Pfeiffer, tips/tricks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pfeiffer, tips/tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:57

Ik meld me ook, net gebeld dat ik oa Pfeiffer heb dus ik lees even gezellig mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 17:28

Dee_es, dat zei mijn huisarts inderdaad ook vanmiddag... als je je niet beter gaat voelen moet je even komen prikken.

Marleen_Usar, welke alternatieve kant ben je op gegaan? Ik begrijp dat het nu om iets anders gaat dan Pfeiffer?

Cookies, dat klinkt wel als een prettige manier om het te hebben, fijn dat er ook een relatief positieve reactie is!

Robijntjah, welkom bij de club :P Ik heb zelf veel aan Pinterest ben ik intussen al achter.... In Nederland is het zeer ongebruikelijk om het zelfstandig een beetje een extra zetje te geven...

Helaas heeft het ziekenhuis nog steeds niet alles doorgestuurd, maar de voorlopige brief stond zodanig beschreven dat de huisarts met 99% zekerheid kon zeggen dat het om een actief virus ging. Dat vind ik wel fijn om te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:02

Bij mij niet meer in de actieve fase maar alles klopt zo’n beetje met besmetting in december...

Nu wss griepje er overheen en slepende klachten, jeeeeej!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:53

Nee pfeiffer gaat moeilijk uit je bloed, ik kom bij een klassiek homeopaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 20:39

Bedankt Marleen!

Ik merk eigenlijk nu al dat ik elke dag opknap. Ik kan steeds wat meer doen, zolang ik maar heel bewust mijn rust pak.

Vanochtend pas om half 10 wakker, stond prompt om kwart over 10 mijn vader al aan de deur. Die moest nog wat materiaal ophalen, maar zou mij meenemen. Zodat ik bij mijn ouders kon eten en daarna mijn boodschappen kon halen met mijn moeder. Dus ineens moest ik me omkleden en nog snel was in de machine gooien, beetje mascara op, dat soort dingen.
Dus bij mijn ouders meteen op de bank gegaan.

Daarna boodschappen gehaald, aangezien mijn ogen wat ontstoken zijn (mogelijk nog nasleep van de allergische reactie?) is dat vermoeiend, want kijken in de verte, zeker bij dit mooie weer, is moeilijk.
Gelukkig heb ik boodschappen besteld, dat scheelt natuurlijk veel tijd. Daarna nog een paar andere kleine boodschapjes. Kattenbakvulling (niet bij de supermarkt), dus even de winkel in. Nog even een wasrekje halen bij een andere winkel, nog even wat vers fruit bij een andere winkel... Allemaal van die uitstapjes, na bijna 3 weken op de bank... Dus eenmaal thuis eerst maar weer een uur op de bank, oogjes toe.
En daarna wasje ophangen, kattenbak schoon, stofzuigen en weer op de bank.

En dan is het echt heel goed te doen. Dus ik hoop het elke dag een beetje op te kunnen bouwen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:15

Klinkt positief hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:41

Ik doe elke dag een beetje meer, vandaag heb ik een rustdag gehad. Alleen maar hele kleine dingetjes gedaan. Ik merkte gisteren dat booschapjes doen wel moeizaam gaat, met name door aanwezigheid van andere mensen. 22 km fietsen op een elektrische fiets is een stuk eenvoudiger, hetzelfde geld voor onkruid wieden (oké, per m2, maar dan nog)

Op het moment vraag ik me wel heel erg af hoe het uiteindelijke herstel is. Word je zomaar wakker en voel je je goed? Is het echt constant opbouwen?
En als je beter bent, heb je dan helemaal geen lichamelijke klachten meer? Ik begon met vervelende oor-keelpijn en verkoudheid... (oké en daarvoor natuurlijk flinke koorts) Maar nu heb ik nog maar één aft in mijn mond en ben ik aan het eind van de dag misschien wat benauwd. Kan ik dan alles weer als ik niet meer benauwd ben?

Ik heb echt even geen idee hoe ik het voor me moet zien, ik weet dat ik het gewoon moet afwachten... Maar ik zou graag weten hoe anderen dit hebben ervaren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:05

Tja, niet om je te demotiveren, maar ik ben nooit meer 100% fit geworden.
Ik ben snel moe, als ik al een nacht slecht heb geslapen kan ik al koortsig worden en als ik verkouden ben of griep heb ben ik weer net zo'n vaatdoek als toen ik pfeiffer had. Het kan er zomaar ineens weer inhakken.
Daarnaast heb ik sinds die tijd last van sommige producten, ik kan buikpijn krijgen van koffie en alcohol, dat is nooit meer weg gegaan.

Ik heb het idee dat je erg veel wil en dat je dat eigenlijk ook nog heel snel wil. Doe rustig aan.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:09

Flying_Angel schreef:
Rust, rust, rust en rust! Ik heb dat niet gedaan, vol voor de examens gegaan en maar doorgaan. Zoveel spijt, ben er nooit bovenop gekomen en ben jaren later nog moe. Hoe moeilijk ook, echt je rust pakken!

Precies dit! Ik ben ook gewoon door gegaan, maar heb nu, 11 jaar later nog snel en vaak last van vermoeidheid. Dus pak die rust, je hebt het nodig. Verkijk je er alsjeblieft niet op, het kan echt heel lang nog klachten geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 13:34

Goof, projecteer je nu niet jouw ziekteverloop op mij? Je hebt geen idee van hoe ik er uit zie, je weet alleen wat ik hier schrijf. Ik kan me niet een andere reden bedenken waarom je zo weinig vertrouwen zou hebben in hoe goed ik mijn lichaam ken en mijn grenzen weet te bepalen.

Is iets waar ik wel meer tegenaan loop. Mensen die mij nog niet eens hebben gezien (want o wee, stel dat ik zelf ziek word, ik ga maar niet op bezoek) willen bijna bepalen wat ik doe en hoe rustig ik aan doe.
Alsof ik een porseleinen poppetje ben. Alsof ze me het niet gunnen om mijn grenzen op te zoeken en er overheen te gaan. Om een keer op mijn bek te gaan...

Ik ben van mening dat met doelloos op de bank zitten je zowel fysiek als mentaal een enorme teruggang boekt. Ik ben niet van plan om depressief te worden, dus doe ik dingen die ik leuk vind om te doen in een tempo dat ik aankan. En als dat dan fysieke dingen zijn, is dat alleen maar positief. Ik heb er geen problemen mee dat mijn conditie achteruit gaat. Maar als ik de hele dag op de bank zit, rent mijn conditie onnodig veel verder achteruit. Wat weer een negatieve invloed heeft op je mentale gesteldheid op het moment dat je iets moet doen (even naar de dokter bijvoorbeeld).
Dus ja, ik doe dingen. Die ik leuk vind. In mijn tempo. Dat 22km fietsen daar tussen past is mij helemaal prima. Stoor ik mij aan het onkruid tussen de bloeiende hortensia's, dan haal ik op mijn tempo dat onkruid er tussenuit. Want ik heb geen zin om mij te ergeren, daarbij herinnerd te worden aan het ziek zijn, terwijl ik best wel kleine dingen kan doen.

Ergens zie ik het wel een beetje als een zegen dat ik zo hard op de rem ben getrokken. Ik eet nu veel gezonder, ben heel bewust bezig met wat wel en niet kan.
En terwijl het woensdag moeizaam boodschappen doen was, zat ik vanochtend lekker een uur bij de kapper, wat best een kippenhok was, zonder dat het erg veel moeite kost.

Ja, ik ga er nog steeds vanuit dat ik 100% beter word. Prima dat als ik ziek ben mijn lymfeklieren weer opspelen, geen moeite mee. Ook geen moeite met het moeten uitsluiten van bepaalde voedingsmiddelen. Varkensvlees kan ik niet tegen en dat is ook piece of cake.
Het enige dat ik nu merk is dus die verkoudheid. Een beetje hoesten en wat slijmvorming. Ik slaap met de nacht beter (al verwacht ik dat dat slapen ook een stukje instelling is). En vermoeid ben ik eigenlijk amper geweest. Bijna geen dag gehad dat ik mezelf van de bank moest slepen (ja tijdens die allergische reactie wel haha), en na een lange dag 's avonds douchen kost geen enkele moeite.
Maar hoe voelt dat dan wel als je 100% genezen bent? Is dat net als na de griep? Of ben je zomaar op een dag weer beter.

Ik zie er naar uit om over anderhalve week weer te beginnen met een paar uurtjes werken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:50

Uh nee. Je vraagt om ervaringen, die deel ik. Daarnaast raad ik je aan rustig aan te doen en je tijd te nemen. Punt. That's it ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:49

Janine: ik denk dat de mensen je oprecht willen waarschuwen. Het is echt heel vervelend als je er levenslang last van houd omdat je nu teveel doet.
Ook al bewaak jij je eigen grenzen goed, als het uiteindelijk toch te veel doet, is de nasleep ontzettend vervelend.