Gouden tips bij pluishaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Gouden tips bij pluishaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:02

Ik had voorheen haar tot vlak boven mijn billen, en ook heel dik, zwaar haar. Sinds een ruim hald jaar is het net iets langer dan schouderlengte en ik had nooit verwacht dat ik er oprecht blij mee zou zijn. :+ ik was mijn haar al heel lang met syoss shampoo en conditioner, en dit is voor mij hetgeen dat goed werkt. Ik kan mijn haren fatsoenlijk uitkammen, maar ook hier blijft het pluizen. Voorheen was dit mijn haar;
Shoot 2 jaar terug
Afbeelding

Shoot 3 a 4 jaar terug
Afbeelding

Op beide foto's ontzettend veel mouse en haarlak erin (syoss) om het zo min mogelijk te laten pluizen.

En mijn haar nu, een klein toefje mouse, hier is het net droog geföhnt. Ik ben er erg blij mee!
Afbeelding

Waar ik nog wel tegenaan loop; op mijn werk moet mijn haar vast, in een staart/knot (vlechten gaat niet meer :+), en als het net gewassen is staat het binnen een uur overeind.
Binnenkort ga ik met mijn kapster mee naar een knipcursus voor modellen met krullen (hoe je het beste/mooiste resultaat kan krijgen bij het model dat mee is, ik dus :D), en daar kan ik dan ook al mijn vragen stellen met betrekking tot mijn haar dus daar maak ik dan zeker gebruik van. Ik lees verder graag even mee want misschien komt er voor mij ook wat bruikbaars voorbij haha

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:19

ik heb ook mega dik haar, maar dan met flinke krullen. De blauwe shampoo flessen van Etos zijn perfect en dan vooral de conditioner. Eerst haar wassen met de shampoo, daarna conditioner erin en je haar uitborstelen, daarna uitspoelen. En daarna droog föhnen met zo een speciaal ding voor krullen. Ik heb weinig last meer van een pluizenbol.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 03:37

Ik spuit vaak wat haarlak op mijn borstel voor ik mijn haar doorkam en dat werkt voor mij tot :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:18

Ik gebruik de producten van Aussie. Mijn haar pluist daardoor veel minder.
Als het tussendoor toch wat pluist dan doe ik wat conditioner in mijn droge haar en dan is het weer glad.
Ze hebben verschillnde soorten. Wissel vaak af want ik vind ze allemaal fijn en zo raakt mijn haar niet gewend aan 1 product.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:53

Xxmh, geen idee wat die cg methode is, heb eerlijk gezegd ook geen behoefte om dat helemaal op te gaan zoeken maar ts zoekt iets wat sulfaat, parabeen en siliconen vrij is en dat zijn Zwitsal en andrelon gewoon niet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:58

Romy1234 schreef:
Xxmh, geen idee wat die cg methode is, heb eerlijk gezegd ook geen behoefte om dat helemaal op te gaan zoeken maar ts zoekt iets wat sulfaat, parabeen en siliconen vrij is en dat zijn Zwitsal en andrelon gewoon niet.

Die methode is voor krullend haar en dan was je je haar niet meer met shampoo en gebruik je producten die vriendelijk zijn voor je haar en geen bepaalde stoffen in zitten en de zwitsal en bepaalde andrelon producten zijn voor die methode geschikt.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:03

Lush

Ik heb een erg dikke haardos en het pluist ook enorm. Maar sinds ik Lush gebruik, is het veel minder. Hte pluist nog een beetje (vooral als het buiten vochtig is) maar veel minder als voorheen. En het oogt ook een stuk meer verzorgt.

Ik gebruik Fairly Traded Honey shampoo en Sugar Daddy-O conditioner, en soms Veganese of Retread.
Allemaal redelijk prijzig maar gaat echt super lang mee!
In plaats van een speciale behandeling te doen heb ik dus een hoop shampoos en conditioners geprobeerd die het probleem een stuk verminderen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:46

Mijn haar pluist ook snel. Sinds kort volg ik de Curly Girl-methode en heb ik mijn haar laten knippen bij een Curlsys kapper. Vooral dat laatste maakt enorm verschil voor mijn haar! Ik weet niet hoe het kan, maar sinds die knipbeurt pluist het een stuk minder. Daarnaast was ik mijn haar één of twee keer per week met een CG-shampoo en -conditioner (ik gebruik Dr. Organic, te koop bij Holland & Barrett). Na het wassen verdeel ik een klein beetje conditioner door mijn haar. Dit spoel ik dus niet uit. Daarnaast gebruik ik pure arganolie, op zowel nat als droog haar. Mijn haar pluist nog steeds wel een klein beetje, maar veel minder dan eerst.

O ja, een curslys kapper is trouwens niet alleen voor mensen met krullen, ook als je slag hebt kun je er terecht. Misschien eens het proberen waard?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 10:41

Ik vis dit topic weer even op. :)
Sinds dit topic ben ik gaan zoeken in de gegeven tips wat werkt. De grootste aanpassing die ik heb gedaan, is mijn haar één keer per week wassen met een shampoo zonder parabenen, sulfaten en siliconen. Daarnaast 'was' ik het om de dag of om de twee dagen (afhankelijk van hoe het voelt) met een zachte conditioner. Deze conditioners wissel ik een beetje af. En één a twee keer per week in plaats van conditioner een haarmasker.
Daarnaast vlecht ik mijn haar 's nachts en ook steeds vaker overdag wanneer ik mijn losse haar even zat ben (in plaats van de gebruikelijke staart). Ik heb het idee dat er daardoor minder haarbreuk is. Ook wrijf ik mijn haar niet meer droog met een handdoek maar 'dep / knijp' ik het droog. En dan nog koud / lauw uitspoelen, ook een aanpassing, net als niet douchen vlak voor het slapen gaan maar eerder op de avond.

Ik heb een haarserum geprobeerd maar dat beviel nog niet echt. Daarom nu een proef aan het doen met pure Arganolie 's avonds in de haarpunten en daarna invlechten. Dat doe ik nu een keer of twee per week. Ik probeer buiten Mousse niet veel haarproducten te gebruiken voor de styling op normale dagen.

In het begin dat ik naar één keer per week wassen ging was dat erg wennen, mijn haar voelde snel stug en niet zozeer heel vet (daar heb ik niet snel last van) maar vetter dan normaal. Inmiddels voelt mijn haar sterker en gezonder aan dan voorheen. Het is zachter en glanst veel meer en ik heb véél minder haaruitval. Ook is het tegenwoordig doorkambaar, ook een enorme vooruitgang.
Het pluist echter nog steeds :+ Maar ik heb wel het idee dat het iets minder is.... Of dat wil ik gewoon graag zien. :+

Qua producten (shampoo en conditioner) ben ik wel nog steeds zoekende, maar ik let goed op wat ik koop (qua ingrediënten en duurzaamheid) en probeer gewoon regelmatig iets uit. Af en toe pak ik dit topic er weer even bij om een product uit de tips te proberen. Shampoo doe ik wel bizar lang mee tegenwoordig. :))
Mogelijk wil ik de duur tussen de wasbeurten met shampoo nog verder verlengen, kijken wat haalbaar is. Ik ben iig blij tot dusverre met de veranderingen die ik dankzij de tips hier al heb kunnen maken. :j

ImLuckyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:11

ik herken wat je in de OP schrijft best wel.
heb ook heel dik haar en altijd veel pluis gehad, en tis wel stijl maar wel toch een soort van structuur (mijn baby haartjes krullen wel)
CG methode trok mijn intresse heeel erg. maar de olie masker dingen die ze daar gebruiken zoals conditioner only wassen enzo nam mijn haar gewoon weg niet op. dan hadk echt de look van zeik nat haar zegmaar. en de vrij van rotzooi shampoo's (gechecked en wel) gaven mij het zelfde gevoel als mn andrelon (droog en dood dus).

ik ben over gegaan op de shampoo's van goldwell en dan de gouden lijn, en was voor mij een wereld van verschil. mn haar is wel iets verzwaard dus voor mensen met echte krullen geen aanrader. maar mn haar is nog nooit zo stijl geweest, glad en verzorgd.
ik was mijn haar 1 keer per week met shampoo. en doe erna serum in de punten, gaat top, enige nadeel is de prijs. maar met 1 keer per week doe je wel goed half jaar met een fles a 30 euro bij de kapperszaak.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:15

Ik heb niet echt een tip tegen de pluis, maar wel de tip om online producten te bestellen. Vaak een stuk
goedkoper dan bij de kapper!