Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Mijn kiné zei ooit dat lage rugpijn heel vaak veroorzaakt wordt door stress, slaapgebrek of overgewicht.
Ik ben toen heel erg gaan nadenken en kon niet anders dan hem gelijk geven.
Jessix schreef:Pandora2 schreef:Mijn kiné zei ooit dat lage rugpijn heel vaak veroorzaakt wordt door stress, slaapgebrek of overgewicht.
Ik ben toen heel erg gaan nadenken en kon niet anders dan hem gelijk geven.
Ik mag toch hopen dat hij die stelling heeft nadat de rug goed is onderzocht en in beeld is gebracht??Want bij mij was de oorzaak heel veel blijvende schade na doorlopen met 3 gebroken wervels.
sunny43 schreef:Bewegen bewegen... paardrijden (al is het gewoon een half uur stappen), zwemmen... vooral in beweging blijven merk ik steeds vaker weer...
kwita schreef:Bij mij wisten ze het ook eerst niet, tot ik bij mc erasmus kwam in rotterdam, bleek het reuma axiale spondylartropathie ,ook al had ik dat gen hla-b27 niet in mijnbloed het was wel....echt het was een verademing toen er na 5 jaar ellende een etiketje op kwam! met gerichte medicatie aangepast leven,eten en bewegen gaat het redelijk goed!
ODonoghue schreef:Hoe gaat hoesten, niezen, persen?
Heb je meer last met voorover buigen dan achterover? Probeer eens een keer of 10 achterover te buigen, trekt de pijn dan naar het midden?
En die bilspier, wat heeft de fysio daar aan gedaan?