Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Serenity350 schreef:Goed gelezen.Voor de snelle rekenaars onder ons zou ik dit jaar alweer aan vervanging toe zijn, maar de voorlaatste heb ik 8 jaar laten zitten doordat ik het gewoonweg steeds vergat en me vergist had in het aantal jaar. Bij het wisselen de laatste keer zei de gyneacoloog dat het niet zo erg was ook, een Mirena kan tot 10 jaar werkend blijven, maar na 5 jaar garandeerd de fabrikant de werking niet meer. Zijn advies zou dan ook technisch zijn dat je hem na 5 jaar gewoon laat vervangen, maar niet in paniek hoeft te raken als je dat vergeet.
Disclaimer: bovenstaande moet niet gelezen worden als advies om hem maar gewoon te laten zitten trouwens.
Supertje schreef:Net bij de huisarts geweest, ik kon gelukkig gelijk terecht vanmorgen.
Mirena zit goed, al is hij wel erg aan de grote kant naar de mening van de huisarts. Het grootste probleem blijkt te zijn dat de baarmoedermond behoorlijk beschadigd isen dat is waarachijnlijk samen met het feit dat de mirena voor mij aan de grote kant is het probleem.
Blijkbaar gebruiken ze een soort scherpe klem/tang om alles vast te houden bij het zetten, en die heeft een behoorlijke wond achter gelaten.
Supertje schreef:Net bij de huisarts geweest, ik kon gelukkig gelijk terecht vanmorgen.
Mirena zit goed, al is hij wel erg aan de grote kant naar de mening van de huisarts. Het grootste probleem blijkt te zijn dat de baarmoedermond behoorlijk beschadigd isen dat is waarachijnlijk samen met het feit dat de mirena voor mij aan de grote kant is het probleem.
Blijkbaar gebruiken ze een soort scherpe klem/tang om alles vast te houden bij het zetten, en die heeft een behoorlijke wond achter gelaten.
Matheno schreef:Supertje schreef:Net bij de huisarts geweest, ik kon gelukkig gelijk terecht vanmorgen.
Dat klinkt niet best. Kan dat geen gevolgen hebben voor eventuele zwangerschap oid ooit?