Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sat_nath schreef:moonsparkle schreef:Laten testen op pfeiffer?
Ja mijn ouders kwamen ermee dat het misschien pfeiffer kan zijn, dus ik heb net even de symptomen opgezocht. Alleen het rare is dat ik me niet zo zeer echt ziek voel ofzo.
Shaggy09 schreef:Dat klinkt ook een klein beetje als HSP, mijn moeder is HSP en is ook heel snel moe en uit haar doen.
sat_nath schreef:Dankjewel voor alle reacties!
Ik heb in de tussentijd nog wat op internet gezocht en daar kwam ook nog uit dat het cronische vermoeidheid kan zijn. Dat houd in dat je teveel prikkels van buitenaf krijgt, dat je moeilijk nee kan zeggen tegen mensen, dat je altijd bezig bent met andere mensen helpen en dat je moeite hebt met het loslaten van situaties. Persoonlijk herken ik me hier echt onwijs in, dus dat zou ook zeker nog een verklaring kunnen zijn. Wel ga ik deze week nog een afspraak maken bij de huiarts om alles even te checken.
Nicje87 schreef:Ik zou ook bloedprikken op pfeiffer, vit D, B12 en ijzer en evt je bloeddruk laten meten.
Freya6 schreef:Nicje87 schreef:Ik zou ook bloedprikken op pfeiffer, vit D, B12 en ijzer en evt je bloeddruk laten meten.
Ja en dan je waarden opvragen en zelf checken op internet, huisartsen zeggen gauw, niks aan de hand, maar als je sommige waarden aan de laag normaal grens hebt kun je wel klachten hebben. De pil zou ik ook noemen bij de huisarts, helemaal als het sindsdien is. Vitamine D is in deze tijd van het jaar ook een logische, we nemen nu vrijwel geen D op.
Azmay schreef:Inloggen?
Zo hip zijn ze hier nog niet
CVS/ME moet je ook niet willen, is een eindstation als er verder niets te vinden is. Geen echte behandeling mogelijk en vooruitzicht dat je de rest van je leven last hebt.
Zelfs als er niets fysieks te vinden is kan het dan nog door stress komen, dat aan pakken kan dan toch nog (veel) effect hebben.
DiantaM schreef:Google is nu niet zo handig. Het kan duizenden oorzaken hebben. Zeker bij zo’n algemene klacht als vermoeidheid.
Gewoon naar de huisarts toe gaan en dan hoor je het wel.
Citaat:Dankjewel voor alle reacties!
Ik heb in de tussentijd nog wat op internet gezocht en daar kwam ook nog uit dat het cronische vermoeidheid kan zijn. Dat houd in dat je teveel prikkels van buitenaf krijgt, dat je moeilijk nee kan zeggen tegen mensen, dat je altijd bezig bent met andere mensen helpen en dat je moeite hebt met het loslaten van situaties. Persoonlijk herken ik me hier echt onwijs in, dus dat zou ook zeker nog een verklaring kunnen zijn. Wel ga ik deze week nog een afspraak maken bij de huiarts om alles even te checken.
Majabeestje schreef:Niet al gaan invullen joh, eerst maar naar de huisarts.