psychisch ziek was en naar een feestje ging. Daarvan had ze op FB een foto gezet en haar werkgever bleek haar FB in de gaten te houden om te kijken of ze wel echt ziek was. Aan de hand van die foto is ze op staande voet ontslagen...

Die situatie heb ik ook meegemaakt, was echt te belachelijk voor woorden. Heb het ook aangevochten en gelijk gekregen, maar naar contractverlenging een maand later kon ik uiteraard fluiten

Verder zijn er idd regels; je mag best wat dingen doen, maar geen dingen die je herstel naar werk in de weg staan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:56

Cayenne schreef:
Shadow0 schreef:

Dan is daar ongetwijfeld nog een heel verhaal bij want dit kan en mag een werkgever helemaal niet.

Cayenne

Re: Ziektewet, wat doe je privé?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:00

Het mag idd niet maar het gebeurt wel.
Ze werkte overigens in een kas, dus de agrarische sector.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:00

Cayenne schreef:

Heel onwenselijk. (En volgens mij houdt het meestal geen stand in de rechtzaal tenzij er ook andere omstandigheden zijn, maar dan is de schade natuurlijk wel gedaan. Ontslag op staande voet plus alle gedoe van aanvechten en dergelijke is wel een vrij zekere manier om te maken dat iemand een flinke terugval krijgt en helemaal niet meer aan het werk kan of flink zwaardere zorg nodig heeft.)

Het suffe is ook dat door zulke normen normaal te maken, je uiteindelijk alleen maar meer mensen uitsluit ipv aan het werk houdt. Op korte termijn voelt het vast heel fijn voor die werkgever, maar op langere termijn is het alleen maar nadeliger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:00

bigone schreef:
Let wel even op dat je niet zo planmatig te werk gaat, dat is namelijk niet de manier en juist wel de manier om veel en vaak over je grenzen te gaan.

Ik plan uiteraard niet op een manier dat ik iets ook daadwerkelijk verplicht moet volbrengen, gaat het niet, dan gaat het niet, ook geen ramp.
Maar ik hou wel rekening met wat ik wil doen, en dat betekent op vrije dagen voor 2 dagen koken. Zou dat op zo'n dag niet gaan, dan kan ik altijd bij mijn ouders terecht natuurlijk. Ik zorg ervoor dat er altijd een uitweg is.

Ik wil echt voorkomen dat ik (te ver) over mijn grenzen ga. En hou ook alles qua eten in de perken. Geen dingen die slecht voor de lever zijn, zorgen dat ik veel afvalstoffen kwijt raak etc. Het lichaam zo gezond mogelijk houden vind ik daarbij erg belangrijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:02

Cayenne schreef:
Het mag idd niet maar het gebeurt wel.
Ze werkte overigens in een kas, dus de agrarische sector.

Te veel mensen gaan er denk ik ook niet tegenin, helaas...
Ik heb ook eens een werkgever gehad die het niet nodig vond om mij een ontslagvergoeding te betalen waar ik recht op had. Die man probeerde echt kromme dingen recht te banketstaaf. Maar heeft zich behoorlijk in mij vergist.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:06

Zij ging er geloof ik ook niet tegen in omdat dat te veel energie zou kosten en ze wilde na dat gedoe ook niet meer terug.
Maar eigenlijk is het bizar dat zo'n werkgever er gewoon mee weg komt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:13

Als een van mijn medewerkers met de klachten zou zitten die jij beschrijft zou ik voorstellen om op je werkdagen een aantal uur te komen werken (4-6 uur) en verder je rust te nemen. Dan wel wat ontspanning zoeken bij je paard maar ik vind dat je al behoorlijk veel doet. Je slaapt overdag niet meer?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:16

Cayenne, ja, frustrerend. Daarvoor zijn vakbonden denk ik toch nog je beste vangnet. (Die hebben mij ook geholpen toen een werkgever probeerde te claimen dat het logisch was dat ik geen vakantiedagen opbouwde tijdens mijn ziekte (terwijl ik gedeeltelijk aan het werk was), maar hij ze wel mocht afschrijven. Nee dus.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:17

Cayenne schreef:
Zij ging er geloof ik ook niet tegen in omdat dat te veel energie zou kosten en ze wilde na dat gedoe ook niet meer terug.
Maar eigenlijk is het bizar dat zo'n werkgever er gewoon mee weg komt.

Begrijpelijke overweging :j Sowieso in zo'n situatie moet je echt voor jezelf kiezen... Er is al genoeg dat energie kost, waarom nog zo'n mentale strijd aan gaan?

Vrijdag komt mijn contactpersoon van het uzb op mijn werk, heeft mij al uitgenodigd voor een bakkie. Dus haar wil ik het ook even voorleggen. En vrijdagmiddag als ik thuis ben belt mijn casemanager weer om te vragen hoe het is gegaan deze week. Dan leg ik het haar ook wel even voor.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:22

Janine1990 schreef:
Ocean_Child schreef:
Je vraag ging niet over het schoonmaken van je huis, maar over het oppakken van een fysiek intensieve hobby. Daarbij heeft een lichamelijke ziekte niets met een psychische ziekte als burn-out te maken. Deze vergelijking gaat imo niet op.

Oké, dus jij bent van mening dat wanneer de focus volledig en alleen maar op het werk ligt (zou dat het geval hier moeten zijn, zou ik mijn huishouden achterstellen, vanzelfsprekend), je geen stress in de hand werkt en de daarop volgende, soms onvermijdelijke burn-out?

Ik denk dat de manier waarop jij het herstel het liefst ziet geschieden, dit namelijk onvermijdelijk maakt...

Ik ben van mening dat je focus zou moeten liggen op herstel en zolang jij je niet goed voelt, zou je zeker niet aan het werk moeten gaan. Jij geeft echter aan dat je niet vermoeid bent en je eigenlijk prima voelt. Hoezo zou je dan wél je hobby oppakken en níet je werk? Omdat je een burn-out kan krijgen? Waarvan dan?!
Je hebt een fysieke ziekte (gehad?), hoezo zou je dan niet gewoon naar je werk gaan als je die fysieke klachten niet meer hebt? Waarom niet eerst je werk een dagje uitbreiden en kijken hoe dat gaat?
Of ga eerst met je arts praten. Vraag wat hij van je lichamelijke toestand vindt. En of hij het met je eens is dat paardrijden geen kwaad kan, maar naar je werk gaan nog niet kan?

Nogmaals; als werkgever zijnde zou ik dit soort acties (op eigen houtje beslist) absoluut niet kunnen waarderen. Als je arts het op deze manier aanraadt is dat een ander verhaal. Je hebt een fysieke aandoening, geen psychische. Ík zou me enorm in de maling genomen voelen...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:26

Het feit dat haar sociale leven is ingestort omdat mensen bang zijn ziek te worden, is dus volgens Ocean_Child geen meespelende psychische factor in haar herstel. Ik denk dat dat wel zo is. Ik denk ook dat balancerend zowel hobby als werk oppakken beter werkt dan alleen werk oppakken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:27

MyrtheJ schreef:
Als een van mijn medewerkers met de klachten zou zitten die jij beschrijft zou ik voorstellen om op je werkdagen een aantal uur te komen werken (4-6 uur) en verder je rust te nemen. Dan wel wat ontspanning zoeken bij je paard maar ik vind dat je al behoorlijk veel doet. Je slaapt overdag niet meer?

Nee, de moeheid waar iedereen het over heeft, heb ik nauwelijks gehad.
Ik kreeg op 31 januari koorts, de week daarna heb ik halve dagen gewerkt en thuis weinig gedaan. De week daarna werd ik nog zieker en lag ik overdag wel af en toe te slapen.
Nog een week later kwam ik in het ziekenhuis terecht en ik denk dat ik toen een dag of 5 heb gehad dat ik overdag nog even ging slapen. Maar op den duur wilde dat niet meer...

Ik word sowieso niet echt heel moe ofzo, het is meer dat ik na een paar uur iets doen even moet gaan zitten en daarna niet al te pittige dingen meer moet gaan doen.
Gisteravond bijvoorbeeld (heb mijn paard de benen geschoren, gelongeerd, een pakketje weggebracht, een paar boodschappen gedaan, bloemen gehaald, gestofzuigd, ovenschotel gemaakt) bedacht ik me ineens dat ik wel even aan een tuinontwerp kon gaan zitten. Maar dat ging gewoon niet. Ik kon er niet goed meer over nadenken. Daar stokt het meer ofzo.
Een hersenloos spelletje is dan wel goed te doen. Maar verder werkt alles niet meer.

Nu was het dat tuinontwerp, maar zo zou het ook gaan met het stofzuigen bijvoorbeeld, of wat dan ook.
Ik weet niet of dat de concentratie is, of de energie. Ik voel me ook eigenlijk helemaal niet leeg.
Vorige week woensdag bijvoorbeeld, nog even op verjaardag na het werk. Geen enkel probleem. Ook al zijn er wat vreemden, ik was de volgende dag best wel fit.
Het is bij mij echt gewoon: "Het wil niet meer."

Beste voorbeeld is denk ik nog de eerste keer dat ik weer op stal kwam. Ik wilde graag de manen even opnieuw vlechten en daarvoor wassen. Gezien wat ik de week ervoor had gedaan, ging dat prima lukken (twee weken na het ziekenhuis was dit). Eigenaar wilde natuurlijk even een praatje maken, kwam nog iemand op stal die wilde ook graag even kletsen. Paard was wat onrustig, die wilde eten natuurlijk. En ik kwek maar wat graag door. Paard klaar, en toen voelde ik me een soort van leeg. Toen wist ik dat ik naar huis moest gaan. Dat ik dan nog 20km moet rijden, is geen enkel probleem. In de auto kan ik grotendeels op de automatische piloot en eenmaal thuis ben ik weer een stuk fitter.

Zou ik nu mijn eigen werk gaan doen, hebben ze niets (nouja, niet genoeg) aan mij met een paar uur per dag. Daarnaast zou ik elke dag zo enorm leeg worden getrokken, dat ik stuk ga lopen.
Opdrachtgever heeft me daarom eerst ook op een andere plek gezet. Vrijdag heb ik voor het eerst mijn eigen werk weer gedaan en dat was echt heel erg pittig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:31

Ocean_Child schreef:
Ik ben van mening dat je focus zou moeten liggen op herstel en zolang jij je niet goed voelt, zou je zeker niet aan het werk moeten gaan. Jij geeft echter aan dat je niet vermoeid bent en je eigenlijk prima voelt. Hoezo zou je dan wél je hobby oppakken en níet je werk? Omdat je een burn-out kan krijgen? Waarvan dan?!
Je hebt een fysieke ziekte (gehad?), hoezo zou je dan niet gewoon naar je werk gaan als je die fysieke klachten niet meer hebt? Waarom niet eerst je werk een dagje uitbreiden en kijken hoe dat gaat?
Of ga eerst met je arts praten. Vraag wat hij van je lichamelijke toestand vindt. En of hij het met je eens is dat paardrijden geen kwaad kan, maar naar je werk gaan nog niet kan?

Nogmaals; als werkgever zijnde zou ik dit soort acties (op eigen houtje beslist) absoluut niet kunnen waarderen. Als je arts het op deze manier aanraadt is dat een ander verhaal. Je hebt een fysieke aandoening, geen psychische. Ík zou me enorm in de maling genomen voelen...

Uhm... in een van mijn eerste reacties is te lezen waarom ik nog niets met een arbo-arts kan bespreken. En later ook wanneer ik dat wel kan. :)

Edit: Tevens reeds aangegeven hoeveel ik op dit moment werk.

Ik vind het absoluut een interessante discussie, nouja, voornamelijk interessant dat je er zo in staat. Waarbij het lijkt alsof je van mening bent dat psychische gesteldheid geen enkele toegevoegde waarde heeft voor de fysieke gesteldheid. En daarmee dus ook geen bepalende factor is in herstel.
Voor mij natuurlijk goed om te weten dat er mensen zijn die er zo over denken, dan weet ik in ieder geval hoe ik iets het beste kan brengen, zonder dat ik verkeerd wordt geïnterpreteerd. :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:36

Ik heb zelfhaat al keer in ziektewet gezeten. Een keer half jaar. Mocht zolang geen volledig belast werk doen. Dus eigen werk was onmogelijk.
Ben toen wanneer ik wat mobieler was en auto kon rijden wel vervangend werk gaan doen en ook langzaam eigen werk maar niet belastbaar.
Toen netjes ook aan gehouden mbt paardrijden ed.

Latere keer kon ik wel eerder paardrijden. Vond dit ook lastigen ging tegen mijn gevoel. Dit besproken met arbo en leiding gevende. Reactie van mijn leiding gevende.... doe aub ook je eigen ding anders houd je het ook niet vol. Als je alleen maar je werk doet en thuis niets meer kan heb je geen leven en lig je er later net zo snel weer uit.

Ik denk wel dat het oer situatie anders is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:43

Jij voelt het beste wat je lijf aankan.

En ik denk dat ontspanning nodig is om weer met spanning op werk om te kunnen gaan.

Mijn man zit met en burnout gedeeltelijk thuis.
Het werken gaat steeds beter.
In de tuin klussen hielp hem zijn hoofd leeg te maken.
En ergens lunchen vond hij prettig.

Natuurlijk wil zijn baas hem zsm weer volledig aan het werk.
Maar soms heeft ziek zijn tijd nodig.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:43

Allereerst is het geheel afhankelijk waarvoor je in de ziektewet zit.

Met een gebroken been bv ga je geen lichamelijk inspannende activiteit doen. Dan belemmer je het herstel.

Bij jou is het dan in dit geval de ziekte van Pfeifer.
Dan is balans belangrijk
Niet te veel zodat je je eigen herstel niet in de weg zit
Maar met de hele dag op bed liggen om maar wat te noemen zit je ook je eigen herstel in de weg

Mijn persoonlijke ervaring is ook dat als jij in gesprek blijft met bedrijfsarts en je leidinggevende dat best heel veel kan.
In mijn geval heeft mijn leidinggevende destijds best een belangrijke rol gespeeld in het krijgen van huishoudelijke hulp.
Maar ook mocht ik bv de stad rustig in zolang ik mijzelf maar niet forceerde
De deur uit gaan om met de honden te wandelen werd juist ook aangemoedigd

Toch blijft het gewoon lastig. Inmiddels ben ik duurzaam afgekeurd (IVA). Wat voelde ik mij raar dat ik nu bv wel dagbesteding op een zorgboerderij doe. Is immers ook “werk”. Ik krijg ook nog steeds huishoudelijke hulp. Volg weer therapie, nu met een juiste diagnose. Rijd aangepast paard. Heb nog steeds individuele begeleiding. Maar inmiddels weet ik ook dat veel met acceptatie te maken heeft. Op een normale manege rijden zit er voor mij niet in ivm mijn problematiek. Ik kan functioneren op de zorgboerderij omdat ze daar rekening houden met mijn beperkingen en ik dus gewoon mijzelf kan zijn zonder op mijn tenen te lopen. Sterker gezegd ik word soms even alleen aan het werk gezet bij de paarden om tot rust te komen. Ik moet opletten dat ik bv geen twee activiteiten op 1 dag en zeker niet achter plan. Dat ik meer rust nodig heb dan een gezond functionerend persoon etc.
En alles draait dus nog steeds om balans en aanpassingen en dan nog blijft het moeilijk om het leefbaar te hebben.

Overigens ben ik afgekeurd voor een groot deel psychisch maar speelt er ook een aantal puur lichamelijke aandoeningen die eerder zullen verslechteren dan verbeteren mee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:45

MyrtheJ schreef:

Dat moet de bedrijfsarts voorstellen/bepalen, jij als werkgever hebt daar niks over te zeggen :)
Gelukkig maar dat de WG niet zomaar op de stoel van een arts kan gaan zitten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:58

Ocean_Child schreef:

Als werkgever ben ik het hiermee hartgrondig oneens. Je hebt ziek en ziek. Ze is aan het opbouwen, dat gaat goed, daartegenover moet ook ontspanning staan. Een uurtje naar je paard is van een heel andere orde qua energieverbruik dan een uur werken.