Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:51

troi schreef:
Is het ook geschikt voor vet haar?

Ik vind zeep voor op de huid trouwens vaak een vervelend huidgevoel geven, strak en stug, alsof er een laagje overheen blijft liggen. Is dat bij de shampoo ook zo?

Dit is alleen tijdens het wassen en onder water. Eenmaal droog wordt je huid er juist super zacht van. Was in het begin even wennen met de Aleppo, want het voelt onder water echt heel naar, maar uitdrogen doet het zeker niet. Het is namelijk 99 procent olijfolie (Of iets minder als je er een met meer laurier neemt). Ik ben in ieder geval helemaal fan en doe mijn lichaam (elke of om de dag) en haar (1 a 2x pw) ermee. Haar voelt voller aan en helemaal niet meer droog.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:58

ik bestel mijn shampoo bars altijd op Facebook bij de polderheks.. ik vind het fijne zepen.. en volgens mij is het helemaal biologisch als ik het goed begrepen heb..

colunder

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 02:29

Ik heb er een paar in de bestelling bij Aliexpres.
Heb het nog nooit gebruikt en wil het wel proberen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 06:32

colunder schreef:

Dat is niet zo slim, Chinese rommel in je haar smeren. Niet veilig ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:01

Amber_anne schreef:
Ik volg ben al een tijdje aan het kijken maar omdat ik eerst de voorraad shampoo en douchegel moet opmaken komt het ee niet van

Vriend krijgt van de natuurlijke deo's uitslag en is bang om dat ook van de bars te krijgen, iemand ervaring mee wat je dan goed kan gebruiken?

Heel vaak krijg je die op sls/sles. Dus dan zou ik iets gebruiken zonder dat erin.

colunder schreef:

Als je wilt proberen of iets goed werkt zou ik het niet bij de Chinees bestellen :+ ws zit daar nog meer troepjes in dan in de goedkoopste shampoo van Kruidvat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:19

Amber_anne: als je wilt kan ik van een nieuw blok alleppozeep wel een stukje afsnijden zodat je vriend het kan proberen? Als het bevalt kun je datzelfde blok overnemen, ik was ooit zo slim om er 12 tegelijkertijd te kopen namelijk. :+

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:02

Shampoobar of haarzeep is echt een heel ander product. Shampoobar is een mengsel van poeders en andere middelen die schoonmaken en verzorgen. Haarzeep is verzeepte oliën doormiddel van loog met daar evt extra verzorgende ingrediënten.
Voor mij persoonlijk werkt haarzeep echt niet. Shampoobar werkt wel geweldig. Ik maak zelf mijn zeep, shampoo en conditioner. Weet je precies wat er in zit én geen plastic verpakkingen meer uit de winkel

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:07

Sprintje schreef:
Shampoobar of haarzeep is echt een heel ander product. Shampoobar is een mengsel van poeders en andere middelen die schoonmaken en verzorgen. Haarzeep is verzeepte oliën doormiddel van loog met daar evt extra verzorgende ingrediënten.
Voor mij persoonlijk werkt haarzeep echt niet. Shampoobar werkt wel geweldig. Ik maak zelf mijn zeep, shampoo en conditioner. Weet je precies wat er in zit én geen plastic verpakkingen meer uit de winkel

Ik ben wel héél benieuwd hoe je zoiets doet, jij hebt een goed recept?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:15

verootjoo schreef:
Amber_anne schreef:
Ik volg ben al een tijdje aan het kijken maar omdat ik eerst de voorraad shampoo en douchegel moet opmaken komt het ee niet van

Vriend krijgt van de natuurlijke deo's uitslag en is bang om dat ook van de bars te krijgen, iemand ervaring mee wat je dan goed kan gebruiken?

Heel vaak krijg je die op sls/sles. Dus dan zou ik iets gebruiken zonder dat erin.

colunder schreef:

Als je wilt proberen of iets goed werkt zou ik het niet bij de Chinees bestellen :+ ws zit daar nog meer troepjes in dan in de goedkoopste shampoo van Kruidvat.

Het zijn precies de zelfde als die van dit topic, waar denk je dat die vandaan komen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:16

Sprintje schreef:

Oh wat grappig, ik had aangenomen dat het de Nederlandse benaming was. Dank je wel voor je uitleg, weer wat geleerd. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:24

@colunder, natuurlijk zijn dat niet dezelfde. Ali is altijd namaak... ook de ‘merk’producten die erop staan.
Tenzij shampoobars ze natuurlijk ook van Ali besteld en hier doorverkoopt.
Chinees spul van Ali gebruiken is nooit een goed idee, helemaal niet als het om je huid gaat :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:35

verootjoo schreef:
@colunder, natuurlijk zijn dat niet dezelfde. Ali is altijd namaak... ook de ‘merk’producten die erop staan.
Chinees spul van Ali gebruiken is nooit een goed idee, helemaal niet als het om je huid gaat :)

Nope is niet altijd namaak, het kan wel natuurlijk..

Qua looks is er weinig verschil in elk geval:
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 09:44

Ik zou zelf niet heel snel voor producten uit China gaan, de controle op ingrediënten etc is daar toch anders dan hier. En van foto's zou ik niet te snel uit gaan dat het wel hetzelfde zal zijn.

Gisteravond mijn haar gewassen met de gember bar, dat is goed bevallen. Zacht haar, wel iets pluiziger dan normaal omdat ik nu geen conditioner heb gebruikt maar niet té.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:44

Er worden op Ali wel vaker originele foto’s gebruikt van merken. Bij merkkleding gebeurt dat ook heel veel. Maar dan is het toch echt namaak. En wat Berdien zegt: de controle op ingrediënten is daar niet zoals hier, en wat er op het etiket staat hoeft niet erg te kloppen.
Buiten het feit wat de impact voor het milieu is als je zulk soort dingen helemaal van de andere kant van de wereld laat komen, als je het hier gewoon kunt halen, of zelf kunt maken.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:47

corine1981 schreef:
Sprintje schreef:

Syndet Shampoo Bars Making and info Sharing op facebook geeft superveel informatie. Voor een fijne shampoobar is het vooral lastig om alle ingrediënten te vinden.
https://itsallinmyhands.com/2016/04/09/ ... d-shampoo/ hier een online verhaal over shampoobars.

Ik gebruik zelf dit recept:
    SLSA 22%
    SCI 32%
    Cocamidopropyl Betaine 20%
    Argan oil 5%
    Cocos oil 5%
    BTMS 50 10%
    Cetyle Alcohol 3,5%
    EO Figg 1,5%
    EO vanille 1%

en voor conditioner:
    Argan oil 9%
    Cocos oil 20%
    BTMS 50 59%
    Cetyle Alcohol 10%
    EO Lelie v Dalen 2%

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:53

Hoe kom je aan al die ingrediënten :)
En wat gebruik je als basis, wat het blok zeg maar wordt? Sheabutter? Bijenwas?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:55

verootjoo schreef:

Google is your friend :D 8-) *\o/*
En dit zijn de ingredienten, je kan kleine percentages bijenwas of sheabutter toevoegen. Maar Olie/vet is niet de basis omdat je niet met verzeping werkt doormiddel van loog. Dat is klassieke zeep, ook super fijn en leuk om zelf te doen. Maar heel ander product.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:56

corine1981 schreef:
Sprintje schreef:

De polderheks geeft ook workshops hierin.. dus hoe zeep/shampoo te maken.. geloof dat ze er binnenkort weer een gepland heeft

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:03

Sprintje schreef:
verootjoo schreef:

Google is your friend :D 8-) *\o/*
En dit zijn de ingredienten, je kan kleine percentages bijenwas of sheabutter toevoegen. Maar Olie/vet is niet de basis omdat je niet met verzeping werkt doormiddel van loog. Dat is klassieke zeep, ook super fijn en leuk om zelf te doen. Maar heel ander product.

Oh, je gebruikt echt maar zo weinig van bijenwas/sheabutter. Alleen om het te binden dan. Ik dacht dat dat wel meer dan de helft zou zijn, maar zag alleen kleine percentages :P

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:19

Licor schreef:
corine1981 schreef:

De polderheks geeft ook workshops hierin.. dus hoe zeep/shampoo te maken.. geloof dat ze er binnenkort weer een gepland heeft

Ambachtelijk zeep maken klinkt mij niet als shampoobar maken. Deze workshops gaan denk ik om verzeping met loog zoals Aleppo zeep en dergelijk. Ook super leuk om te doen! Maar niet direct shampoo dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:24

troi schreef:
verootjoo schreef:

Nope is niet altijd namaak, het kan wel natuurlijk..

Qua looks is er weinig verschil in elk geval:
[ [url=m/FqymEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j58Ylg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze jatten de foto's. Ali maakt alles na en stopt er hormoonverstorende en kankerverwekkende stoffen in.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:35

Ik koop sinds een half jaar mijn haarzeep bij Soap7 en ben fan :)

Mijn haar was altijd super futloos en is nu stugger, heeft meer volume en wordt veel minder snel vet. Daarnaast heb ik geen last meer van een jeukende hoofdhuid. De onderkant is iets vettiger, waardoor het niet pluist en niet klit. Ik kreeg complimenten van de kapper dat ik veel minder gespleten punten had :j

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:49

Zie ik het verkeerd of zit er in de shampoobar zeepjes natrium laurlyl sulfaat in? Dat juist agressief voor je haar is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:54

laetitia98 schreef:
Zie ik het verkeerd of zit er in de shampoobar zeepjes natrium laurlyl sulfaat in? Dat juist agressief voor je haar is?

Nee, dat zie je goed. Dat is de SLES, wat eerder in het topic al genoemd is :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:56

Interessant, ik was mijn haar al een aantal jaren niet meer, veel blijer met hoe mijn haar zit en valt, alleen omdat ik het eigenlijk enkel met water was krijg ik wel snel een jeukende hoofdhuid. Voor af en toe wel even wassen heb ik een shampoo van ‘yes to’ staan, alleen maakt dat m’n haar weer veel te slapen en zacht dus gebruik ik die bijna nooit. Ik ga me er eens in verdiepen :j