Britta31 schreef:Hou er wel rekening mee dat tieners een andere geluidssterkte hebben.Dus oma en lawaaierige tieners in 1 ruimte gaat soms niet.
Begrijpelijke reactie. Is hier geen probleem en zeker in het pand niet wat we op het oog hebben. Zoon is 17 en dochter 14 en beide staan er helemaal open voor. En helpen oma nu al waar ze kunnen. (zoon komt al meerdere keren per week bij oma) Zijn geen lawaaige types. en de opzet in dit pand zou zo zijn dat oma in een ander deel woont als ons gezin.
Inmiddels hier al heel veel gelezen wat echt ontzettend helpt in de hele beeldvorming incl de nodige (dagelijkse) gesprekken met moeder over hoe en wat. Verwachtingen knelpunten etc. Ook voor mijzelf hoor. de 2 personen die elkaar het meest zullen zien zijn ik en mijn moeder. We kunnen het prima vinden met elkaar... maar zou dat ook zo blijven nu zij ouder is?
Lastig detail is zus. Die heeft zo haar eigen mening hierover wat wij al een beetje zagen aankomen en waar we ook voor gewaarschuwd waren middels diverse websites. Haar bezwaren betreffen geld en de autonomie van moeder. maar komt mn met redenen die ongunstig voor haar zouden zijn (geld, logeermogelijkheden (wat overigens gewoon kan dus...) in haar ogen ipv te focussen op punten die voor moeder van belang zijn.
We zijn inmiddels een aantal stappen verder. Het is een heel proces wat nog steeds 2 kanten op kan gaan. JA of NEE... Er zijn al flink wat financiële zaken berekend en doorgesproken en ook andere zaken besproken. Donderdag bezichtiging van de woning met moeder erbij om gezamenlijk het gevoel te krijgen: zou de bedachte constructie hier idd kunnen werken (en daarbij of het huis idd voldoet natuurlijk)
Vind het allemaal heel leuk en spannend en ik zie echt allerlei voordelen voor iedereen maar sluit mijn ogen ook zeker niet voor de nadelen. Wat nu dus met name privacy vragen zijn (en mijn zus... di welkom is hoor! maar meer hoe zij zich hierover nu opstelt)