Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:Papa is er ook nog maar hij hangt inderdaad het meeste aan mij. Alhoewel ook overdag geregeld naar papa vraagt. Papa werkt lange dafen en heeft ook een medische beperking waardoor bepaalde dingen wat moeilijker gaan al moet ik hem ook soms geregeld een schop onder zijn g*t geven en dat doe ik ook. Hij helpt wel, maar hij ziet het soms zelf niet wanneer hij iets kan doen wanneer het crusiaal is.
Wat me ook hard opvalt is dat hij gebeurtenissen, voorvallen van maanden geleden, soms van vorig jaar, ineens out of the blue bovenhaald. Ik moet soms echt schakelen en eerst zelf nadenken over wat hij het heeft.
Zo vraagt hij ineens bijna elke dag naar Flor, onze kat die we in september hebben moeten inslapen, over de car wash waar hij meer als een jaar geleden door is gegaan met de auto, maar het kan ook over kleinere dingen gaan.
Nu vraagt hij ook van welke winkel we bv de appelsap gekocht hebben, waar die winkel is terwijl hij nog geen besef heeft van waar welke gemeentes liggen.
Moet ik zeggen wat ik ga doen overdag als hij naar school gaat, na school vraagt hij wat ik effectief gedaan heb en krijg ik soms een dikke duim![]()
Pepperrr schreef:Wanneer het niet gaat zoals dingen in zijn hoofd horen te gaan slaan de stoppen door en huilt en krijst hij nog steeds aan een stuk door. Of dat nu midden in de supermarkt is of thuis. Het lastige is dus dat hij dan in paniek raakt wegens zijn autisme, maar wegens zijn TOS kan hij niet verwoorden waarom hij in paniek raakt. Dit maakt het enorm lastig voor ons, want als wij vragen waarom hij zo in paniek raakt kan hij geen antwoord geven waardooor hij nog meer in paniek raakt. Een heel vervelend cirkeltje dus. Tegenwoordig laten we hem maar gewoon schreeuwen en krijsen. Proberen we hem wel naar zijn kamer te sturen, of naar buiten. Maarja, in paniek zijn zonder mama is ook weer niet fijn. Meestal ontploft de boel thuis dan ook... Wanneer iedereen weer rustig is worden de dingen dan ook uitgepraat.