Wie sport naast het paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:23

Fysiek is het gewoon goed plannen. Maar mentaal is het ook wel pittig, waar leg je je meeste overgave en enthousiasme in?

Vanochtend een les Xcore en Bodybalance gedaan. Vanmiddag lekker poetsen en knuffelen met paard. Vorige week ging ik het op een zaterdag combineren, eerst sporten (2 groepslessen) en daarna paardrijden. Maar ik liep er als een zombie bij op stal. := kon de volgende dag ook amper uit bed komen. Maar dit wordt vast beter met de tijd! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:24

charysaS schreef:
AmoorM schreef:
Zometeen weer tijd voor een X-core les! En vanmiddag naar paard toe. :D

Sport je bij Basic-Fit? Die zijn meestal 24/7 open! Heel handig vindt ik

Yes! Maar die waar ik sport niet.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:21

Jep hier ook, paardrijden, hardlopen, medische fitness en wil mij als de jongste 4 is, wat niet zo lang meer duurt, aanmelden bij de sportschool om nog meer te gaan fitnessen. Voel mij er zoveel beter bij!
En dat icm werk/gezin/paard/sociaal leven is het best wel pittig. Maar kwestie van goed plannen en prioriteiten.

Nana_x0x

Re: Wie sport naast het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:26

hier ook! ik werk 36u/week. ik heb om 16u gedaan eerst paarden dan eten en dan van 21u tot 22u naar de fitness (3X/week). Ik voel voor mezelf dat dit ervoor zorgt dat ik beter en bewuster rij. zeker een aanrader aan andere mensen! vooral core oefeningen +:)+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:32

Ja ik rijd ongeveer 3x per week paard en sinds november fanatiek aan het sporten.
Eerst 1x per week, maar inmiddels zelfs 3x per week.

Ik werk daarnaast 32 uur per week (3,5 dag).

Ik sport meestal 2x s avonds door de week en 1x in het weekend s morgens een uur groepsles Functional fit.

En kan dan op zondagmiddag ook best nog lekker gaan paardrijden na het sporten, ik word er juist lekker actief van.

Alleen fanatiek lessen op paard na het sporten is me net iets te pittig.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:44

Marije_jiplover schreef:
Ja ik rijd ongeveer 3x per week paard en sinds november fanatiek aan het sporten.
Eerst 1x per week, maar inmiddels zelfs 3x per week.

Ik werk daarnaast 32 uur per week (3,5 dag).

Ik sport meestal 2x s avonds door de week en 1x in het weekend s morgens een uur groepsles Functional fit.

En kan dan op zondagmiddag ook best nog lekker gaan paardrijden na het sporten, ik word er juist lekker actief van.

Alleen fanatiek lessen op paard na het sporten is me net iets te pittig.

Nee ik doe ook altijd eerst paarden en dan sporten. anders is het doodgaan :j

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:50

Pfoeh redden jullie dat allemaal.
Ik werk 40 uur in de week, woon samen en ben minimaal 1 tot max 2.5 uur reistijd per dag kwijt.

Als ik thuis kom is het eten en door naar het paard.
De 2 dagen dat ik niet ga vind ik het wel lekker om even niks te doen.

Twijfel wel enorm om 1 dag nog wat er bij te pakken, maar zowel sportschool als hardlopen zijn niet mijn ding.
Misschien binnenkort wel weer kijken naar kickboks lessen 8)7

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:52

Nou ik loop op mijn werk gemiddeld wel 20.000 stappen per dag, dat vind ik wel genoeg sport naast het rijden

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:52

Ik werk parttime 24 uur, heb 2 schoolgaande kinderen, een paard en een hond. Ik rij 5 dagen in de week en fitness thuis zeker 4 dagen in de week voor ongeveer een uur.
Volledige huishouden en administratie op mijn conto.
Laatst bijgewerkt door shoes op 04-02-19 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:53

Ik werk zo'n 12 uur per week verdeeld over 3 dagen.
Ga 5x in de week naar de paarden
Volleybal 3x in de week 2uur
en ik doe behendigheid met de hond 1x in de week :D
Tja.. het is soms rennen en vliegen om alles te halen :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:57

Ik sport sinds kort erbij

3x per week doe ik curves. Er staan fitness toestellen in een cirkel en elke 30 sec doe je ander toestel. En dan 2 rondes. Met 30/45 min ben je klaar.

Ik doe het op maandag,woensdag en vrijdag.

Ik ga 5/4x per week naar de paarden en werk 2,5 dag.,en dan nog soms de grondwerk/werkaandehand lessen die ik geef. Maar dat is kwetsie van plannen

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:18

Ik loop 3x in de week hard. Moet toch de hond uitlaten en die loopt altijd al in draf, dus prima te combineren met werk,huishouden, paarden en vriendlief.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:26

Mijn paarden zijn met pensioen dus momenteel rijd ik niet, mis het ontzettend moet ik zeggen.
Ik heb helemaal niks met andere sporten en ook totaal geen behoefte om verder lichamelijk actief te zijn dus daar begin ik ook niet aan.
Al zie ik mijn werk toch wel een klein beetje als sport aangezien ik gemiddeld zo'n 60 km per week loop daar. Daarnaast fiets ik ook elke week een paar kilometer, maar dat zijn korte stukjes en ik loop met de honden door het bos natuurlijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:50

shoes schreef:
Ik werk parttime 24 uur, heb 2 schoolgaande kinderen, een paard en een hond. Ik rij 5 dagen in de week en fitness thuis zeker 4 dagen in de week voor ongeveer een uur.
Volledige huishouden en administratie op mijn conto.

Doe je fitness met een speciaal programma? Via dvd of iets?

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:28

Jazeker!

Ik heb mijn eigen paard welke ik momenteel zo'n 4 keer per week rijd.
Daarnaast is mijn streven een keer in de week een boks les te pakken, alleen lukt dit in de praktijk niet altijd.
Nadeel van lessen vind ik dat je altijd aan een dag/tijd gebonden bent en in mijn doordeweeks vrij drukke schema valt dit niet altijd in te passen.
Wel vind ik het belangrijk om mezelf fit te houden en sport ik vaak thuis, dan kan je heel makkelijk even een half uurtje pakken om wat oefeningen te doen.
Zo pak ik in het voorjaar ook het hardlopen weer op.

Ik werk Full-time en maak met de reistijd erbij vrij lange dagen.
Ben 's ochtends 6:15/6:30 de deur uit en vaak tegen 18:00- en weer thuis.
Doordeweeks kookt mijn vriend vaak dus dat is wel heel fijn.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen dit allemaal combineren, ik vind het soms best lastig met het huishouden en een sociaal leven er ook nog bij ;-)
In theorie denk ik altijd dat het allemaal makkelijk moet lukken maar in de praktijk valt dit nog wel eens tegen ;-)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:47

Ja! Ik probeer 2 dagen per week te sporten, soms lukt dat wel en soms 1 keer of soms helemaal niet :P
Daarnaast werk ik 24 uur en hebben wij (mama en ik) onze paarden in eigen beheer; dus ook nog mesten, voeren, water bijvullen etc. Het rijden ligt nu al wel een tijd stil vanwege een blessure van mijn paard.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:17

ja welke spieren trainen jullie vooral in de fitness om het paardrijden te ondersteunen?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:30

Naast mijn werk (zorg, veel fysieke belasting) wandel ik met mijn hond, paardrijden en yoga.
En mijn ervaring is dat alle drie fanatiek uitoefenen niet lukt.
Het ontbreekt me aan tijd dan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:03

Nana_x0x schreef:
ja welke spieren trainen jullie vooral in de fitness om het paardrijden te ondersteunen?

Buik, benen, rug, armen. Eigenlijk alles wel :).

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:07

Es_ther schreef:
Nana_x0x schreef:

Buik, benen, rug, armen. Eigenlijk alles wel :).

ik doe voorlopig vooral rug en buik. ik heb schrik dat ik er anders nogal snel als een hulk ga uitzien -O-
Doe je iets van cardio? ik doe nu loopband en met de fiets wat

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:35

Ja hier ook iemand die het combineert.
36 uur per week werken, 5 dagen paardlief, 3 dagen sporten (krachttraining in sportschool) en vriendlief nog. Heb een enorme reistijd (3 uur per dag) dus het is altijd krap aan om alles te halen maar het gaat goed en ik ga over naar 32 uur werken zodat er net wat meer ruimte komt.

Ik ben vaak moe na het werk, maar als ik dan heb gesport of heb gereden voel ik me weer helemaal fit en energiek.

Ik train alle spiergroepen, alleen kuiten niet. Als je specifiek voor het rijden wil trainen zou ik vooral je core trainen en misschien benen erbij. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om alles mee te pakken. Vrouwen zijn vaak bang om er als een bodybuilder uit te zien, maar dit gebeurt echt niet zomaar. Ik train al 3 jaar 3 keer per week met zware gewichten en een tijd zelfs 4x per week, en ik ben vooral sterker geworden en strakker totaal niet groter of op het zicht gespierder.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:47

Ik sta om 06:15 op, ben om 7:15 op stal om paarden en pinken te voeren en daarna paarden buiten te doen. I doe tijdens dat de dieren eten buiten schoon water en hooi in de bakken en zet voer klaar voor 's avonds. Dan is het wel 8:10 en moet ik naar m'n werk. Tegen dat ik weer in de auto zit is het 17:50 en tegen de tijd dat ik thuis ben 18:30. Dan snel koken enzo en weer naar stal. Uitmesten, rijden en voeren en dan is het zomaar 22:30. En dan moet ik dus naar bed. Dus zou niet weten waar ik de tijd voor sportschool vandaan zou moeten halen. Op de dagen dat ik niet werk, rij ik beide paarden, anders om en om.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:36

@ proven02
@ caritas

Ook een vol schema doordeweeks dus ;-)
Hoe doen jullie dat met het huishouden ernaast? Sociaal leven en als het aan de orde is een relatie?

@ Caritas van jou begrijp ik dat je de zorg van de paarden zelf draagt?
@ proven02 hoe staat jou paard gestald?

Mijn paard staat op een stal waar hij gevoerd wordt,gemest en buiten en binnen word gezet, hij staat de hele dag op de wei, in de wintermaanden op de paddock en dan een paar uren per dag.
Daardoor is het mogelijk om eens een dagje over te slaan.
Op zondag wel altijd zelf mesten en buiten en binnen zetten.
Het is 14 km. bij mijn woonplaats vandaan.

In het weekend ga ik vaak even goed het huis door en haal ik voor de hele week boodschappen.
Doordeweeks komt er behalve de stofzuiger er snel eens doorhalen vaak niet zoveel van ;-)
Ook sociale activiteiten worden vaak allemaal in het weekend gepropt.
Ik probeer doordeweeks sowieso altijd 1 avond vrij te houden om even wat tijd voor mezelf te hebben en thuis te zijn met mijn vriend, dat heb ik ook altijd wel nodig, even een rustmomentje.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:02

@classegurl
Dat scheelt dat je paard in volpension staat! Heb ik ook hier, geeft vooral rust in mijn hoofd dat ik niet elke dag verplicht ben om te gaan.

Ik doe het ongeveer hetzelfde als jij, ook doordeweeks 1 avond met mijn vriend even niks.
Weekend boodschappen voor de hele week en alle sociale activiteiten proppen. Ik heb nu nog een schoonmaakster die 1x in de 2 weken het hele huis komt schoonmaken, maar als ik straks 32 uur werk ga ik dit zelf bijhouden, toch een beetje compenseren op het inleveren van salaris.

Ik heb ook nog een tijd boodschappen laten bezorgen, maar ik was uiteindelijk net zoveel tijd kwijt met het uitzoeken op internet als zelf naar de winkel gaan dus dit schoot niet op.
Als mijn vriend er is kookt hij trouwens, als hij er niet is eet ik smiddags warm op mijn werk en in de trein naar huis een broodje.

Verder zorg ik er nu wel voor dat ik in het weekend minstens 3 dagdelen (ochtend/middag of avond) heb om spontaan te doen wat ik wil, i.p.v. dat echt het hele weekend gepland is wat ik eerst had en waar ik veel druk van kreeg. De vrienden die ik nu heb accepteren dit gelukkig en dat ik ze soms dus een tijd niet kan zien omdat we het niet van tevoren plannen. Des te leuker als we dan wel spontaan iets kunnen doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:32

Hier ook een fulltime baan, s'ochtends 07:00 weg en savonds 19:00 thuis, dus in principe kom ik nooit aan sporten toe. Als ik klaar ben op stal is het vaak 21:30. (Op stal moeten we zelf mesten en voeren)
Op woensdag verzorgt mijn bijrijder mijn paard, dus woensdagavond ga ik altijd even sporten en op zaterdag overdag.