Mirena spiraal en enorme pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:29

ik heb hem toevallig afgelopen maandag laten zetten, ik ben daarna gewoon gaan werken.
heb niet meer dan gewoon wat kramp gehad.

mijn huisarts zei dat ik gelijk aan de bel moest trekken als ik heftige buikpijn kreeg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:32

Lijkt me echt niet normaal hoor.... Ik heb sinds vorige maandag, dus 9 dagen een Nova-T koperspiraaltje. Zonder verdoving aanbrengen was echt heel onprettig en heb nog een uur flinke pijn gehad die wel vanzelf over ging. Daarna nog twee dagen lang last gehad van een lichte doffe buikpijn die een uurtje duurde, maar nu toch echt helemaal niks meer....

anne_bento

Re: Mirena spiraal en enorme pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:25

Ik heb jaren geleden ook een Mirena spiraaltje laten zetten. Ook enorm veel last gehad dagen lang. Uiteindelijk is het wel over gegaan maar evengoed heel regelmatig flinke krampen die ik ervoor nooit had. Na 2 jaar heb ik dan ook besloten hem eruit te laten halen, geeft voor mij toch aan dat het niet goed zit.

Als je het niet vertrouwt zeker aan de bel trekken en een echo laten maken. Als hij goed zit en de pijn blijft, dan zou ik hem laten verwijderen en accepteren dat jou lichaam dit niet accepteert.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:08

Polly schreef:
MISTRAL94 schreef:
15 jaar? Een mirena gaat max 5 jaar mee.

Staat ook dat hij al meerdere malen vervangen is ;)

2 keer ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:12

Serenity350 schreef:
Goed gelezen. ;) Voor de snelle rekenaars onder ons zou ik dit jaar alweer aan vervanging toe zijn, maar de voorlaatste heb ik 8 jaar laten zitten doordat ik het gewoonweg steeds vergat en me vergist had in het aantal jaar. Bij het wisselen de laatste keer zei de gyneacoloog dat het niet zo erg was ook, een Mirena kan tot 10 jaar werkend blijven, maar na 5 jaar garandeerd de fabrikant de werking niet meer. Zijn advies zou dan ook technisch zijn dat je hem na 5 jaar gewoon laat vervangen, maar niet in paniek hoeft te raken als je dat vergeet.

Disclaimer: bovenstaande moet niet gelezen worden als advies om hem maar gewoon te laten zitten trouwens. ;)

Zijn inderdaad wel meer mensen die een spiraal langer hebben dan 5 jaar. Ik merkte de laatste maanden overigens wel dat het spiraal aan vervanging toe was. Menstruatie begon weer op gang te komen. Wat een ergens na jaren niet menstrueren :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:17

MISTRAL94 schreef:
Polly schreef:
MISTRAL94 schreef:
15 jaar? Een mirena gaat max 5 jaar mee.

Staat ook dat hij al meerdere malen vervangen is ;)

2 keer ;)

Kan toch. Zelfs als ze elke 5jr zou vervangen dan is hij nu aan vervanging toe ;)
Maar ze heeft hier in het topic zelf er al op gereageerd.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 12:21

Net bij de huisarts geweest, ik kon gelukkig gelijk terecht vanmorgen.
Mirena zit goed, al is hij wel erg aan de grote kant naar de mening van de huisarts. Het grootste probleem blijkt te zijn dat de baarmoedermond behoorlijk beschadigd is :\ en dat is waarachijnlijk samen met het feit dat de mirena voor mij aan de grote kant is het probleem.
Blijkbaar gebruiken ze een soort scherpe klem/tang om alles vast te houden bij het zetten, en die heeft een behoorlijke wond achter gelaten.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:24

Supertje schreef:
Mirena zit goed, al is hij wel erg aan de grote kant naar de mening van de huisarts. Het grootste probleem blijkt te zijn dat de baarmoedermond behoorlijk beschadigd is : en dat is waarachijnlijk samen met het feit dat de mirena voor mij aan de grote kant is het probleem.
Blijkbaar gebruiken ze een soort scherpe klem/tang om alles vast te houden bij het zetten, en die heeft een behoorlijke wond achter gelaten.

Oefff, dat verklaard inderdaad die pijn. Vermoed dat dat een dingetje is van; uitzitten en herstellen. Wel fijn trouwens dat je nu weet waar het vandaan komt, ipv die eeuwige onzekerheid. En super fijn om te horen dat je zo snel bij de huisarts terrecht kon. +:)+

Heel veel beterschap!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:27

Ik heb ook gedacht voor een mirena spiraal, maar na alle positieve en negatieve verhalen gelezen te hebben ben ik denk ik toch genezen en blijf bij de pil. :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:17

Supertje schreef:
Mirena zit goed, al is hij wel erg aan de grote kant naar de mening van de huisarts. Het grootste probleem blijkt te zijn dat de baarmoedermond behoorlijk beschadigd is : en dat is waarachijnlijk samen met het feit dat de mirena voor mij aan de grote kant is het probleem.

Dat klinkt niet best. Kan dat geen gevolgen hebben voor eventuele zwangerschap oid ooit?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 17:22

Matheno schreef:
Supertje schreef:

Dat klinkt niet best. Kan dat geen gevolgen hebben voor eventuele zwangerschap oid ooit?

Ik heb sowieso nooit kinderen gewild, maar de huisarts zei wel dat het echt gewoon zou moeten helen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:46

Ik kan je enkel aanraden het ding er uit te laten halen.
Zelf heb ik een koperspiraal gehad die een aantal jaar redelijk goed heeft gezeten met daarna als donderslag bij heldere hemel, acute baarmoederontsteking waardoor ik op de SEH belandde.
Wees zuinig op je lichaam en luister er naar, de klachten die jij omschrijft zijn niet oke.