Wat heb ik nu weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Wat heb ik nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:02

Het zweten kan ook een reactie zijn op paracetamol...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 18:12

Nou gezien ik nu pas echt gigantisch verkouden begin te worden, heel vaak niezen keelpijn etc. Denk ik dat ik toch de griep heb.

De wond naast mijn neus wordt wel erger en mijn vinger doet ook steeds meer pijn. Dus ga straks even uit bed om met mijn vinger in de soda te gaan.

Morgen wel de dokter bellen, heb net met mijn vriend gesproken en die zegt ook dat ik sinds de spiraal wel anders ben. Dus ik denk dat deze er toch uit moet en ik even door het leven moet zonder hormonen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:11

3 weken is niet lang, is wel normaal dat je dan nog bijwerkingen kunt hebben.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:14

Zo zeg vinger is wel goed ontstoken! Heb hem in soda gedaan en toen met een naaltje door geprikt. Toen kwam er dus stinkend wondvocht (pus?), nu weer in het soda en de viezigheid er telkens wat uitdrukken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:24

Polly schreef:
mond en oksel is iets wat vroeger werd gedaan maar bedenk zelf eens wat het met de meting doet als je net een slok thee in je mond hebt gehad (succes verzekerd als je schoolziek was :)) ).
Heb je je temperatuur al rectaal gemeten?

Hier in het ziekenhuis doen ze het nog steeds onder de oksel :+

Ik vind het nogal wat om te suggereren dat de symptomen van ts Hodgkin zouden kunnen betekenen.

Spiraaltje geeft toch hormonen af? Door hormonale veranderingen hebben vrouwen in de overgang ook vaak last van nachtzweten. Zou dat er niet mee te maken kunnen hebben?

Van een stomme ontsteking in een vinger kan je trouwens ook wel degelijk flink beroerd worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:42

Zou nu niet meteen spiraaltje eruit halen, Zo te lezen heb je een behoorlijk virus te pakken en daarbij nog ontsteking in je vinger.
Eerst dat maar eens uitzieken en behandelen en daarna even de tijd geven om te kijken of je beter gaat voelen.
Is nu niet helemaal Een reëel beeld

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:44

Ik twijfel er zelf ook aan, maar goed het is wel zo dat ik mij sinds de spiraal geestelijk ook anders voel. En dat vind ik niet echt positief.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:58

Ik denk dat het van de ontstoken keelamandelen komt. Misschien toch maar laten weghalen?
En daar hoef je dus helemaal geen koorts van te hebben.

Mijn advies is dus om niet langer te "prutsen" bij de huisarts en naar de KNO-arts te gaan.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:14

Petrichor schreef:
Ik twijfel er zelf ook aan, maar goed het is wel zo dat ik mij sinds de spiraal geestelijk ook anders voel. En dat vind ik niet echt positief.

Dat is toch ook wel logisch? Er is heel wat veranderd in je hormoonhuishouding, je lijf moet daar tijd voor krijgen om te wennen.
Ik krijg binnenkort mijn 4e spiraaltje (is dus al 15 jaar mijn anticonceptie), aan de eerste heb ik een half jaartje moeten wennen, maar wil nu echt niet meer anders. Geef het de tijd en laat je niet gek maken. Helemaal niet nu je ook nog de griep lijkt te hebben, daar voel je je ook gewoon flink beroerd van en dat doet ook gekke dingen met je gevoel.

Beterschap.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 11:16

Nou ik zit bij de huisarts. De plek bij mijn neus maakt ze zich zorgen om, de antibiotica zalf slaat niet aan sterker nog de plek bereid zich uit naar in mijn neus en ook onder de neus. Dus nu krijg ik een gewone antibiotica kuur, ook denkt zet dat ik nog een virus heb dus moet ik nu zo bloedprikken. De klieren zijn alleen opgezet aan de kant waar mijn neus zo kapot is.

Nu begint de vinger waar ik vorige week een simpel vingerprikje heb gehad ook al te ontsteken. Dus moest het allemaal goed in de gaten houden en sowieso volgende week terug komen.

De dokter wilde de spiraal er liever nog niet uithalen omdat het verder zo perfect werkt. Dus ze zei ook dat kan je altijd volgende week nog doen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 08:52

Oke, wat vinden jullie? Teruggaan naar de arts of niet? Vinger begint weer verder te ontsteken volgens mij, hij doet ook veel lager pijn dan waar de snee zit.

Afbeelding

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:47

Heb je er antibiotica voor gehad en wanneer ben je gestart? Antibiotica heeft wel minimaal een etmaal de tijd nodig om aan te slaan

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 09:55

Ik heb gisteren antibiotica gekregen voor dit:

Spoiler:
Afbeelding

Ik heb nu 3 pillen antibiotica gebruikt, dat is dus 1.5 dag zeg maar.

Echter constateer ik net ook een ontsteking op mijn lip en 1 op mijn gehemelte. Zoals je zag is mijn vinger dus ontstoken ook mijn andere wijsvinger is iets aan het ontsteken daar heb ik slechts een vingerprikje gehad.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:00

Ik zou een doorverwijzing vragen naar een internist. Je hebt wel heftige ontstekingen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:17

Als je al 1,5dag slikt en je krijgt er ontstekingen bij zou ik bellen.
Welke ab heb je?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 10:26

Ik slik Claritromycine, 2 keer daags 1 tablet.

Met de dokter gebeld maar zij zegt kijkt het nog even 1 dag aan. De uitslagen van het bloed waren er ook, de uitslag was zoals verwacht crp waarde veel te hoog. Voor de rest niks aan de hand.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:35

Ik heb hetzelfde als jij hebt (minus de vinger) Dikke, opgezwollen klieren in mijn nek, zijn ook pijnlijke, zware spierpijn en wisselend rillend van de kou en zeiknat van het zweet.

Heb dit vaker gehad, griep die niet doorbreekt omdat mijn lichaam het goed aanvalt, maar net niet goed genoeg. Dan zetten mijn klieren op (ik lijk wel droes te hebben hahaha)
Ik eet nu elke dag 2 mandarijnen (al blijft slikken lastig) en 1 appel, daarnaast drink ik diksap/duo sap, en gaat er elke 3 dagen een flesje gember siroop doorheen.

Probeer zelf ook zoveel mogelijk rechtop te slapen want zodra ik ga liggen komt er spanning op mijn nek waardoor ik wakker wordt van de pijn zodra ik ook maar iets beweeg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:07

Kinkt ook niet fijn..

Ik maak mij echter meer zorgen om de ontstekingen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:08

Veel beterschap, Ts!

Houd het zelf ook goed in de gaten en ga op je strepen staan als het niet goed voelt of als je lijf met de medicatie niet heel snel vooruitgang boekt. Het is jouw lichaam. Wachten tot morgen, maar gaat het slecht dan eerder terug of de HAP bellen. Dat zou ik doen.

Ik heb in het verleden een nare borstontsteking gehad. Mijn huisarts bleef te lang zelf aanmodderen: 2 weken de ene antibiotica, daarna 2 weken een andere antibiotica. Intussen een borst die zo ziek was en ook duidelijk zo toonde. Vervolgens werd ik naar huis gestuurd met nog 2 weken diclofenac. Dan zou het wel over zijn. Ik voelde me zo niet gehoord! Al had ik geen koorts en voelde ik me best ok (op de borst na), het ging zichtbaar slecht met mijn borst: heel groot, fel rood en warm en al enkele keren helemaal verveld. Dan moet er snel resultaat komen anders wordt het gevaarlijk.

Ik heb uiteindelijk op een avond de huisarts gepasseerd en de HAP gebeld. Had ik veel eerder moeten doen. Direct weer aan een andere antibiotica en na het weekend meteen naar het ziekenhuis. De huisarts belde me beschaamd op, men had lelijk tegen hem gedaan. In het ziekenhuis had de gynaecoloog ook geen goed woord voor hem over. Die kon er niets meer mee. Naar de Eerste Hulp. De borst werd met een enorme spuit en met behulp van echobeeld van binnen schoongemaakt c.q. leeggetrokken (geen pretje!). Bij controle door wondzorg een paar dagen later mocht ik gelijk blijven. Naar Heelkunde. Een operatie en week verblijf in het ziekenhuis volgden. Daarna 6 weken wondverzorging door de thuiszorg voordat het helemaal genezen werd verklaard.

Een helse periode, want ik had een baby van 6 weken toen dit alles begon te spelen. Dan wil je (ik) borstvoeding geven, telkens dicht bij je baby zijn en er zelf voor zorgen. Het heeft, mede door de ronddolende hormonen, diepe indruk op me gemaakt en mijn kraamtijd grondig verpest.

Iedereen kan fouten maken. Ook huisartsen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:17

Doe je ook aan goede wondzorg om de ab te ondersteunen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:18

Furrow schreef:
Doe je ook aan goede wondzorg om de ab te ondersteunen?

Ik heb ook antibiotica zalf.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:37

Is dit geen krentenbaard wat overslaat op je vingers omdat je er soms aan zit/rondom aan zit (mond of wang)/niet goed genoeg je handen wast?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:45

Is het niet gewoon nog de streptococken? Ziet er voor mij zo uit. Ik herken het van een eiland waar Ik was waar het heerste onder de hippies. Vooral op handen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:53

Nee streptokokken is het sowieso niet, dat had ik vorig jaar en was toch anders.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 11:53

Hannanas schreef:
Is dit geen krentenbaard wat overslaat op je vingers omdat je er soms aan zit/rondom aan zit (mond of wang)/niet goed genoeg je handen wast?

Zou kunnen.

Op mijn vinger is van een snijwond en een vingerprikje.