NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NovaSure hoe is de menstruatie na de behandeling?

Niet meer ongesteld
5 (55%)
Veel minder/ korter ongesteld
4 (44%)
Het zelfde ongesteld
Geen stemmen
Iets meer/langer ongesteld
Geen stemmen
Heftiger/langer ongesteld
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

cinniz123

Re: NovaSure wie heeft deze behandeling ondergaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 13:22

Nee dat is indd een issue bij veel artsen.
Ik ben al 36 en 3 kinderen dus ze deden bij mij helemaal niet moeilijk,ze stelde het zelfs zelf voor.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:39

Ik ben een kleine 2 maanden geleden voor een novasure en een sterelisatie gegaan. Onder algehele narcose en moet zeggen dat het me tot nu toe niet tegenvalt. Niet meer ongesteld op een heel klein beetje bloedverlies na dat je enkel ziet op iets wits... als dat zo blijft ben ik blij!

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:45

Mij werd hij aangeraden door de huisarts.
Kan niet tegen hormonen en de koperspiraal heb ik 9 maanden het gevoel gehad een ballon in mijn buik te hebben die op klappen stond.
Nu wel de minipil.
Ik ben 3 weken van de maand ongesteld elk uur is alles doorweekt.
Mijn man is gestereliseerd.
Maar kreeg te horen dadelijk loopt er een kind onder de bus en kunt u geen nieuwe maken..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 17:56

Dat is indd helaas hoe veel gynaecologen reageren als je jonger bent.
Blij dat ik dat niet heb gehad.
Moet er ook niet aan denken ff een nieuw kind te maken omdat de ander er niet meer is 8)7 oftewel we vervangen er gewoon ff 1.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:14

heb in februari 2019 de novasure gehad.
Zag er als een huis tegenop en nu heb ik spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.

Ben veel korter ongesteld en verlies weinig bloed.
De eerste 2 weken had ik geen rugpijn! Erna kwam dat langzaam weer terug, dus dat was echt vervelend.
Heb een roesje gehad, waardoor ik redelijk snel weer fit was.

De eerste uren heb ik echt vreselijke pijn gehad. De dag erna ging het al een stuk beter

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 18:18

Ik heb van de nova sure echt helemaal geen last gehad van de sterilisatie alleen heel erg van dat gas wat ze gebruiken om je buik op te blazen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:33

Stipje. Ik ben hiervoor vorige maand naar mijn nieuwe huisarts geweest.
Die kende het niet, net zo min als een menstruatie cup... echt een gleuf. Ik moest een spiraaltje maar overwegen ondanks dat ik wel 5x gezegd heb GEEN hormonen meer te willen ivm wisselende stemmingen :+

Overweeg nog wel om terug te gaan en gewoon een verwijzing aan te vragen.
Wordt het eigenlijk vergoed?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 19:01

Hier wel alles vergoed.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:06

Ik heb al heel lang klachten gehad van mijn baarmoeder; poliepen die zorgen voor veel bloedverlies.
Ik ben lang bezig geweest om mijn baarmoeder te laten verwijderen, maar verschillende gynaecologen zetten hun hakken in het zand, terwijl ik al gesteriliseerd was.
Verhuisd en naar een ander ziekenhuis, en daar weer hetzelfde verhaal.
Ik kreeg de toezegging dat ik in ieder geval een Nova Sure moest proberen, als dat niet zou werken mocht de baarmoeder er uit.
Dus in 2013 NovaSure gehad, twee jaar geen menstruatie en daarna kwam de boel weer op gang, net zoals ik zelf al voorspeld had.

Helaas net in die periode moest ik aan zware bloedverdunners, mijn hb zakte naar 4,7.
De beloofde operatie om de baarmoeder te verwijderen was toen geen optie, dus na een aantal onderzoeken kreeg ik een tweede NovaSure.
Weer twee jaar geen menstruatie maar toen begon de ellende.
De boel kwam weer op gang maar nu waren er zoveel verklevingen dat er allemaal pockets vulden met bloed wat niet weg kon.
Vreselijke buikpijnen van gehad. En weer enorm bloedverlies.
Naar een andere gyneacoloog, ander ziekenhuis, om de boel tot rust te laten komen heeft ze mij meteen aan de pil laten gaan. Dat hielp behoorlijk.
Ik mocht mijn baarmoeder eindelijk laten verwijderen, maar omdat ik nu tegen de overgang aan zit (53) besloten om de rit toch maar uit te zitten met de pil. Is namelijk best een pittige operatie terwijl het probleem na de overgang weg zou moeten zijn.

Dus wijze les; als je de behandeling die je graag wilt niet krijgt, heeft het zeker zin om eens naar een ander ziekenhuis te gaan. Baarmoeder er uit was geen optie in Tiel en in Diac Zeist/Utrecht, maar in het Maxima in Eindhoven kon het wel, en later hoorde ik in het UMC Utrecht ook.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:20

Mijn tante heeft dit ook laten doen en zit nu met ellende jaren later.. Veel buikpijn, verklevingen en inwendig onderzoek bij de gynaecoloog lukte niet meer. De boel was zo verstopt, verkleefd ed. Dat nu haar baarmoeder er dus ook uit moet..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 21:22

Ik vraag me af of dat sws niet was gebeurd?
Ik bedoel novasure laat je niet voor niets doen en bij mij is bijv al een plek endometriose gevonden en weggebrand maar dat betekend niet dat weg blijft.het kan ook heel goed zijn dat dat de veroorzaker bij mij is geweest al denk ik eerder dat het bij mij door de koperspiraal is veroorzaakt.
Zo extreem menstrueren komt vaak ergens vandaan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:59

Ik volg, ik ben al vanaf april non stop ongesteld en ik word er echt schijtziek van, niks helpt.
Spiraal wil/durf ik echt niet. Ik wil gewoon dat de hele boel weggehaald word, ik heb absoluut geen kinderwens.
Het enige nadeel is dat ik 20 ben en ze dat vast niet gaan uitvoeren bij meiden van mijn leeftijd

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 22:56

SindyKaya schreef:
Ik volg, ik ben al vanaf april non stop ongesteld en ik word er echt schijtziek van, niks helpt.
Spiraal wil/durf ik echt niet. Ik wil gewoon dat de hele boel weggehaald word, ik heb absoluut geen kinderwens.
Het enige nadeel is dat ik 20 ben en ze dat vast niet gaan uitvoeren bij meiden van mijn leeftijd

Jeetje das wel echt vervelend zeg!
Loop je er al voor bij de gyn?
Weet dat er meer is dan het spiraal voor zulke klachten alleen of het werkt is per persoon verschillend.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:08

SumSum schreef:
Mijn tante heeft dit ook laten doen en zit nu met ellende jaren later.. Veel buikpijn, verklevingen en inwendig onderzoek bij de gynaecoloog lukte niet meer. De boel was zo verstopt, verkleefd ed. Dat nu haar baarmoeder er dus ook uit moet..

Dit is ook een dingetje wat de gyn zei.
Waarom ze uiteindelijk overgaan op baarmoeder eruit halen.
Hij zei letterlijk ik hoop aangezien je zo vruchtbaar bent dat je ook eerder in de overgang gaat dan ben je er ook vanaf..
Maarja ik ben 28 dat kan nog wel even duren.