Teennagel eraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:29

Christiene schreef:
Pedicure kan er een nep nagel op maken met gell eronder groeit dan de nieuwe nagel gewoon door.

Ik had beide teennagels eraf.. en nu een jaar later zitten ze er weer eentje nog met bovenaan nog van dat gell

Acryl, gel kan je niet op de huid leggen. Daarnaast moet er dan wel iéts zijn waar ze het aan vast kan zetten, puur alleen op de huid gaat niet hechten.

Punt voor ts is nu: je nagelbed ligt bloot, en aangezien daar heel veel zenuw uiteinden zitten, kan dat bijzonder pijnlijk zijn....
Is de nagel er helemaal uit? Dus de wortel ook? Of is het bij de nagelriem afgebroken/gescheurd?

Zou eerst naar de huisarts bellen, dan eventueel langs gaan, en dan naar een (medisch) pedicure.
Niet zomaar naar de eerste de beste, maar echt naar een goede, ervaren pedicure... bijv aangesloten bij ProVoet (zegt ook niet álles, maar toch)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:31

Ik zou het eerst even een tijdje met rust laten en dan even zien wat er mee kan.
Eerder heb ik wel een kunstangel laten zetten maar hou er rekening mee dat als je je teen stoot of er dan iets op staat het verschrikkelijk pijn doet hihi. Tevens moet je het wel 1 maal in de 3 weken opvullen.

Bij de apotheek hebben ze beschermers, die heb ik de eerste 2 weken gedragen met een sporttape, heel prettig.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 15:35

De nagel ligt er inderdaad helemaal af, wortel en al.
Ik was bij de huisarts en die zei dat het een nagelextractie uit het boekje was en moest best lachen om hoe het gebeurd was en hoe goed het er daarvoor eigenlijk uitziet.
Hij heeft mij 5 pleisters meegegeven die twee tot drie dagen erom mogen blijven, maar ik laat het nu voor zolang als mogelijk 'open' drogen.

Een goede pedicure die ook aangesloten is bij Provoet heb ik gelukkig al. Zij heeft al vaker mijn tenen behandeld, vooral omdat de teen in kwestie door trauma sowieso al driedubbel en zwakker was.

Ik ben niet van plan iets van gelnagels erop te doen, het maakt mij niet zoveel uit hoe het eruit ziet. Over beschermers zei de huisarts, apotheek, en mijn pedicure (heb even met haar geappt) niets.

Nala

Re: Teennagel eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 16:55

Kleine update: De wond is nu zo bijna dicht, en ik kan gelukkig weer normaal lopen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:06

Gelukkig!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:26

Klinkt best gruwelijk! :')

Gelukkig is het al aan de beterende hand!