Mijn vriend doucht ook het liefste in een vulkaan... Ik snap echt niet hoe iemand zo heet kan douchen, op het flauwvallen na wordt mijn huid ook meteen knalrood
poes
Geplaatst: 08-03-19 17:34
In de zomer na het rennen douch ik lekker koud. Kan er dan ook rustig een kwartier onder staan. Of na een opgietsessie lekker in het dompelbad 5 minuten letterlijk chillen
Verder denk ik dat wisseldouches meer doen voor je doorbloeding.
pompadour
Geplaatst: 08-03-19 17:42
_Snow_White schreef:
Mijn vriend doucht ook het liefste in een vulkaan... Ik snap echt niet hoe iemand zo heet kan douchen, op het flauwvallen na wordt mijn huid ook meteen knalrood
Heb ik ook geen moeite mee.
corientjuhh
Geplaatst: 08-03-19 17:58
Er zit 1 nadeel aan Het is koud. En ik ben een koukleum. Ik kan niet genieten van een koude douche dus koud douchen is geen optie voor mij haha
Deugenietje
Geplaatst: 08-03-19 18:00
Ik douche altijd lekker warm en dan gaat de warm water kraan uit en sta dan echt letterlijk onder de koude douche. Ik vind het heerlijk.
De mensen die koud af douchen: hoe koud is koud voor jullie?
Onze douche staat standaard op 38. Wanneer ik overga naar koud ga ik langzaam steeds kouder zodat mijn lijf langzaam er aan went. Ik denk dat ik uiteindelijk Ron 15 graden stop
Captain
Geplaatst: 08-03-19 18:37
pompadour schreef:
Captain schreef:
Ik spoel alleen mijn haar koud af. Mij verder niet gezien.
Met koud water mijn haar afspoelen krijg ik pijn in mijn hoofd van
Oh god, echt niet. Het mag allemaal heel gezond zijn hoor, maar ik hou genoeg van mezelf om lekker warm en ontspannen te douchen. Douchen is echt mijn zen momentje, de rugpijn zakt even weg en de damp is goed voor mijn longen. Koud douchen zou ik echt een straf vinden. Ik verkramp helemaal onder een koude douche, en word er ook nog heel ongelukkig van. Dan maar ‘ongezond’ een lekkere warme douche en een blije ikke
Ik heb de training van Wim Hof (iceman) gedaan. Ik vond het bad met water en ijsklontjes minder heftig dan het echt koud douchen. In het bad ben je meteen helemaal onder. Ik douche altijd flink heet, maar op het einde draai ik hem in 1 keer helemaal naar koud. Dit is in de winterperiode veel kouder dan in de zomerperiode. Het is wel de bedoeling om je rustige ademhaling weer terug te vinden.
jumpyhorse
Geplaatst: 09-03-19 09:15
Ik wil proberen, maar niet boos zijn als ik na een week afhaak mijn paarden douche ik ook eigenlijk alleen tussen koud en lauw, vinden ze alle 3 veel leuker
Oedi
Geplaatst: 09-03-19 09:35
__Sannne schreef:
Googlen kan ik inderdaad, maar ik ben benieuwd naar welke wetenschappelijke artikelen jij hebt gebruikt.
Ik heb meerdere malen mijn haar in een andere kleur geverfd, en om de kleur langer te laten blijven heb ik mijn haar koud/lauw gedoucht. Maar ik heb niet significant een verschil gemerkt voor mijn haar. Die hoofdpijn herken ik wel
Helemaal koud douchen, ik moet er niet aan denken Normaal douche ik op 36 of 38 graden, vandaag in een paar stappen de kraan omlaag gedraaid naar 28. Koud genoeg
Stress en depressieverlagend? Ik krijg al stress als ik eraan denk dat ik koud moet gaan douchen, en zou denk ik heel depressief worden van elke dag een koude douche