En toen lag je in Brabant, ver van huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:10

Wat een ellende! Hopelijk kan ie nog lekker lang blijven zitten. Hou goed je rust hoor!

Amaryllis schreef:
Och toch wat een schrik! En dan ook nog zo ver van huis :(:) Is een overplaatsing naar UMC Radboud Nijmegen ook niet mogelijk? Is in ieder geval dichter bij huis dan Eindhoven! En ik weet uit eigen ervaring dat ze daar echt heel goed zijn.

Luister goed naar de mensen van de afdeling en naar je gevoel. Liever een keer te vaak bellen/vragen dan te weinig. Jouw hormonen staan echt al helemaal in de mama-stand en daar moet je in meegaan. Heel veel rust, geduld en toi toi voor jou en je kindje!

In Nijmegen hebben ze toch geen NICU? Onder de 32 weken kan je alleen in een zkh bevallen waar een NICU is.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:18

Jeetje wat schrikken en dan ook nog ver van huis. Gelukkig ben je in goede handen.
Stuur je bevalling hier maar heen. En laat jou kleintje nog maar een tijdje zitten.
Ben 36 weken en heb gebroken ribben dus ik zou graag een beetje optijd bevallen zodat mijn lijf weer kan gaan herstellen!

miccamaaike

Re: En toen lag je in Brabant, ver van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:22

Pfoeh wat schrikken en wat vervelend dat je zo'n eind van huis ligt. Hopelijk houdt de baby zich nog even rustig en kun je snel naar huis!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:28

Och wat naar voor je TS, aan de weeënremmers en dan zo ver van huis zijn.
Maar er is hoop! Mijn zoon dacht na 4 maanden zwangerschap geboren te moeten worden. Eerst 8 dagen in het zh aan het infuus met weeënremmers en daarna naar huis en tot de 37ste week in pilvorm moeten gebruiken. Hij werd uiteindelijk 8 dagen eerder dan uitgerekend geboren in blakende gezondheid en is nu 28 jaar.
Hou vol, het is klote maar je doet het voor een goed doel!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:41

verootjoo schreef:
Wat een ellende! Hopelijk kan ie nog lekker lang blijven zitten. Hou goed je rust hoor!

Amaryllis schreef:
Och toch wat een schrik! En dan ook nog zo ver van huis :(:) Is een overplaatsing naar UMC Radboud Nijmegen ook niet mogelijk? Is in ieder geval dichter bij huis dan Eindhoven! En ik weet uit eigen ervaring dat ze daar echt heel goed zijn.

Luister goed naar de mensen van de afdeling en naar je gevoel. Liever een keer te vaak bellen/vragen dan te weinig. Jouw hormonen staan echt al helemaal in de mama-stand en daar moet je in meegaan. Heel veel rust, geduld en toi toi voor jou en je kindje!

In Nijmegen hebben ze toch geen NICU? Onder de 32 weken kan je alleen in een zkh bevallen waar een NICU is.

Nijmegen heeft juist een hele grote NICU afdeling.. Ik zou daar zeker om vragen, scheelt veel reistijd voor je ouders.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:48

Mij hebben ze toen ik met 24 weken weeën kreeg en 2 cm ontsluiting had niet eens overgeplaatst, maar mocht in het streekziekenhuis blijven. Pas als het echt door zou zetten zou ik overgeplaatst zijn. Maar dit is wel 8 jaar geleden alweer.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 16:48

kamsel schreef:
verootjoo schreef:

Nijmegen heeft juist een hele grote NICU afdeling.. Ik zou daar zeker om vragen, scheelt veel reistijd voor je ouders.

Als ik langer in het ziekenhuis moet blijven gaan we inderdaad wel kijken of ik naar Zwolle of Nijmegen overgeplaatst kan worden! Gelukkig ben ik goed verzekerd en worden de reiskosten van visite na de eerste 100 euro vergoed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:55

Oh dan is Nijmegen wel fijner ja!! Maar hopelijk nier nodig en kan je naar huis na de kritieke dagen :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:01

Sterkte TS! Dat is schrikken.!

Ik hoop dat je baby nog even mag blijven zitten! :(:)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:08

Wat vervelend :(:) hopelijk komt het allemaal op zn pootjes terecht. Ik ben goed bekend met de omgeving rond MMC Veldhoven, dus als je iets wilt weten kun je t altijd vragen :) .

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:45

Hier de moeder van Saab, gelukkig gaat het redelijk goed. Vanaf morgen mag ze 3x 10 minuten stappen en verder boxrust

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:51

tiwi1969 schreef:
Hier de moeder van Saab, gelukkig gaat het redelijk goed. Vanaf morgen mag ze 3x 10 minuten stappen en verder boxrust

Boxrust :') _/-\o_

Veel sterkte! Zeg maar dat het buiten nog te koud is. Binnen is het tropisch.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:54

tiwi1969 schreef:

Oh sorry hier moet ik echt heel hard om lachen _O-

Fijn dat het wat beter gaat met TS!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:01

Shona_ schreef:
tiwi1969 schreef:

Oh sorry hier moet ik echt heel hard om lachen _O-

Fijn dat het wat beter gaat met TS!

Idem *\o/*

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:08

tiwi1969 schreef:

_O- _O- _O-
Hopelijk is ze een beetje te houden dan, anders kan je der misschien wel (blauw,roze of gestampt)muisjes geven..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:12

Ja, krachtvoer is er al af en slowfeeder wordt geregeld....
box is ca 4x4 met uitloop naar wc

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:14

O dat is fijn.
Misschien nog een doolhof maken van de 4x4 stal, dan krijgt ze vast niet het idee dat ze kan gaan rennen als ze weer voor het eerst los mag.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:17

tiwi1969 schreef:
Ja, krachtvoer is er al af en slowfeeder wordt geregeld....
box is ca 4x4 met uitloop naar wc

_O- _O- _O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:01

Haha briljant. Fijn dat de humor erin gehouden wordt

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 21:03

We maken het beste van de situatie! Uiteindelijk komt alles wel op zn pootjes terecht. :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:12

Haha geweldig jullie!

Saab, veel sterkte gewenst. Hoop dat kleine uk nog even blijft zitten!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:24

Saab99 schreef:
We maken het beste van de situatie! Uiteindelijk komt alles wel op zn pootjes terecht. :D

Pootjes!? :oo
Benen zul je bedoelen, edel dier.

Ik woon niet in je buurt, maar kan wel helpen om je vanaf afstand wat afleiding te geven. Waar hou je van?
2048game.com vond ik wel een fijne verslavende afleiding toen ik weinig kon, maar is niet heel diepgaand.

Misschien een goed moment om gebarentaal te gaan leren? Kun je later ook gebruiken als babygebaren. :)*

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 21:28

Astorga schreef:
Saab99 schreef:

Pootjes!? :oo
Benen zul je bedoelen, edel dier.

Ik woon niet in je buurt, maar kan wel helpen om je vanaf afstand wat afleiding te geven. Waar hou je van?
2048game.com vond ik wel een fijne verslavende afleiding toen ik weinig kon, maar is niet heel diepgaand.

Misschien een goed moment om gebarentaal te gaan leren? Kun je later ook gebruiken als babygebaren. :)*

Oeps ja excuses...

Mijn vader heeft een iPad gebracht dus mijn vermaak komende dagen gaat vooral Netflix zijn gok ik zo :D
Aanraders kwa films en series zijn welkom!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:36

Jeetje TS! Wat onwijs schrikken, fijn dat het goed met je gaat.
Nu zorgen dat de kleine nog een tijdje wilt blijven zitten :(:)

You vind ik een goede serie, die heb ik in een korte tijd uit gekeken. := wel staat er nog maar één seizoen op, dus je moet wel geduld hebben na die tijd. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:39

Hahahahaha je moeder heeft humor.

Netflix wat ik leuk / interessant vond (en dus ook al uitgekeken)
1) Scorpion
2) Ted Bundy Tapes (vrij heftig)
3) Lucifer