Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompadour

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:44

Veel thee drinken. Helpt goed.
Ik dronk ook te weinig. En ik kreeg ook last van mijn blaas.

Ik ben toen elke dag thee gaan drinken.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:50

Gooi 10/20 gram suiker in eem fles water van 1,5 liter, zoet water vinden sommige mensen een stuk beter te drinken :D of gewoon limonade, is ook een optie :j

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:54

Ik drink ook altijd te weinig, zeker op mijn werk. Water kan ik 3 keer per dag wel een glas wegkrijgen, maar ik zit er gewoon vol van en proef de hele dag ijzer voor mijn gevoel. Gelukkig heb ik recentelijk ontdekt dat ik een echte theeleut ben. Drink nu water en thee (vooral thee). Ik word al steeds minder een zoetekauw (heel langzaamaan).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:06

Anoniem schreef:
Misschien Bolero limonade? Is online te bestellen, is een poeder limonade, volgens mij behoorlijk ‘gezond’ en in weet ik veel hoeveel smaken te krijgen.

[img]m/33itLE.png[]

Edit: volgens mij 2 cal per 100ml drank

Ik heb Bolero ook geprobeerd en is erg lekker, maar is qua ingrediënten wel heel chemisch (voor mij té)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:07

Suikervrije limonadesiroop zitten vaak zoetstoffen in, das ook niet gezond.
Beetje suiker heb je wel nodig dus ik zou niet meteen voor suikervrije siroop gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:10

Ijsthee steeds wat meer verdunnen met water?
Dus week 1 een scheut water erbij, week 2 wat meer etc.

Dan bouw je voor jezelf het ijsthee drinken wat af, en vervang je het door water.
Voor mij is 's ochtends een glas water pakken trouwens een gewoonte geworden. Ik ben van jongs af aan al een slechte drinker (ik dronk weinig), maar heb wat vaste momenten dat ik drink.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:14

Ik vind het juist bizar dat mensen alleen maar water drinken? :+ Ik drink veeeel, maar zit ook genoeg ongezonds tussen. Moet echt elke dag wel iets van koolzuur hebben (en daarbij ook wel verslaafd aan energiedrank, schaam me dood)
Spa rood is erg lekker, met smaakjes ook. Je hebt ook iets van fruit + water, zonder toegevoegde meuk, ben alleen de naam ervan kwijt.
Appelsap is ook een goede, zoet maar wel iets gezonder dan ice tea.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:16

Als je water niet lekker vindt, kan je ook eens experimenteren met munt en een schijfje citroen, ijsklontje erbij of juist warm, wat bosvruchten, sinaasappel. Er is heel veel mogelijk!
Of de ijsthee steeds meer verdunnen met water, zodat de overgang niet te groot is.

Ik vind het echt best heftig zeg!
Je zou eens bij moeten houden hoeveel suiker en calorieën je binnenkrijgt met alleen je drinken. Misschien ben je dan meteen genezen :D
Laatst bijgewerkt door amber15 op 13-03-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:18

Inderdaad aanmaak limonade of aanmaak ice tea. En dan zou van bijvoorbeeld erg zoete ranja langzaam een beetje kunnen afbouwen tot een frissere ranja.
En anders idd thee of misschien vitamine water? Ik drink graag vitamine water omdat het niet echt zoet is maar wel wat meer smaak heeft dan gewoon water.

Ik zou sowieso gewoon van de frisdranken af gaan, naast dat er extreem veel suiker in zit is zoveel koolzuur idd niet funest voor je maag en slokdarm.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:21

Rivella koolzuurvrij vind ik zelf erg lekker en is in veel verschillende smaken verkrijgbaar.
Je proeft ook niet dat je Rivella drinkt.

En ook nog laag in calorieën ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:21

De groene ijsthee flessen van de Lidl zijn ook best lekker, en een stuk goedkoper!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:22

Ik zou proberen te wennen aan flink verdunde aanmaak limonade. Ik zet zelf altijd een grote kan (zwaar verdunde) limonade in de koelkast. Drinkt makkelijk weg...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:22

Je sloopt je maag niet met de cola, maar met de CO2 in frisdrank-met-prik. Kortom, alles met prik is slecht voor je maag.
Als je op zich ijsthee wel lekker vindt, kun je dat ook prima zelf maken, Gewoon thee zetten (al dan niet al met een smaakje), af laten koelen, iets van een siroop-smaakje er doorheen als je dat per se wilt, en klaar.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:26

Ik meen trouwens ooit gelezen te hebben dat er in cola dusdanig veel suiker en andere troep zit dat overgeven eigenlijk de eerste reactie van je lichaam is. Maar om dat te voorkomen schijnt er weer een ander stofje aan toegevoegd te zijn die die reactie tegenhoudt. Kun je nagaan wat je lichaam er van vindt als je liters cola op een dag weg drinkt... :+ Zegt wel genoeg lijkt me.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:27

Thee? Of gewoon zelf ijsthee maken?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:32

in de zomer maanden drink ik veel Spa- rood ( die van Lidl) , ik doe er een klein beetje suikervrije limonade siroop in de Spa-rood.
Het is meer voor de smaak

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 14:39

Wauw, wat veel reacties al..

Water heb ik echt al geprobeerd.. Met citroen erin.. Met zo'n fruit dingetje in 't midden.. Water werkt gewoon niet voor mij.. Ik vind het niet per definitie vies, maar omdat ik tussendoor de prikkel "oh ff lekker wat drinken" mis met water, drink ik daar dus te weinig van..

Thee vind ik heerlijk, maar daar ga ik ook echt voor zitten.. Dat drink ik dus vooral savonds.. (zonder suiker :D.)

Ik werk bij Zeeman, dus ren de hele dag door de winkel.. Dus drink echt heel veel tussendoor.. :)

Maar ik heb hier wel al wat bruikbare tips uitgehaald..

Bedankt allemaal.. :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:45

Sodastream! zelf water met bubbles maken en dan smaakje toevoegen :j ik drink makkelijk liters nu weg ik voeg vaak cranberry toe of citroen sap, munt is ook lekker

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:48

KarmaChansy schreef:
Sodastream! zelf water met bubbles maken en dan smaakje toevoegen :j ik drink makkelijk liters nu weg ik voeg vaak cranberry toe of citroen sap, munt is ook lekker

Maar de bubbels zijn juist slecht voor je maag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:25

Ik drink heel graag teisseire, dat is een siroop zonder suiker, en zonder aspartaam. Er zitten wel andere zoetstoffen in, waaronder een beetje stevia, maar die zijn minder slecht voor je. Een van de weinige suikervrije siroopjes waar ik geen maagpijn van krijg. En er is een ice-tea variant!

Daarnaast heb ik, zoals hierboven ook genoemd wordt, een sodastream aangeschaft :j Echt ideaal! Bubbelwater, smaakje erbij, héérlijk!

Als je zelf siroop toevoegt dan kun je heel gemakkelijk steeds íets minder toevoegen, en zo raak je vanzelf gewend aan iets minder zoete drankjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:26

Overgestapt van cola op icetea omdat cola ongezond is :') Icetea is minstens net zo slecht :P

Ik drink dus alleen water en thee. Heel soms iets van fris of sap bij iemand thuis. Als je een smaakje wilt, kan je er siroop in doen. Maar water is gewoon het gezondst. Ik vind het ook niet per se lekker, aangezien er geen smaak aan zit. Maar zet gewoon een fles water binnen handbereik en dan kom ik prima aan genoeg drinken :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:32

Hier ook iemand die gerust een hele fles frisdrank naar binnen giet en het liefst ook nog 1 blikje energy erbij. Maak me er eerlijk niet zo'n zorgen om :')

Maar naar het werk neem ik meestal grenadine van de Lidl mee! Dat is eigenlijk de enige aanmaak/siroop die ik echt lekker vind. Zo'n fles met fruit infuser heb ik ook een periode geprobeerd, maar elke keer fruit halen en erin doen en dan dronk ik nog te weinig eigenlijk. Deze heb ik altijd: https://images.folders.eu/image/upload/ ... 763256.jpg

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:36

Wow, TS, dat is wel veel frisdrank op een dag :o

Ik ben zelf helemaal geen frisdrank-drinker, maar ook geen waterdrinker.
Mijn drankjes:
- koffie (ja, niet gezond, maar 3/4 kopjes per dag mag)
- thee, vooral kruidenmelanges
- heet water met munt en een scheutje honing (muntthee dus, vers)
- water met citroensap of een scheutje diksap / aanmaak of water met wat aardbeien of schijfjes sinaasappel.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:42

Ik drink ook te weinig water, ik krijg ook niet snel dorst omdat mijn lijf het niet gewend is.

Ik heb sinds een tijdje een 'Ulla', een klein apparaatje wat je om je waterflesje doet en als je 20 minuten niks hebt gedronken dan begint er een lampje te knipperen. Werkt best wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:49

ik zou light gaan drinken als ik jou was TS. En dan wel de light producten onder de 10cal/100ml. Of jezelf eens gaan dwingen water/thee lekker te gaan vinden, bespaart veel.

5L cola, dan hoef je niet meer te eten bekant :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-19 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt