Tips gezocht - aangepaste sta-op-stoel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 13:27

Locanda schreef:
Maar even los van deze vraag, is ze bij de huisarts geweest i.v.m oedemateuze benen? Als ze zelfs huilende benen krijgt, lijkt behandeling mij wel op z'n plaats. En als dat gedaan wordt, hoeft ze ook niet meer per se de benen omhoog/kan iets makkelijker lopen etc.

De ha komt regelmatig thuis langs. Makkelijker lopen gaat het sowieso qua gewicht niet meer worden en voor het vocht krijgt ze behandeling, maar het is ook een combi van klachten en ziektes die er samen toe leiden. Ook vanwege het gewicht is het belangrijk dat ze haar zit kan afwisselen qua drukpunt, waar het kunnen verhogen van de benen bij helpt.

Depende

Re: Tips gezocht - aangepaste sta-op-stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:57

Ziek zijn is zo duur. Hier in de buurt zit een bedrijfje die tweedehands sta-op stoelen erg voordelig verkoopt: https://www.on-trade.nl is wel een stuk reizen van Almelo.

Misschien zit er iets tussen wat qua specificaties voldoet en ergens aangepast kan worden? Succes met de zoektocht.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:29

Ik kan je niet aan een leverancier helpen, maar aangezien verzekering en WMO niet willen meewerken, zouden jullie wel een beroep kunnen proberen te doen op de bijzondere bijstand bij de gemeente. Daarvoor moet je doorgaans wel een offerte aanleveren en e.e.a. aan inkomens gegevens. Bij de aanvraag kun je vast ook aangeven dat jullie absoluut bereid zijn een deel zelf te betalen, maar dat jullie het niet redden om de stoel volledig zelf te financieren.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 18:36

Ik heb hier en via pb behoorlijk wat opties gehad waar we na het weekend mee aan de slag gaan. Hopelijk komt dat een beetje snel voor elkaar. Tnx allemaal voor het meedenken en de lieve woorden <3

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:11

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:34

Maar als ze zo hevig apneu heeft, waarom heeft ze dan nog geen cpap?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 22:44

Wendy_Komen schreef:
Maar als ze zo hevig apneu heeft, waarom heeft ze dan nog geen cpap?

Die heeft ze gehad maar ze kon er niet mee overweg.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:40

Afhankelijk van hoe lang geleden dat was, zou ik bij zulke hevige apneu met dusdanige klachten het toch nog eens proberen. Ontwikkelingen staan niet stil.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:44

Mijn vader heeft een aantal sta-op-stoelen etc gekocht en weer verkocht op marktplaats voor een prikkie. Volgens mij zijn ze echt wel te vinden maar moet je marktplaats goed in de gaten houden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:53

peach2001 schreef:
Polly schreef:
Ik heb geen tips voor je maar wil je wel even een hart onder de riem steken. Wat een vreselijk lieve dochter ben jij en wat krijgen jullie een hoop over jullie heen.
Ik ga zeker mijn ogen en oren open houden of ik iets hoor over zo'n stoel.

Tnx <3 We zijn allemaal een tikkeltje vervloekt qua gezondheid vrees ik. Ik heb zelf nu al artrose in de rug, misvormde bekken en slijtage in de heupen. Eds zit in de familie (vooral bij mij), tante is ook volledig afgekeurd, zusje heeft ze ene na de andere operatie qua darmen, zware astma en ze heeft net een zoontje van 7 weken en kreeg net te horen dat de biologische vader hoogstwaarschijnlijk een erfelijke vorm van darmkanker heeft. Maar ik zie het niet als iets dramatisch, je wordt er sterk van en begripvol :j

Gelukkig waren we allemaal goed toen we nog opgroeiden :') ouderdom komt hier iig met gebreken :+

Mag ik mij even aansluiten bij Polly? Ik kan je helaas ook niet aan tips of een stoel helpen, maar wel een dikke pluim geven voor hoe jij met deze hele situatie bij jou thuis omgaat! Respect voor jou!