De weg naar gezond haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:31

Ik heb een pluizenbos, ik gebruik alleen maar spullen van Holland en Barret dus is op natuur basis. Ik was het 1 keer per week en soms 2 keer.

hagelslagJarig

Re: De weg naar gezond haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:54

Ik vind het heerlijk om af en toe een kokosolie haarmasker te doen.
Verder was ik mijn haren 1x per 2 a 3 dagen.
Dit houd mijn haar tot dusver het gezondst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:33

probeer eens dermolin. bevat geen zeep of andere haar onvriendelijke bestanddelen

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:58

Ik zweer bij Lush producten. Ze zijn wel vrij prijzig, maar gaan ook echt super lang mee als je er zuinig op ben.
Ik heb echt heel dik haar met een beetje krul in het (ergens tussen mooie krullen en stijl) dat super gemakkelijk pluist. Ik liet mijn haar nooit los tenzij het echt kort was omdat het er niet uitzag. Zeker omdat ik buiten wassen en borstelen er geen tijd in wou steken. Sinds ik Lush gebruik is mijn haar echt veel mooier. En hun producten ruiken super goed! Wel oppassen in de zomer.... omdat hun producten zo'n natuurlijker geur heeft durft het wel eens bijen aan te trekken -O-

Je kunt hun producten op hun site bestellen, maar als je langst ga gaan de verkopers je deskundig advies kunnen geven. Buiten haar producten kun je er ook nog eens terecht voor huidverzorging etc ook.
Goot pluspunt: Lush probeert zo vriendelijk mogelijk te zijn voor de natuur. En als je vijf lege potjes terug brengt, krijg je een gratis gezichtsmasker.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:12

Ik ben 34 en blondeer mijn haar vanaf dat 16 was. Ik heb het heel licht ( tegen wit aan ) op dit moment. Ook heb ik paars/roze en nog meer kleuren gehad. Als je zo omgaat met je haar kost heel wat geld om het goed te houden. Ik gebruik alleen maar professionele kappers merken aan shampoo, conditioner en masker. Ik was het haar 2 keer per week en een keer per week ( soms ook 2 keer per week ) gaat er een masker in. En ook altijd een conditioner. Ook gebruik ik zilvershampoo.

Ik heb hierdoor geen stro haar en ook geen haar uitval. Heb je erge droge punten zit er niks anders op dan dat eraf te knippen :)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:27

ik verf mijn haar ook al jaren, en ik heb van nature droog haar.
Ik heb tegenwoordig shampoo van coconut care en ook dezelfde conditioner . En mijn droge punten zijn weg na het gebruik van deze shampoo en conditioner , en ze zijn goedkoop bij action. Het is aan te raden.
Omdat ik altijd zelf verft , wel de goede verf. Kappersverf.
Maar ik heb jaren geleden goedkope verf gebruikt van action , normaal koop ik dat niet. Maar ff lekker goedkoop. Ik verf het altijd blond. Maar met deze verf. Mijn haar werd steeds witter en daar hou ik helemaal niet van. En droger. Ik heb toen mijn lange haar in een bobline laten knippen . Mijn haar eerst geverfd met koperblond en later meer in mijn eigen haar kleur. Alleen om het blond eruit laten groeien . Iets van 2 jaar op deze manier gedaan, toen weer blond geverfd.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 14:04

Bedankt voor alle reactie's! Ik ga me ook maar eens verdiepen in een andere conditioner. Ik twijfel nu nog tussen Dr. Organic, waar ik ook de shampoo van heb, en een kappersmerk (ik weet niet in hoeverre daar sulfaten en parabenen in zitten?)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:16

Het is voor iedereen toch weer anders, en wat goed werkt is afhankelijk van de lengte van je haar en of het van zichzelf droog is of juist gauw vettig wordt.

Ik heb zo'n 20 jaar lang pluizig en ongezond haar gehad, terwijl ik er niks mee deed qua kleuren oid. Zes jaar geleden ben ik overgestapt op no poo en dat heb ik een jaar volgehouden. Sindsdien was ik het met de enige shampoo waar ik niet na 2 of 3 keer wassen al jeuk van krijg, en dat is een shampoo van Urtekram. Die haal ik bij de natuurwinkel. En verder gééén conditioner, daar wordt het alleen maar zwaar van. Ik heb lang, steil haar en sinds ik haarolie gebruik wordt het mooier. Na het wassen, wanneer mijn haar weer droog is, doe ik wat olie in de lengtes en op de dagen dat ik het was (2x per week) doe ik wat olie bovenin mijn haar, bij de wortels zeg maar. Een paar uur voordat ik onder de douche stap. Dan helpt de olie ook het haar te voeden wanneer ik het was. Voor mij werkt het, en mijn haar ruikt ook nog eens heel lekker.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:21

Ik en mijn dochter hebben beide krullen. Wij zweren beiden bij de producten van: http://www.controlledchaoshair.nl/. Echt, geen ander spul meer in mijn haar. Ok, niet helemaal waar. Afgelopen week op ski vakantie ander (goedkopere shampoo etc) gebruikt en meteen weer pluis en weinig krullen.

Zelf heb ik het laten knippen bij https://www.haarmodedofferhoff.nl/ Bekijk hun social media kanalen eens. Dan zie je het verschil van de producten. Ik en mijn dochter staan ertussen als model. Het is geen fake van de krullen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 14:56

Marg schreef:
Ik en mijn dochter hebben beide krullen. Wij zweren beiden bij de producten van: http://www.controlledchaoshair.nl/. Echt, geen ander spul meer in mijn haar. Ok, niet helemaal waar. Afgelopen week op ski vakantie ander (goedkopere shampoo etc) gebruikt en meteen weer pluis en weinig krullen.

Zelf heb ik het laten knippen bij https://www.haarmodedofferhoff.nl/ Bekijk hun social media kanalen eens. Dan zie je het verschil van de producten. Ik en mijn dochter staan ertussen als model. Het is geen fake van de krullen.

Ik zie daar wel echt krúllen krullen voorbij komen zeg maar :') Daar lijkt mijn haar echt totaal niet op.
Oegstgeest is 40 minuten voor mij, maar toevallig woont mijn vriend in Rijnsburg dus wat dat betreft is het eventueel wel te doen. Maar ik twijfel of zij wel de juiste kapper voor mij zijn :P

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:55

Ook met slag kunnen ze veel doen. Maar het helpt echt enorm bij pluishaar.

Ze zijn meer kappers die het kunnen. Kijk op de site van totaal chaos. Daar heb ik hem ook vandaan. Misschien zit er iemand dichter in de buurt.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:03

Bij mij helpt het juist om mijn haar (bijna) elke dag te wassen met shampoo, conditioner, en vervolgens haar olie insmeren. Groeit als een gek, is lang, en gezond.

Dus voor iedereen is het anders. Ik föhn, verf, en stijl mijn haar niet dus daar zal het wel inzitten.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:21

Ik heb zelf altijd gezond haar gehad, ook nooit (helemaal) geverfd dus ik kan niet helemaal goed helpen maar heb wel een paar tips welke kunnen helpen met het er sneller uitgroeien:
-zorg er voor dat je zoveel mogelijk naar buiten in de zon gaat. je lijf maakt dan vitamine d aan waardoor je haar sneller zal groeien. let er wel op dat vitamine d gaat via de huid en niet via je haar.
-ondersteboven iedere dag een minuut lang je hoofdhuid stevig masseren, liefst vaker.

Zelf heb ik ook een tijdje een masker van John Frieda gebruikt tegen gespleten haarpunten maar dan alleen in de punten, niet door je hele haar. Conditioner zou ik trouwens op dezelfde manier gebruiken.
Ik denk dat het er uiteindelijk toch uit moet groeien maar je hebt wel voldoende tips om daar voor te zorgen denk ik :))

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:42

Ik doe weleens een masker van olijfolie. Hele nacht in laten trekken en daarna voorzichtig wassen (2x).
Uitspoelen met appelazijn en dat in laten zitten tot je haar droog is.